مهدی علی نژاد

سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ضمن تشریح آخرین وضعیت برگزاری انتخابات چهار فدراسیون ورزشی، از پرداخت بودجه به حساب فدراسیون­‌ها با اولویت فدراسیون­‌های المپیکی در رقم پرداخت، خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی علی‌نژاد در ارتباط با انتخابات فدراسیون های پزشکی ورزشی، دوومیدانی، تنیس‌روی میز و نیز فدراسیون ورزش ­های جانبازان معلولین، بودجه‌ای که قرار بود به حساب فدراسیون ­های ورزشی مختلف واریز شود، کمک مالی به تیم ملی امید فوتبال ایران و آخرین وضعیت پرداخت حقوق ورزشکاران المپیکی که قرار بود ماهانه به حساب­‌شان واریز شود توضیح داد که در ادامه مشروح کامل این گفت ­و ­گو آمده است.

با توجه به نزدیکی المپیک ۲۰۲۰ توکیو و اهمیت بسیار بالای فدراسیون پزشکی ورزشی چه در حوزه سلامت ورزشکاران و چه در ارتباط با مقوله دوپینگ، نگرانی‌هایی در مورد این فدراسیون وجود دارد و حدود ۲۵ روز است که برای آن سرپرست تعیین شده است. برنامه­ وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری هرچه سریع­‌تر انتخابات فدراسیون مربوطه چیست؟

در مورد فدراسیون پزشکی ورزشی کمتر از یک ماه است آقای خلیلیان به عنوان سرپرست تعیین شده و فرصت خواهند داشت تا هم امور جاری را انجام دهند و هم مقدمات انتخابات را فرآهم کنند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. طی هفته گذشته نیز با ایشان جلسه‌ای را برگزار کردیم و اعلام شد که فعالیت ­ها به خوبی در حال انجام است و نقطه نظرات وزارت ورزش و جوانان نیز منتقل شد تا شرایط انتخابات فرآهم شود و بتوانیم پس از آن ثبت­ نام ­ها را آغاز کنیم.

نکته­‌ای که در خصوص فدراسیون پزشکی ورزشی وجود دارد مقوله اساسنامه جدید این فدراسیون است که احتمالا به زودی ابلاغ می ­شود و به منظور تایید از سوی دولت به نهادهای مربوطه ارجاع شده است که در صورت ابلاغ آن، تا حدودی اساسنامه متمایز از سایر فدراسیون­ ها خواهد بود، بنابراین شاید اندکی صبر کنیم و طبق اساسنامه جدید انتخابات را برگزار کنیم. باید خاطرنشان کرد که چند فدراسیون وجود دارند که اساسنامه آن ­ها متفاوت از سایر فدراسیون ­ها بوده که یکی از آن ­­ها فدراسیون پزشکی ورزشی است.

در مورد زمان برگزاری انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی زمان مشخصی برآورد شده است؟

با توجه به مسائل مورد اشاره در حال حاضر زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون مشخص نیست.

با توجه به انجام ثبت ­نام کاندیداها به منظور شرکت در انتخابات فدراسیون دوومیدانی، آخرین وضعیت برگزاری انتخابات این فدراسیون را نیز شرح دهید.

در ارتباط با انتخابات فدراسیون دوومیدانی کمیسیون تطبیق برگزار شده و اسامی افرادی که به تایید کمیسیون مذکور رسیده‌اند به مراجع ذی ­صلاح نظارتی جهت تعیین صلاحیت ارجاع شده است. از سوی دیگر چند نفر از آقایان نسبت به نظر کمیسیون تطبیق اعتراض داشتند که امروز صبح جلسه تجدیدنظر کمیسیون تطبیق را برگزار خواهیم کرد تا ببینیم آیا صلاحیت فرد یا افراد دیگری به منظور تعیین صلاحیت بعدی تایید می‌شود یا خیر؟ پس از آن نیز منتظر نظر مراجع ذی ­صلاح مربوطه خواهیم ماند تا انتخابات فدراسیون دوومیدانی را برگزار کنیم.

آنگونه که مطلع هستم بیش از یک هفته نیست که اسامی افراد برای نهادهای نظارتی ارسال شده و فرآیند تعیین صلاحیت‌ها زمان‌بر است، باید منتظر بمانیم و در حال حاضر با توجه به شرایط، تعیین زمان برگزاری انتخابات امکان­ پذیر نیست و بستگی به زمان تعیین صلاحیت­ ها دارد.

در خصوص انتخابات فدراسیون تنیس ­روی میز نیز توضیح دهید.

در ارتباط با این فدراسیون نیز شرایط به همین صورت در حال انجام است و ثبت­ نام­ ها تا روز یک‌شنبه انجام می ­شود، پس از آن کمیسیون تطبیق اعلام نظر می­‌کند و در نهایت انتخابات برگزار خواهد شد.

و در آخر، از انتخابات فدراسیون ورزش­ های جانبازان و معلولین چه خبر؟

این فدراسیون نیز شرایط مشابهی را دارد و باید ثبت ­نام ­ها به اتمام برسد و پس از آن کمیسیون تطبیق تشکیل شود تا در کم­ترین زمان ممکن فعالیت ­ها پیش برود و با تعیین صلاحیت از سوی مراجع ذی­ صلاح انتخابات را برگزار کنیم.

قرار بر این بود که بودجه‌ ای به حساب فدراسیون­‌های ورزشی مختلف واریز شود، از واریز مبالغ مربوطه چه خبر؟ آیا وجوه واریزی با یکدیگر تفاوت دارد؟

سه­ شنبه هفته گذشته، بودجه فدراسیون­ های المپیکی و چهارشنبه نیز بودجه سایر فدراسیون­ های ورزشی به حسابشان واریز شد و به احتمال زیاد شنبه یا یک‌شنبه هفته جاری قابل برداشت خواهد بود. به طور حتم در خصوص بودجه واریزی، اولویت ­بندی صورت گرفته است و اولویت وزارت و رزش و جوانان رشته‌های مدال‌آور و دارای شانس مدال در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود و مبالغ پرداخت شده متفاوت از یکدیگر است. وجود چنین وجه تمایزی هم طبیعی است و علت آن نیز تفاوت در بودجه فدراسیون­ ها و اهمیت بسیار بالای المپیک برای ورزش کشور است.

قرار بود به تیم ملی امید فوتبال ایران نیز هزینه‌ای تحت عنوان کمک مالی پرداخت شود، آیا این اتفاق رخ داد؟

بله، این موضوع نیز مدنظر قرار گرفت و کمک مالی مربوطه چهارشنبه هفته گذشته به تیم ملی فوتبال امید ایران پرداخت شد.

در مورد آخرین وضعیت پرداخت حقوق ورزشکاران المپیکی که قرار بود ماهانه به حساب­ شان واریز شود نیز، توضیح دهید.

در اولین جلسه‌ای که ستاد بازی­ های المپیک و پاراالمپیک برگزار خواهد کرد که احتمالا در هفته جاری است، آیین ­نامه مربوطه را که تهیه شده است مصوب خواهیم کرد و به تبع آن پرداخت ­ها را مدنظر قرار می ­دهیم، تاکید وزیر ورزش و جوانان هم بر این است که هرچه سریع­ تر آیین­ نامه مربوطه مصوب و حقوق المپیکی­‌ها پرداخت شود.  

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس