آفریقایی

شرکت های بزرگ فناوری آمریکا متهم به استفاده از کودکان به عنوان نیروی کار در جمهوری دموکراتیک کنگو هستند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، یک دادگاه فدرال در واشنگتن پرونده ای علیه شرکتهای اپل، تسلا، مایکروسافت، دل و شرکت آلفابت که گوگل را در اختیار دارد، باز کرده است. این شرکت ها متهم به استفاده از کودکان به عنوان نیروی کار در جمهوری دموکراتیک کنگو هستند.

 این دادخواست از طرف والدین 5 کودکی مطرح شده که کشته شده اند و 11 کودک دیگری که حین کار در معادن این کشور آسیب دیده اند. این کودکان 13 تا 17 سال سن داشتند.

بیشتر بخوانید:

 طبق این شکایت، شرکتهای نام برده شده بخشی از یک سیستم کار اجباری بودند که عمدا باعث مرگ و آسیب جدی کودکان شده بود. تصاویری که در مدارک دادگاه بایگانی شده این کودکان را در حالیکه اعضای بدنشان آسیب دیده یا از دست رفته است، نشان می دهد.

 6 کودک از 14 کودک این پرونده در ریزش تونل کشته شده اند و بقیه از آسیب‌های بسیار جدی مثل فلج و از کار افتادگی رنج می برند.

 طبق این دادخواست، معدن کاران کودک برای روزانه 2 تا 3 دلار تحت شرایط عصر حجر با دستمزدی ناچیز و خطرات بالای فردی کار می کنند. همچنین در این دادخواست آمده است که شرکت های بزرگ فناوری آمریکا از مقدار زمان کار این کودکان در معادن خطرناک کبالت با خبر بوده اند.

یک وکیل از طرف خانواده این کودکان گفت:« این شرکت ها که ثروتمندترین شرکت‌های جهان هستند، باعث معلولیت و مرگ کودکان شده‌اند تا کبالت ارزان قیمت خود را به دست آورند».

 بیش از نیمی از کبالت جهان در کنگو تولید می شود. این ماده معدنی بخشی لازم در باتری های لیتیومی است که از آنها در تقریبا تمام محصولات این شرکت ها استفاده می شود.

 تحقیقات کمیسیون اروپا نشان میدهد تقاضای جهانی برای کبالت طی دهه آینده 7 تا 13 درصد به صورت سالانه افزایش می یابد.

 طبق گفته سازمان  بین المللی کار، تخمین زده می شود بیش از 40 میلیون نفر درگیر بردگی مدرن باشند که شامل کار اجباری و ازدواج اجباری هم می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس