کد خبر 1022318
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان کدخدایی

قائم مقام دبیر شورای نگهبان در این جلسه یک پیشنهاد جالب برای دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی داشت که با استقبال آنها رو به رو شد.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ناظر امین نوشت: کدخدایی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان درباره مکانیزم رای گیری در شورای نگهبان به نکته جالبی اشاره میکند.

وی میگوید در شورای نگهبان آرا کاملا شورایی و با نظر همه  اعضاست؛ تصمیم گیر 12 نفر هستند مثلا در یکی از دوره های انتخابات ریاست جمهوری فردی را داشتیم که از 7 رای برای تائید صلاحیت، 6 رای آورد و اگر یک رای می آورد می توانست تائید صلاحیت شود اما این اتفاق نیافتاد.

قائم مقام دبیر شورای  نگهبان در این جلسه یک پیشنهاد جالب برای دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی داشت که با استقبال آنها رو به رو شد؛ کدخدایی پیشنهاد کرد که آنها میتوانند نمایندگانی معرفی کنند تا در روز انتخابات مجلس یازدهم به صورت افتخاری ناظر شورای نگهبان باشند و در صورت تخلف احتمالی آن را به این شورا گزارش کنند.

"دخترم فرمودند آیا از زنان هم در بحث های پژوهشی و کارشناسی پژوهشکده شورای نگهبان استفاده میکنید یا خیر؟ بله درباره مصوباتی که مربوط به زنان و خانواده است همواره از خانم های کارشناس این حوزه استفاده کردیم از جمله خانم ها دکتر آیت اللهی، خزعلی و دیگران. البته از نظرات کارشناسی خانم ها در پژوهشکده شورای نگهبان نیز استفاده کرده
و میکنیم. این پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به پرسش دبیر خواهران دفتر تحکیم وحدت بود.

دغدغه یکی از خانم ها این بود که بداند آیا پژوهشکده شورای نگهبان از زنان پژوهشگر نیز در مورد مسائل مربوط به زنان هم استفاده می کند یا نه که کدخدایی از خانم ها آیت اللهی و خزعلی به عنوان کسانی که دائم به شورای نگهبان مشاوره می دهند، نام برد؛ دانشجویان از این موضوع مطلع نبودند اما کدخدایی گفت فقط این دو بزرگوار از خانم ها نیستند که به شورای نگهبان مشاوره می دهند.

عزیزان! حتما درست درس بخوانید و مدارج علمی را خوب طی کنید؛ درس را برای درس بخوانید نه مدرک تا انشاالله روزی که مدیر جمهوری اسلامی شدید همین روحیه انقلابی گری را حفظ کنید و سعی کنید از جمله مسئولان پاسخگو باشید؛ این جملات پایانی عباسعلی کدخدایی با نماینده های تشکل های دانشجویی بود که به مدت 2 سال به طول انجامید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    4 0
    مکانیزم = ساز و کار
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    1 0
    کار قشنگی بود، افرین. عزیزان! حتما درست درس بخوانید و مدارج علمی را خوب طی کنید؛ درس را برای درس بخوانید نه مدرک تا انشاالله روزی که مدیر جمهوری اسلامی شدید همین روحیه انقلابی گری را حفظ کنید و سعی کنید از جمله مسئولان پاسخگو باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس