کد خبر 1021122
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
استراماچونی

در حالی که استقلال و استراماچونی به دنبال پیدا کردن راهی برای ادامه همکاری هستند،به نظر می‌رسد با حضور فتح‌الله زاده در هیات مدیره پروژه کاهش عصبانیت هواداران در صورت شکست بازگشت استرا اجرایی شده است.

به گزارش مشرق، ۱۰ روز پیش بود که آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال یک روز مانده به دیدار مقابل پیکان قراردادش را فسخ کرد و ساعتی پس از آن هم ایران را ترک کرد تا شوکی جدی به اردوی آبی‌ها وارد شود. در این مدت اظهارنظرهای مختلفی از سوی مدیران استقلال و استراماچونی مطرح شد که برخی از آن‌ها با یکدیگر متناقض هستند؛ اظهارنظراتی که نشان می‌دهد اعتماد بین دو طرف، روز به روز درحال کم‌تر شدن است و مشخص نیست روابط دو طرف در صورتی که مدیران استقلال بتوانند راه‌حلی برای بازگشت استراماچونی پیدا کنند، به چه شکل خواهد شد.

در ادامه به بخشی از صحبت‌های متناقض دو طرف پرداخته شده است:

قرارداد جدید یک ساله

در ۱۰ روز گذشته مدیران استقلال بارها عنوان کردند که استراماچونی مدت‌ها به دنبال کاهش زمان  قراردادش با آبی‌های پایتخت از دو سال به یک سال بوده است. برای مثال، اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در گفت‌وگویی تلویزیونی که ساعتی پس از فسخ قرارداد استراماچونی انجام شد، گفت: آقای ماچونی (استراماچونی) دو سال با ما قرارداد دارد. درخواست او در دو هفته‌ اخیر، تبدیل قرارداد دو ساله به یک ساله بود که به همین دلیل ما خواهان برگزاری جلسه با او شدیم. متاسفانه او به این جلسه نیامد و حتی در جلسه‌ای که دیروز ترتیب دادیم هم نیامد. احساس او این بود که قراردادش را باید به یک سال تبدیل کند که فکر می‌کنم دلیلش این بود که مبلغ قراردادش را برای سال دوم افزایش دهد.

استراماچونی در طول این ۱۰ روز واکنشی نسبت به این موضوع نداشت اما دیروز (سه‌شنبه) در مصاحبه‌ی تلویزیونی که داشت، اعلام کرد که به دنبال عقد قرارداد جدیدی مشابه با قرارداد قبلی‌اش است. او در این رابطه گفت: قبل از هرچیز می‌خواهم همه هوادارانم بدانند که من و همکارانم دوست داریم به استقلال برگردیم. می‌خواهیم که قرارداد جدیدی داشته باشیم، شبیه به قرارداد قبلی چون هدف ما این است که فصل را به پایان برسانیم و با بازیکنانم به بهترین نتیجه ممکن برسیم. اما از طرفی یک جنبه قانونی وجود دارد که وکلای من روی آن کار می‌کنند.

پیشنهاد از کشورهای همسایه

اسماعیل خلیل‌زاده، رییس وقت هیات مدیره باشگاه استقلال حدود ۲۰ ساعت پس از فسخ قرارداد استراماچونی در گفت‌وگویی تلویزیونی ادعا کرد که یکی از دلایل درخواست استراماچونی برای تقلیل قراردادش به یک سال، پیشنهاداتی بوده که از کشورهای همسایه داشته است.

با این حال استراماچونی ساعتی پس از این ادعا در مصاحبه‌ای با رد این موضوع تصریح کرد: این مساله‌ای است که لازم می‌دانم همین جا درباره‌اش شفاف‌سازی کنم. در حال حاضر اخباری منتشر شده مبنی بر این که یکسری، وکیل مرا برای فسخ قرارداد با استقلال ترغیب کرده‌اند و اینکه ما به خاطر پذیرش پیشنهاد مربیگری در تیمی دیگر این تصمیم را گرفته‌ایم اما این‌ها دروغ بوده و هیچ پیشنهادی به من نشده است. اگر مشکلات حقوقی موجود برطرف شود، من همین فردا به استقلال برمی‌گردم.

بیشتر بخوانید:

دستور از ایتالیا برای کنار گذاشتن یک استقلالی

پرداخت چک به جای واریز مستقیم پول

براساس اظهارات استراماچونی، دلیل اصلی فسخ قرارداد از سوی او به خاطر این بوده که مدیران استقلال نتوانستند راه‌حلی قانونی برای پرداخت حقوقش پیدا کنند و با پرداخت‌هایی که از طریق صرافی‌ها به حسابش در ایتالیا داشتند باعث بلوکه شدن این حساب شده‌اند.

به همین دلیل مدیران استقلال که پس از استعفای امیرحسین فتحی با سرپرستی اسماعیل خلیل‌زاده به کارشان ادامه می‌دادند، پیگیر پیدا کردن راه‌حلی برای پرداخت قانونی حقوق استراماچونی شدند که در نهایت اعلام شد، دوشنبه این هفته پول به حساب سرمربی ایتالیایی استقلال واریز می‌شود اما به یک باره بامداد سه‌شنبه، رسانه رسمی باشگاه استقلال با انتشار تصویر یک فقره چک اعلام کرد که چک استراماچونی آماده است و سرمربی استقلال باید به بانک مراجعه و چکش را دریافت کند.

این اقدام که بر خلاف توافق وکلای استراماچونی با مدیران استقلال بود باعث شد که سرمربی ایتالیایی استقلال دوباره از آمدن به ایران اجتناب کند. او در این رابطه گفت: قرارداد آماده بود و ما آماده پرواز بودیم اما یک دفعه با بحث جدید چک آمدند که من انتظارش را نداشتم. متاسفانه انگار نمی‌دانند که در ایتالیا بسیار سخت است که یک شخص حقیقی چنین پرداختی را قبول کند. دوباره باید بگویم که بحث مقدار پول نیست.

آیا ادعای استراماچونی درست است؟

طبق اطلاعات به دست آمده از سوی یک کارشناس بانکی، با توجه به این که پای بانک مرکزی ایتالیا به ماجرای پرداخت مطالبات استراماچونی باز شده و چک استقلالی‌ها هم به تایید این بانک رسیده، در نتیجه مشکلی از بابت پرداخت مطالبات سرمربی ایتالیایی استقلال وجود ندارد و این فقره چک بدون این که باعث ایجاد مشکل برای استراماچونی بشود، پاس خواهد شد. با این حال به نظر می‌رسد که استراماچونی از این که دریافت چک باعث ایجاد مشکل برای او شود، نگران است.

آمدن فتح‌الله‌زاده، راه‌حلی برای آرام کردن هواداران استقلال؟

در ۱۰ روزی که از تغییر و تحول در کادر مدیریتی استقلال می‌گذرد، احتمال بازگشت علی فتح‌الله‌زاده به این باشگاه قوت گرفته است. او حتی در روز شنبه توسط سخنگوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان عضو هیات مدیره معرفی شد و ساعتی بعد، توسط همین مسوول وزارت ورزش و جوانان حضورش در هیات مدیره استقلال تکذیب شد!

با این حال او در نهایت امروز (چهارشنبه) در حالی که هواداران استقلال به شدت به خاطر عملی نشدن وعده مدیران‌شان مبنی بر حل مشکل استراماچونی در روز دوشنبه عصبانی هستند، به عنوان عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال معرفی شد.

به نظر می‌رسد بازگشت فتح‌الله‌زاده راه‌ در روی وزارت ورزش و جوانان و باشگاه استقلال در صورت شکست پروژه بازگشت استراماچونی است و در این صورت او بلافاصله به عنوان مدیرعامل استقلال معرفی می‌شود. موضوعی که دور از ذهن نیست به این دلیل که دیروز (سه‌شنبه) علی فتح‌الله‌زاده برای آرام کردن هواداران معترض استقلالی‌ که مقابل وزارت ورزش و جوانان رفته بودند، به میان آن‌ها رفت تا غائله ختم به خیر شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    3 1
    پروژه كاهش عصبانيت هوادار يا پر كردن جيب؟
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    1 1
    مگه این بابا بازنشسته نیست ؟ چطور گرشاسبی از پرسپولیس برداشتن ؟
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    1 1
    هر چه بگندد نمکش می زنن وای .... این بابا ده سال پیش گفته بود نکونام با سیصد میلیون آوردم - الان نکونام میگه از قراردادم 3 میلیارد هنوز مونده
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    1 0
    بابا من نمیدونم این لنگی ها چی میخان از جون ما، آقا برید راجع به تیم خودتون نظر بدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس