آموزش طاقت فرسای نیروهای ارتش چین

پس از وقوع یک سری حوادث مرگبار و در حالی که چین برای مدرن‌سازی تلاش می‌کند، ارتش چین دو مقررات جدید برای ارتقای ایمنی ارائه کرده است که از اول ژانویه اجرایی خواهند شد.

به گزارش مشرق، جزئیات مدیریت ایمنی و مقررات اسناد نظامی که به امضای شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین رسیده، منتشر نشده است.این قوانین مدیریت ایمنی بر ارزیابی‌های ریسک، بررسی‌های ایمنی و نظارت بر فعالیت‌های آموزشی و همچنین چگونگی مدیریت و تحقیقات مرتبط با حوادث متمرکز است. براساس گزارش شینهوا، مقررات اسناد نظامی مسوولیت‌ها برای کار بایگانی در تمام سطوح ارتش آزدای‌بخش خلق را شفاف می‌کند و به دنبال استانداردسازی این کار در دوره جنگ است.

بیشتر بخوانید:

ارتش هند رزمایش فضایی برگزار می کند

ارتش چین بودجه هنگفتی را صرف امور دفاعی می‌کند و این بودجه در سال ۲۰۱۹ با ۷.۵ درصد افزایش نسبت به سال ماقبل به ۱.۱۸ تریلیون یوان (۱۶۸.۵۹ میلیارد دلار) رسید. اما منتقدان می‌گویند وضعیت ایمنی آن هم نیازمند توجه است.

ارتش آزادی‌بخش خلق شاهد شماری از حوادث مرگبار در بحبوحه ارتقای آمادگی جنگی مدنظر شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین بوده است؛ رهبری که می‌خواهد ارتش کشورش تا ۲۰۳۵ به نیروی جنگی مدرن در طبقه جهانی تبدیل شود.

چند روز پس از آنکه چین در اول اکتبر هفتادمین سالروز حاکمیت کمونیسم را با یک رژه نظامی سنگین در پکن جشن گرفت، سه عضو نیروی هوایی آن در جریان سقوط بالگرد ترابری در استان هنان کشته شدند. یکی از آن‌ها که خلبان بود، در رژه نظامی روز ملی شرکت داشت.  

تنها هشت روز پس از آن یک جنگنده جی-۱۰ در مانور در ارتفاع پایین به کوه برخورد کرد اما خلبان آن نجات یافت. ماه مارس یک هواپیمای نیروی دریایی چین در استان هنان سقوط کرد و دو خدمه آن کشته شدند. ژانویه ۲۰۱۸ هم دست‌کم ۱۲ خدمه یک نوع جدید هواپیمای سوختگیری در استان گوئیژو پس از سقوط کشته شدند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس