کد خبر 1021667
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
‌‌

اساسا بدلیل حضور همین تک تیراندازها بود که نیروهای نظامی از خودروی زرهی استفاده کردند، البته صرفا برای محافظت از جان نیروها از این خودرو استفاده شده و هیچ تیری شلیک نشده.

به گزارش مشرق،  اسماعیل معنوی، خبرنگار خوزستانی، در نقد گزارش آقای حامد هادیان درباره حوادث ۲۵- ۲۷ آبان ۹۸ ماهشهر طی رشته توییتی نوشت:

١. در مورد  ماهشهر و ویدئویی که دوستان دغدغه مندم ساختند چند نکته دارم، اولا توجه کنید که من "اسماعیل معنوی" هستم و افتخارم این است که مرا بنام دفاع از روستاییان و محرومان و بنام انعکاس واقعیت از خوزستان می شناسند، پس لطفا "بخشِ دیگری از واقعیت" را هم از زبان من بشنوید.

٢.نه تنها در ماهشهر بلکه در کل خوزستان مناطقی داریم که مردم در کنار صنایع بزرگ و درآمدزا و بر روی میادین بزرگ نفتی در فقر و محرومیت زندگی می‌کنند. از مسجدسلیمان گرفته تا کوت عبدالله و ماهشهر و حتی خرمشهر.... اصل ماجرا اینجاست، این درد بزرگی است که باید به فکر چاره اش باشیم.

٣. در ویدئوی مذکور به گلایه های مردم از تبعیض و محرومیتها به خوبی پرداخته شده اما با یک غفلت بزرگ و "پَرِش" مواجهیم!
بدون اشاره به "طرح ریزی و عملیات سنگینِ مسلحانه و شهادت چند نیروی نظامی"، اینگونه برداشت می‌شود که نیروهای امنیتی با مردمِ عادی و معترضان برخوردهای خشن داشته اند!

۴. برای درک بهتر از عملیات مسلحانه تروریستی در ماهشهر کافیست بدانید که در مواجهه با پلیس، تیراندازی های دقیق انجام می‌شده و شهیدصیادی که از فرماندهان نیروهای ناجا بود بوسیله یک "تک تیرانداز" به شهادت رسید!
مردم عادی برای اعتراض به گرانی بنزین با سلاح جنگی به خیابان می آیند؟!

۵. اساسا بدلیل حضور همین تک تیراندازها بود که نیروهای نظامی از خودروی زرهی استفاده کردند، البته صرفا برای محافظت از جان نیروها از این خودرو استفاده شده و هیچ تیری شلیک نشده.

۶. بخش دیگری از حقیقت مربوط به خسارات است. در این ویدئو بگونه ای برداشت می‌شود که "هیچ شیشه ای هم شکسته نشده"، این در صورتیست که میلیاردها تومان به مردم و بیت المال خسارت وارد شد، بانک فلکه مرکزی به آتش کشیده شد، کارگران در شرکت های نفتی محاصره شدند و چند روز شیفت عوض نکردند.

٧. از تردد خودروهای سنگین که مواد اولیه کارخانه ها و کالاهای اساسی مردم را جابه جا می‌کردند جلوگیری شد، حتی راننده کامیون ها را کتک می زدند و خودروهای شان را متوقف می کردند. این خسارات به اندازه شکستن یک شیشه نیست؟!

٨. و اما، نه تنها ماهشهر بلکه کل خوزستان مظلوم است، زیر پای مان نفت است ولی شبکه فاضلاب هم نداریم. اقتصاد ایران روی پاشنه خوزستان می چرخد اما مدیران عُرضه حل مسائل اولیه اش را هم ندارند، برای رفع مشکلات خوزستان تلاش کنیم، خوزستان لنگر امنیت کل کشور است. این را بفهمیم!

٩. رد یا تایید این ویدئو نباید باعث بشود که از اصل ماجرا غافل شویم، زخم را درمان کنیم تا مگس ها دور شوند. البته همانطور که در توییت های قبلی گفتم در روایت های مان نباید "پَرِش" داشته باشیم.

حرف آخر. دمِ #حامد_هادیان گرم. صد بار تیرش به هدف خورده، حالا یکبار هم نقص داشته، من قدردانِ او هستم.
همین جا از برادرم حامد دعوت میکنم دوباره به ماهشهر بیاید و خودش روایتش را کامل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    5 0
    نقد یعنی این!! نه اینکه با فحش و متلک فضا رو بهم بریزی. اونایی که با فضای توئیتر آشنان میفهمن چی میگم
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    3 0
    "زخم را درمان کنیم تا مگس ها دور شوند."

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس