منتظری

حجت‌الاسلام‌ منتظری گفت: یک محموله سلاح در میدان ۷۲ تن قم کشف شد که برای استفاده در درگیری‌های آبان در حال انتقال به تهران بود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور گفت:عوامل نفوذ تنها کارشان این نیست که جاسوس دشمن باشند و اطلاعات را به دشمن منتقل کنند بلکه یکی از مهم‌ترین فشارهای نفوذ این است که با ایجاد موانع نگذارند مدیران دلسوز به اهداف و برنامه‌هایشان برسند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین منتظری در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان افزود: انتظار به حق عامه مردم این است که در هر پدیده نو و جابجایی جدید یک تحول و دگرگونی شاهد باشند.

بیشتر بخوانید:

حجت الاسلام رئیسی: دادستان‌ها وضعیت بازداشتی‌های اخیر را روشن کنند

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه تحول تنها با شعار قوه قضاییه و معاون اول و دادستان کل و مقامات عالیه دستگاه قضایی تحقق نمی‌یابد، گفت: تحول توسط افرادی صورت می‌گیرد که در میدان کار هستند و عمدتا مردم تحول را باید از قلم قاضی، رفتار کارمندان و تصمیمات مدیران در سطح اجرا و قضا ببینند.

او افزود: در حوادث اخیر اگر حسن تدبیر داشتیم با این اشکالات مواجه نمی‌ شدیم، تراکم پرونده‌ها در دستگاه قضا ناشی از سوء تدبیر در جامعه است، هرکسی در حوزه کاری خود باید بیماری خود را بشناسد و به درمان خود بپردازد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین منتظری با اشاره به اینکه زمانی سپاهیان و ارتشی‌ها سیم‌خاردار، گلوله فشنگ و سلاح در اختیارشان نبود، اما هشت سال مقاومت کردند، گفت: امروز به‌ جایی رسیده‌ایم که با فناوری‌های جدید با قدرتمندترین ارتش‌های جهان می‌توانیم مقابله کنیم که مهم‌ترین نشانه‌های آن همان ساقط کردن پهپاد آمریکایی‌ها بود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه پیشرفت‌های کشورمان در زمینه نانو برهیچ کس پوشیده نیست، افزود: آیا جوانان ما که در حوزه نظامی و دفاعی این افتخارات را آفریدند، نمی‌توانند در حوزه‌های اقتصادی هم نقش‌ آفرین باشند؟ به‌طور حتم می‌توانند، اما نیاز به آماده کردن شرایط، بستر و زمینه لازم برای ورود آنان است.

او با اشاره به اینکه چند سال متوالی است که مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنند و همه بسترهای آن موجود است، افزود: در حوزه اقتصاد که یکی از مهم‌ترین و مشکلات کشور است، دستان نفوذ دشمن را به‌خوبی می‌ بینیم.

دادستان کل کشور گفت: کسانی که در اتاق فکر دشمنان نشسته و برای مقابله با کشورمان فکر و برنامه‌ریزی می‌کنند با پول‌های شیوخ منطقه برنامه‌های خود را توسط عوامل نفوذ در کشور اجرا می‌کنند و بعد می‌ بینیم که در جامعه اقتصادمان قفل می‌شود و فشار به مردم وارد می‌شود و در اثر این فشار به‌اصطلاح خودشان طغیان گری و تقابل با نظام رخ می‌دهد تا به هدفشان که همان سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران است، دست یابند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین منتظری با اشاره به اینکه به‌ واقع دشمنان احمق هستند که ۴۰ سال با تمامی برنامه‌هایشان و ایجاد مشکل برای کشورمان و ملت به هیچ نتیجه‌ای نرسیده و به اهدافشان دست نیافتند و شکست پشت شکست را تجربه کردند، اضافه کرد: در حوادث آبان ماه برخی پشت پرده‌ها برملا شد که با برنامه‌ ریزی و آمادگی از قبل به دنبال اجرای اهداف خود بودند و تغییر قیمت بنزین بهانه‌ای شد برای آنان که مشتی سربازان جیره‌خوار در خارج و داخل را به میدان فرستادند و در چند شهر و مرکز استان حوادث تلخی برای مردم به وجود آوردند.

او با بیان اینکه از مسئولان استان هرمزگان تشکر می‌کنم که با مدیریت به موقع شاهد حادثه تلخی در این استان نبودیم، گفت: در برخی شهرستان‌ها شاهد حوادث تلخی بودیم، حوادث تلخی که بی‌تردید ریشه در برنامه‌ریزی آمریکا، اسرائیل، عربستان و انگلیس داشت و ابعاد مختلف این حادثه باید توسط مسئولان امنیتی برای مردم تبیین شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: باید به مردم بگوییم پشت پرده چه خبر بوده است؛ عده‌ای به میدان آمده و طلبکارانه نیروی نظامی و انتظامی ما را که در برابر حوادث، درگیری و اغتشاش سینه سپر کردند، تضعیف می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین منتظری افزود: مسئولین انتظامی کشور وظیفه دارند از جان و مال و ناموس مردم دفاع کنند، وقتی می‌ بینیم دشمن با عوامل نفوذی خود به داخل کشور اسلحه فرستاده، برنامه‌ریزی کرده، فضای مجازی را نیز بستر هدایت قرار داده، در خارج از کشور اغتشاش را هدایت می‌کند و می‌گوید فلان ساعت به فلان خیابان بروید.

او تصریح کرد: چرا باید با ۴۸ ساعت تأخیر فضای مجازی بسته شود؟ چه کسی پاسخگوی خسارتی که به مردم وارد شده است؟ چه کسی پاسخگوی جان‌ها و خون‌ هایی است که به‌ ناحق ریخته شده است؟ چه تعداد از نیروهای بسیجی و انتظامی و پاسدار ما جان باختند و توسط عوامل دشمن به شهادت رسیدند؟ چه تعداد از مردم بی‌گناه در خیابان توسط گلوله یا آتش یا سلاح سرد اشرار جان باختند و مصدوم شدند؟

دادستان کل کشور عنوان کرد: بیشترین آسیب دیدگان این حادثه نیروی انتظامی بود، مأمورین امنیتی که وظیفه تأمین امنیت جامعه را دارند. عده‌ای راه افتادند حالت طلبکارانه به نیروهای انتظامی و اطلاعاتی و قضایی ما دارند، اگر این‌ها نبودند و آتش به دامن شما می‌افتاد چه می‌گفتید؟

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین منتظری تصریح کرد: مقام معظم رهبری چه زیبا و به‌ موقع به میدان آمدند و دستور دادند کسانی که در این حادثه آسیب دیدند دولت وظیفه دارد پشتیبانی کند، چه‌بسا افرادی که بی‌ گناه در مسیر خانه و زندگی خود توسط عوامل دشمن از بین رفتند و این‌ ها را می‌خواهند به‌پای نظام بگذارند، این بی‌انصافی بزرگی است.

او اضافه کرد: یک خوروی حامل اسلحه در میدان ۷۲ تن قم و ۸۳ تا ۸۴ اسلحه شکاری با گلوله‌های مخصوص کشف شد که مشابه آن را ما در حوادث دیده بودیم، این‌ها برای چه وارد شده است؟ آیا اگر مأمورین انتظامی و اطلاعاتی و امنیتی و قضایی در راستای وظایف خود برای ایجاد امنیت تلاش کردند باید توسط عده‌ای این‌گونه مورد هجمه قرار بگیرند؟

دادستان کل کشور بیان کرد: کسانی که بی‌گناه در این حوادث جان خود را از دست دادند با تأکید مقام معظم رهبری حقوقشان حفظ می‌شود، البته هنوز مسئولین امر در حال تفکیک هستند باید مشخص شود چه کسانی اشرار بوده و چه کسانی توسط اشرار به شهادت رسیدند، اطلاعات پس از جمع‌آوری به اطلاع مردم خواهد رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری اظهار کرد: دشمن برای نیل به اهداف خودش دست‌بردار نیست، ۴۰ سال است دست‌بردار نیست و بعد از این نیز نخواهد بود، تا زمانی که قدرت این نظام و ملت به‌گونه‌ای باشد که جرات نکند عوامل نفوذی خود را بفرستد باید مراقب باشیم.

او با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی درستی برای جذب نیروهای بومی در استان هرمزگان صورت بگیرد، افزود: مبارزه با قاچاق باید در اولویت اهداف و دستور کار دستگاه قضای استان هرمزگان قرار گیرد.

در این مراسم مجتبی قهرمانی به عنوان دادستان جدید مرکز استان هرمزگان معرفی و از خدمات ابوالفتح ابوالهادی دادستان پیشین مرکز استان نیز قدردانی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    78 53
    بس کنید تو رو خدا
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      ترسیدی؟
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    87 23
    تحقیقات جهانی نشان میدهد که وجود و عدم وجود سه عامل موجب خوش بختی و یا بدبختی جامعه است: 1- قاضی سالم و مستقل 2- پلیس سالم 3- رسانه آزاد. اگر این سه بود بقیه امور خود به خود درست می شود. رییس دولت نمی تواند بی تدبیری کند. اقتصاد رانتی نمیشود . رشوه از بین میرود. قانون اجرا میشود . در نهایت هم مردم راضی و خوش بخت میشوند.
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
      23 22
      الان خودت این تحقیقات جهانی را بعد از ناهار کشف کردی؟ یا کسی هم کمکت کرد؟ اتفاقا بر عکس. یک عقل ساده روستایی هم می فهمید رسانه آزاد همان رسانه مزدور سرمایه داری است که قاضی سالم را متهم می کند و پلیس سالم را خشن و وحشی معرفی می کند و کاری می کند که مارپیچ سکوت شکل بگیرد و چون کسی جرات ندارد حرفی از فساد بزند همه فکر کنند فسادی در کار نیست!
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
      20 10
      کدوم تحقیقات جهانی؟ اگر اینطوره چرا در امریکا و انگلیس رسانه آزاد وجود ندارد؟ چرا هیچگاه اجازه نقدهای اساسی داده نمی‌شود؟ تنها یک سری حرفهای به ظاهر انتقادی که خودشان منتشر می‌کنند اجازه بازنشر دارد
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    سلاح در بار کولبرها به داخل کشور میاد اینقدر لی لی به لالای این قاچاقچیها نزارید اینها برای کشور نقشه دارند تا کی باید بی تفاوت بود و نگاه کرد اینها گستاخ شدند
    • DE ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
      3 196
      دمشون گرم
    • بهداد IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
      11 3
      من مرز شرقی کشور زندگی میکنم استان خراسان رضوی هیچ توطئه ایی از این طرف مملکت ما رو تهدید نمیکنه ولی از غرب کشور از قدیم این نگاه وجود داشته به دلیل تعصبات قومیتی که هنوز که هنوزه اون طرفها دارند
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    32 48
    تا لیبرالها وغرب پرستان نفوذی درکشور درحاکمیت وجود دارند ابن مشکلات خواهد بود باید ریشه این پادوهای دشمن خشکاند
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    81 0
    ترکیه با مرز ایران و سوریه دیوار می کشه، بعد ما مرزهامون رها شده، در ثانی نباید فکری به حال سازماندهی کولبری کرد!؟ چرا اصلا این پدیده باید وجود داشته باشه!؟ خب مبادی رسمی وجود داشته باشه!؟ جاده ساخته بشه!؟ بازارچه های مرزی تقویت بشه...پلن های درآمدی و گردشگری برای کردستان و.. تعریف و مصوب بشه..اقتصاد مردمی و درون‌زا بشه..
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    2 0
    با درود والا خوب خودش رسونده تا اینجا!
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    4 5
    آیا آنچه که سر حمص و حما و حلب و داریا و ... آمد سر تهران و مشهد و اصفهان و اهواز و تبریز و شیراز نخواهد آمد ؟!
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    8 0
    کوله برها قاچاقچیان مورد احترام هستند طوری که چندی پیش قرار بود برای قاچاق بری بیمه هم بشوند
  • ناشناس FR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    11 13
    جای تعجب است این همه اشرار تو این مملکت بود در صد شهر ایران ملت قیام کردند .پس این همه اشرار دارند توی این مملکت زندکی میکنند.پس این همه فیس ادا برای چیه که میگن توی مملکت ملت در امنیت هستند
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      امنیت رو نمیفهمی ؟
  • US ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    15 11
    دکانتان را جمع کنید. برای توجیه قتل عام مردم حالا به درو دیوار میزنید. این همه اسلحه اگر وارد کشور شده پس ارگانهای اطلاعاتی و مرزبانی و امنیتی کشور کجا بودند؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      کشف شد نادان
  • حسین IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    12 2
    باسلام آقای دادستان کل شما بعنوان مسئولیتی که دارید چرا علیه وزارء و یا مسئولینی که با یک تصمیمشان نظام جامعه رو به هم میریزند یقه آنان رو نمیگیرید .چون شما قانون این اجازه را به شما میده بعنوان دادستان فقط گفتن این حرفها در سخنرانی کفایت نمیکند.فقط در کشور ما ظاهرا مسئولین مصونیت پیگیری اعمالشان وجود دارد و بس؟
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      اولا اینهمه مسئول محاکمه شدن ندیدی؟بعدش مردم گفته بودن جهنم روحانی رو به بهشت رئیسی ترجیح میدهیم
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    8 7
    حتی از سوریه هم بشویم باز مردم گوش به بی بی سی دارند متاسفم
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
      10 2
      تقصیر فرمت و محتوای صداوسیماست.. صداوسیما تصویر جامعه امروز ما نیست...نه در پوشش و نه در ادبیات و نه در انعکاس افکار و دریافت های نسل امروز...
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      نکنه نسل امروز ؟
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    11 6
    25 نفر از سلطنت طلب ها رو گردن شکوندم
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    2 4
    اون خری که این همه سلاح میاره و حکمش قطعا اعدامه چرا یه گالن تی ان تی نمیذاره تو ماشین مفت کشته نشه؟
    • امیین IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
      7 0
      گالن برای مایعات استفاده میشه در صورتی که تی ان تی جامده دوست عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس