جنایت

دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد که قصد دارد در مورد جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی تحقیق خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «فاتو بنسودا»، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی از تلاش این دادگاه برای تحقیق در مورد «جنایت‌های جنگی» رژیم صهیونیستی در غزه، کرانه باختری خبر داد.

به گزارش الجزیره، او جمعه (۲۹ آذر) گفت: «ما به زودی در اراضی فلسطینی تحقیقی شروع خواهیم کرد و بر ادعاهای ارتکاب جنایت جنگی در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی متمرکز خواهیم شد».

بیشتر بخوانید:

صهیونیست‌ها اعتراف کردند برای تفریح آدم می‌کشتند

بازداشت کودک فلسطینی به دست چند نظامی صهیونیست +فیلم

خانم بنسودا در این باره گفت: «باور دارم که جنایت‌های جنگی در کرانه باختری، قدس شرق و کرانه باختری مرتکب شده با مرتکب می‌شود».

وی با این حال از قضات دیوان خواسته تا به این سوال پاسخ دهند که آیا این دیوان اختیار قضایی لازم برای ورود به موضوع مزبور را دارد یا نه؟ قضات باید ظرف ۱۲۰ روز به این سوال پاسخ دهند.

ورود دیوان به این موضوع نتیجه تقاضای پنج‌ساله تشکیلات خودگردان فلسطین است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اولین کسی بود که به این تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی واکنش نشان داد و گفت: «دیوان کیفری بین‌المللی حق این را ندارد که در مناطق فلسطینی تحقیق کند». نتانیاهو مدعی شده است که این تحقیق به ابراز سیاسی ضد تل‌آویو تبدیل خواهد شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این روز را به دلیل تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی، «روز سیاهی» در تاریخ «حقیقت و عدالت» خواند و گفت که این دیوان حقوقی به نهادی ضد اسرائیلی تبدیل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس