کد خبر 1021175
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
ژاوی

ستاره سابق فوتبال جهان قصد دارد حضور 4 ساله اش در کشور قطر را فعلا ادامه بدهد و آنطور که خودش می گوید پروژه اش در این کشور طولانی مدت است.

به گزارش مشرق، ژاوی هرناندز بعد از جدایی از بارسلونا در سال 2015 و پس از انجام 505 بازی با لباس آبی و اناری به کشور قطر آمد. او ستاره تیم السد، یکی از قدیمی ترین و پرافتخارترین باشگاه های کشور قطر شد و همراه این تیم یک بار قهرمان لیگ ستارگان این کشور شد و همچنین جام هایی چون جام امیرقطر، قطر کاپ و سوپرکاپ این کشور را بالای سر برده است.

بیشتر بخوانید:

شاگردان ژاوی ۶ تایی شدند

او بی شک یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال است که در دهه های اخیر به قاره آسیا آمده است. ژاوی سال گذشته و بعد از جدایی ژوزوالدو فریرا به عنوان سرمربی روی نیمکت السد نشست و دنیای بازی کردن را کنار گذاشت.

او با السد به عنوان سرمربی توانست قهرمان سوپرکاپ کشور قطر شود. در مورد ژاوی هرناندز همان زمانی که او در السد بازی می کرد موضوع مربیگری اش در این تیم و حتی تیم ملی قطر مطرح شد. اخباری که همواره بعد از حضور ژاوی و قرارداد بلندمدتش با قطری ها به گوش می رسید این بود که او یکی از چهره های اصلی فنی تیم ملی این کشور در رقابت های جام جهان 2022 خواهد بود.

البته که تیم ملی قطر با فیلیکس سانچر که سابقه مربیگری در بارسلونا را دارد توانست قهرمان جام ملت های آسیا شود اما حضور ژاوی روی نیمکت السد و عملکرد نسبتا موفقش در اولین سال سرمربیگری اش این ذهنیت را به وجود آورد که شاید ستاره فوتبال جهان هدایت قطر را در جام جهانی به عهده بگیرد.

با این وصف ژاوی همراه السد در جام باشگاه های جهان بعد از برد برابر هینگن از کشور نیوکالدونیا در دوبازی بعدی برابر مونتری مکزیک و ای اس تونس شکست خورد. شکست سنگین و 6 بر دو السد برابر تیم تونسی و همچنین حضور السد در رتبه چهارم رقابت های لیگ ستارگان باعث انتشار خبر برکناری او شد. 

اما ژاوی همانطور که نوال الاسیوی خبرنگار اهل کشور عربستان امروز از قول او توئیت کرده قصد جدایی از السد را ندارد. او از قول ژاوی نوشته است:" نه استعفا می دهم و نه کنار می روم. پروژه من با السد طولانی مدت است."

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس