کد خبر 1021737
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
اهواز

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت فعلی آب‌های سطحی ناشی از بارش گفت: بارش اخیر ۱۲ میلیون مترمکعب آورد آب برای اهواز داشته‌ است.

به گزارش مشرق، غلامرضا شریعتی با اشاره به آخرین وضعیت مناطق آب‌گرفته استان خوزستان اظهار داشت: بارش باران اخیر ۱۲ میلیون مترمکعب آورد آب در اهواز داشته است.

وی با بیان این که چنین حجمی از بارش در ۵۰ سال اخیر تنها ۳ بار رخ داده افزود: این بارش‌ها در واقع دوره بازگشت ۱۰۰ سال را داشته‌اند از این لحاظ هر سال یک درصد احتمال وقوع چنین بارشی با این شدت در این مدت کوتاه وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

لغو پروازهای فرودگاه اهواز به دلیل مه غلیط

عکس/ چهار روز پس از بارندگی اهواز

فیلم/ روایت مردم از روزهای سخت کوت‌عبدالله

استاندار خوزستان به وضعیت مناطق آب‌گرفته اهواز و کارون اشاره کرد و گفت: در منطقه گاومیش آباد کارون حجم بسیار زیادی از آب فروکش کرد و فقط در محیط‌های باز شاهد مقادیری از آب هستیم که در حال تخلیه است.

شریعتی ادامه داد: در منطقه امام رضا(ع) آب خارج شده و تا یک تا ۲ ساعت دیگر کاملا تخلیه می‌شود همچنین در کوی شهید منتظری، کوی امام حسین(ع)، شکاره ۳ در شهرستان کارون آب کاملا خارج شده و مناطق آب گرفته خشک شدند.

وی عنوان کرد: در درویشیه آب از منازل خارج شده اما در خیابان و کوچه همچنان عملیات تخلیه در حال انجام است. آب در مناطقی از اهواز مانند خیابان ادهم چهارراه زند، باهنر، صخیریه، کوی عابدی، معین‌زاده و کیانشهر کاملا تخلیه شد و بعضا خشک شدند.

استاندار خوزستان ادامه داد: فقط شاهد حجم اندکی از آب به صورت کاسه‌ایی در مناطق ذکر شده هستیم و تخلیه آب در حواشی کیانشهر با جدیت دنبال می‌شود.

شریعتی در ادامه بیان داشت: با ایستگاه‌های پمپاژی که ایجاد شد آب اکثر مناطق شهرستان‌های اهواز و کارون از منازل تخلیه شد اما همچنان عملیات تخلیه آب در برخی کوچه‌ها و معابر در حال انجام است.

وی با بیان این که به جز شهرک دانشگاه و مناطق اطراف آن از جمله بهارستان منطقه حاد بحرانی نداریم افزود: مهندسین و کارشناسان خبره آب و فاضلاب سازمان آب و برق خوزستان، معاونت عمرانی و شهرداری اهواز در حال تلاش برای خروج از این بحران هستند تا در اسرع وقت مناطق از حالت حاد بحرانی خارج شوند.

استاندار خوزستان با اشاره به سایر شهرستان‌های آب‌گرفته استان گفت: در آبادان ایستگاه ۱۱ و منطقه مقاومت مشکلاتی دارند که امروز حتما بازدیدی با مسولان استانی به آن مناطق خواهیم داشت و تصمیماتی برای برطرف کردن مسائل خواهیم گرفت، در خرمشهر نیز کوی بهروز با مشکلاتی روبه‌رو است و سایر مناطق وضعیت نسبتا عادی دارند.

شریعتی خاطرنشان کرد: ۳ تا ۴ منطقه در استان با مشکلات ناشی از بارش باران روبه‌رو است که امروز و فردا از وضعیت موجود خارج می‌شوند و به شرایط عادی خواهند برگشت. یک خط ریزش ‌در منطقه ۸ اهواز ایجاد شده که به نوبه خود مشکلاتی را برای بعضی از خیابان‌ها ایجاد کرده و به آن نیز رسیدگی می‌کنیم.
 
وی افزود: دستگاه‌های مختلف از جمله نیروهای مسلح، دستگاه‌های قضایی، نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه، سازمان هلال احمر، سازمان آب و برق خوزستان، آب و فاضلاب، شرکت‌های ملی حفاری نفت، راه و شهرسازی و نوسازی مدارس با تلاش و هماهنگی برای خروج از بحران دست به دست هم دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس