کد خبر 1021550
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
آتش در استرالیا

درپی گسترش آتش‌سوزی در پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا و افزایش شدید دمای هوا، در این منطقه وضعیت فوق‌العاده اعلام شد.

به گزارش مشرق، با ادامه یافتن موج گرما و آتش‌سوزی در استرالیا، روز پنجشنبه در پرجمعیت‌ترین منطقه این کشور وضعیت اضطراری اعلام شد.

ببینید:

فیلم/ ارتفاع ۷۰ متری آتش در جنگل‌های استرالیا

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌بی‌اس»، دما در منطقه «نیو ساوث ولز» این کشور به نزدیک ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده و دود سمی حاصل از آتش‌سوزی، نواحی گسترده‌ای را فرا گرفته است.

روز پنجشنبه میانگین دمای هوا در استرالیا به ۴۱.۹ درجه سانتیگراد رسید که در تاریخ این کشور بی‌سابقه است.

آتش‌سوزی‌های پراکنده هر سال در بیشه‌های استرالیا رخ می‌دهد اما امسال این آتش‌سوزی‌ها شدیدتر شده و زودتر از موعد آغاز شده‌اند. در حال حاضر هزاران آتش‌نشان در تلاش هستند این آتش‌سوزی را مهار کنند. با این حال مقامات دولتی می‌گویند ممکن است شرایط آب‌وهوایی از این نیز بدتر شود.

رئیس منطقه نیو ساوث ولز با مرکزیت «سیدنی» در این بخش از استرالیا به‌دلیل «اوضاع فاجعه‌بار آب‌وهوایی» به‌مدت ۷ روز وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. این دومین بار از آغاز فصل جدید در این کشور است که وضعیت فوق‌العاده اعلام می‌شود.

با انتشار وسیع دود حاصل از آتش‌سوزی‌ها در سیدنی که توسط حریق محاصره شده است، شمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس به‌دلیل ناراحتی تنفسی افزایش چشم‌گیری داشته است.

مقامات این ایالت از گروه‌های حساس درخواست کرده‌اند در خانه‌هایشان بمانند زیرا گرمای شدید هوا و گازهای سمی ناشی از آتش‌سوری می‌تواند موجب «بیماری شدید، بستری شدن و حتی مرگ» شود.

شعله‌های آتش در حال نزدیک شدن به شهر سیدنی

امروز (پنجشنبه) صدها فعال محیط‌زیست در اعتراض به سیاست‌های دولت محافظه‌کار استرالیا در قبال تولید گازهای گلخانه‌ای در مقابل منزل «اسکات موریسون» نخست‌وزیر این کشور تجمع یافتند. این در حالی است که موریسون برای گذراندن تعطیلات به خارج از کشور سفر کرده است.

دود غلیط ناشی از آتش‌سوزی در بیشه‌های اطراف شهر سیدنی

تلاش آتش‌نشان‌ها برای مهار آتش‌سوزی در استرالیا

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس