کد خبر 1020831
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
اینستکس نمایه

رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان با بیان اینکه هر چند ماه یکبار رئیس اینستکس به ایران سفر می‌کند، گفت: هدف از این سفرها بررسی راه‌های انتقال مالی کالاهای غیرتحریمی مثل غذا و دارو در این کانال مالی است.

به گزارش مشرق، عباسعلی قصاعی رئیس ساز و کار حمایت مالی اروپا و ایران  (اینستکس) به زودی  و بعد از تعطیلات در ۲۲ دی (۱۲ ژانویه) به ایران سفر می‌کند. 

رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان با بیان اینکه میشائیل بوک رئیس اینستکس هر ۲ یا ۳ ماه یک سفر به ایران خواهد داشت، گفت: رئیس جدید ساز و کار مالی اروپا با ایران برای بار دوم است که به ایران سفر می‌کند و هدف از سفرهای وی آشنایی بیشتر با ایران و بررسی‌های بیشتر برای راه‌اندازی کانال مالی اروپا با ایران است. 

بیشتر بخوانید:

تداوم اختلاف غربی‌ها در به رسمیت شناختن FATF

وی با اشاره به صحبت‌های میشائیل بوک درباره راه‌اندازی کانال مالی اینستکس بیان داشت:  بوک برخلاف همیشه حرف‌های مثبت در رابطه با این کانال مالی زده است و  معتقد است هر چند که ما نمی‌توانیم تحریم‌ها را  برداریم و نمی‌توانیم کانال مالی برای نقل و انتقال مالی کانال‌های غیر تحریمی ایجاد کنیم اما برای شروع راه‌اندازی کانال انتقال مالی دارو و مواد غذایی که خارج از لیست تحریم‌ها است برای ورود به کانال اینستکس مسیر درست را طی می‌کند. 

قصاعی بیان داشت: در صورت تحقق این امر نقل و انتقالات مالی کالاهای غیر تحریمی از طریق کانال اینستکس راحت تر انجام می‌شود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس