اصلاحات اجتماعی بن‌سلمان در عربستان به آزار زنان در جشن موسیقی کشید

چندین شرکت کننده زن در جشن «دی.جی» خاورمیانه به نام «میدل بیست ریاض» در عربستان سعودی با روایت آزار جنسی در این جشن‌ها، از زنان خواستند در این این گونه مراسم ‌ها حضور نیابند.

به گزارش مشرق، جشن موسیقی «دی.جی» خاورمیانه به نام «میدل بیست ریاض» برای اولین بار در تاریخ عربستان سعودی و در چارچوب به اصطلاح «اصلاحات بن سلمان» از ۲۸ الی ۳۰ آذر برگزار شد؛ اما روایات برخی زنان از یک آبروریزی حکایت دارد.

به نوشته وبگاه عربی‌۲۱، تعداد بالای موارد آزار جنسی این جشن سه روزه را تحت الشعاع قرار داده و برخی زنان با انتشار ویدئوهایی روایت خود را بیان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هزینه‌های هنگفت ولیعهد خام برای عربستان

یک شرکت کننده با انتشار ویدئویی در توئیتر گفت، در حالی که لباس مناسب بر تن داشته اما چندین جوان او را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند تا جایی که لباس‌هایش پاره شده است. او گفت که به چشم خود موارد زیادی را دیده است که در حالیکه زنان روی خود را نیز پوشانده بودند و حجاب داشتند، مورد آزار جنسی قرار می‌گرفتند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان به نام «مودیل ریما» نیز با انتشار ویدئویی تجربه خود را بیان کرد و گفت که به علت آزار جنسی با حالت گریه از مراسم خارج شده است.

او از تمامی زنان و دختران خواست تا به علت کثرت موارد آزار جنسی در این گونه جشن‌ها شرکت نکنند.

در این راستا هشتک #تحرش میدل_بیست در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و کاربران آمریکایی و اروپایی که در این مراسم حضور داشتند از مقامات سعودی خواسته‌اند تا در این گونه جشن‌ها زنان و مردان را تفکیک کنند.

آنها از «ترکی آل الشیخ» رئیس سازمان تفریح و سرگرمی سعودی که مسئولیت تمامی این گونه مراسم‌ها با وی است، نیز خواسته‌اند تا تدابیری برای جلوگیری از آزار جنسی در فعالیت موسوم به «موسم الریاض» اتخاذ کند.

یک کاربر عربستانی نیز نوشته است که بسیاری از زنان مجبور شدند سریع از مراسم خارج شوند چرا که برخی مردان با مصرف مشروبات الکلی اقدامات ناشایست انجام می‌دادند و از کارشان فیلم می‌گرفتند اما مأموران حاضر در مراسم هیچ اقدامی نمی‌کردند.

سازمان تفریح و سرگرمی سعودی اعلام کرده است که در سه روز این مراسم، بیش از ۴۰۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند. دی.جی‌های معروف جهانی از جمله «دیوید جیتا»، «مارتین جاریکس» و «استیو اوکی» نیز در این مراسم حضور داشتند. همچنین قرار است بزرگترین مسابقه ورق‌بازی نیز در مراسم «موسم الریاض» در ماه ژانویه سال آتی میلادی برگزار شود.

این سازمان را که از هفتم می ۲۰۱۶ تأسیس شده است می‌توان یکی از بارزترین اقدامات محمد بن سلمان برای ایجاد تغییرات فرهنگی اجتماعی مدنظر خویش در عربستان دانست. تغییراتی که ولی‌عهد سعودی از آن به عنوان «اصلاحات» یاد می‌کند اما مخالفانش اقداماتی می‌بینند که سنخیتی با ارزش‌های اسلامی و جامعه عربستان ندارد.

اقدامات این نهاد جدید تا کنون اعتراض بسیاری از مبلغان دینی سعودی را برانگیخته است. برگزاری «دیسکو حلال» و دعوت از خواننده‌های غربی برای شرکت در کنسرت‌های موسیقی و برگزاری جشنواره «موسم ریاض» که اخیرا به پایان رسیده، از جمله این اقدامات است.

تا کنون روحانیون بسیاری به علت مخالفت با این برنامه‌ها بازداشت شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    11 17
    درسته از عربستان خوشم نمیاد ولی رسما دارن هویت خودشون رو از دست میدن.. آخه بدبختا آمریکا خیرش به کی رسیده که شما دومیش باشی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس