کد خبر 1021936
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
مقانلو

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: سجاد مردانی در مسابقات گرنداسلم چین غافلگیر شد و در مورد تمام مسائل اگر کادرفنی توضیح بدهد، بهتر است.

به گزارش مشرق، بیژن مقانلو در پاسخ به این سوال که مسابقات کسب سهمیه المپیک تمام شد  تنها 2 سهمیه کسب کردیم، نظر شما در مورد عملکرد تیم ملی در مسابقاتی که برای گرفتن سهمیه المپیک حضور پیدا کردند چیست، اظهار داشت: فکر می‌کنم مربیان تیم ملی بهتر از هر فرد دیگری در مورد نتایج تیم ملی می‌تواند، توضیح دهند. به هر حال مربیان هستند که مسئولیت آموزش بازیکنان را بر عهده دارند و از نزدیک شاهد عملکرد بازیکنان هستند. بچه‌ها تلاش کردند، زحمت کشیدند و در نهایت دو سهمیه المپیک را کسب کردند. امیدواریم که از این دو سهمیه در المپیک بهترین بهره‌ لازم را ببریم.

بیشتر بخوانید:

مردانی چگونه سهمیه المپیک را از دست داد؟

وی در پاسخ به این سوال که سجاد مردانی در مسابقات گرنداسلم به شکل عجیبی بازی را واگذار کرد و سومین سهمیه المپیک را از دست داد، به نظر شما چه دلیلی باعث مبارزات ضعیف مردانی در مسابقات گرنداسلم می‌تواند باشد، گفت: در مورد تمام مسائل کادر فنی بهتر می‌تواند توضیح بدهد. آنها باید پاسخگو باشند، اما به نظرم سجاد مردانی در این مسابقات غافلگیر شد. او در راند دوم مقابل حریف چینی غافلگیر شد و نمی‌دانم که چرا این اتفاق افتاد. حریف مردانی در همان ضربه اول خودش را به سجاد می‌رساند. در هر صورت ما دو سهمیه را کسب کرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم در توکیو موفق شویم. گرفتن سهمیه المپیک کار آسانی نیست. ضمن اینکه آن زمانی که ما سهمیه را می‌گرفتیم گرفتن سهمیه در آن شرایط کار آسانی نبود. هر کدام از مسابقات سختی‌های خود را دارد. بچه‌ها زحمت کشیدند و سهمیه را به دست آوردند، اما من ناراحت بعد از المپیک توکیو هستم.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو افزود: شرایط این دوره از مسابقات با دوره‌های قبل برای گرفتن سهمیه المپیک متفاوت‌تر بود. نکته بسیار جالبی که در مسابقات گرنداسلم چین شاهد بودیم، این بود که قهرمانان بزرگ جهان بعد از فینال گرندپری روسیه در مسابقات گرنداسلم چین حضور داشتند؛ این ثابت می‌کند که همه کشورها با سیاست‌های فدراسیون جهانی قدم برمی‌دارند و در نتیجه ما هم باید به حضور در تورنمنت‌های مختلف عادت کنیم. باید در تمام ماراتن‌ها  حضور داشته باشیم. وقتی دای‌هون لی نماینده کره جنوبی با آن مسابقات سنگینی که در گرندپری روسیه انجام داد، بلافاصله در گرنداسلم چین شرکت کرد و این نشان می‌دهد آنها آماده حضور در همه مسابقات هستند. اگر با سیاست‌های فدراسیون جهانی قدم برداریم این موضوع باعث شکوفایی تکواندو می‌شود. به هر حال باید یک قهرمان همیشه در اوج باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نگران شرایط تکواندو بعد از المپیک توکیو هستید،‌گفت: دقیقا از روزی که المپیک تمام می‌شود همه کشورها برای المپیک بعدی برنامه‌ریزی می‌کنند. در واقع بدنه تیم ملی خود را تغییر می‌دهند. من امیدوارم بتوانیم از پتانسیل کشورمان استفاده کنیم. ما جوانان خوبی را در تکواندو داریم، اما انتقال آنها از رده جوانان به بزرگسالان خیلی متفاوت است.

مقانلو در پاسخ به این سوال که به نظر شما چرا ما در سنگین وزن خلاء داریم و اگر سجاد مردانی از تیم ملی خداحافظی کند دیگر کسی را در این وزن نداریم، خاطرنشان کرد: سوال من هم این است که چرا شرایط باید این طور باشد؟ زمانی بود ما در هر وزن چند نفر را داشتیم و می‌رفتیم مسابقات مدال کسب می‌کردیم اما آقایان ما را می‌گذاشتند گوشه دیوار (با خنده). در حال حاضر هم ما پتانسیل‌های خوبی داریم اما بیژن مقانلو مسئولیتی ندارد که بتواند برای رفع این خلاء پیشنهاد بدهد. ما زمانی که مسئولیت داشتیم حداقل در هر وزن دو نماینده داشتیم، اما الان چرا نداریم؟ ما می‌توانیم این خلاء را پر کنیم اما با سرعت خاص خودش باید حرکت کنیم. در زمان ما شرایط کاملاً شفاف بود. ما در تکواندو پتانسیل‌های خوبی داریم و باید هم‌اندیشی صورت بگیرد  و همه با هم بنشینیم رودربایستی را کنار بگذاریم و این موضوع را داخل خانواده تکواندو حل کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها معتقدند با نتایج ضعیفی که ملی‌پوشان در فینال گرندپری روسیه کسب کردند، احتمال تکرار اتفاقات تلخ المپیک ریو در توکیو هم وجود دارد، آیا شما با این موضوع موافق هستید یا خیر،‌گفت: بحث اتفاقات المپیک ریو کاملاً متفاوت است. همه می‌دانند در آن مقطع چه اتفاقاتی افتاد. به نظرم عدم انسجام، غرور کاذب و حاشیه‌های فراوان از دلایل اصلی ناکامی تیم ملی در المپیک ریو بود. ما در آن مقطع نتایجمان راضی کننده بود و حتی از 4 سهمیه المپیک موفق شدیم 3 سهمیه را به دست بیاوریم، اما حاشیه‌ها به ما اجازه نداد که بتوانیم کارمان را پیش ببریم. به اعتقاد من با همدلی، تلاش و امید می‌توانیم به اوج افتخارات برسیم، اما اگر یک از این آپشن‌ها را از دست بدهیم شکست می‌خوریم. المپیک ریو یک حادثه بود تا یک ماه قبل از المپیک همه چیز خوب بود رزومه ما را نگاه کنید، قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا در تمام مسابقات بهترین نتیجه را کسب کردیم. به نظرم در این مسیر نباید المپیک ریو را با شرایط مسیر المپیکی توکیو مقایسه کنیم، من می‌دانم مشکل کجا بود، اما از کنار آن عبور می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما شکست ملی‌پوشان در ثانیه‌های پایانی در مسابقات اخیر به خاطر مشکلات روحی و  روانی است یا خیر،‌گفت: من فکر نمی‌کنم این تیم مشکل روحی داشته باشد. چون روانشناس کنار تیم ملی است و این نشان می‌دهد عملاً مشکل روحی وجود ندارد. اگر مشکلاتی وجود دارد کادر فنی باید در مورد آن صحبت کند و باید قبل از المپیک توکیو ریشه‌یابی شود و مشکلات حل شود. ان‌شاءالله در توکیو تکواندو ایران بتواند موفقیت‌های لازم را کسب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس