کد خبر 1020715
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
داورزنی

میلیاردها تومان پولی که از قبض موبایل هواداران والیبال کسر شده، هرگز به حساب فدراسیون نیامده و مشخص نیست چه سرنوشتی داشته اشت.

به گزارش مشرق، یکی از مهمترین موضوعاتی که در حدود دو سال بلاتکلیفی فدراسیون والیبال ایران مطرح بود، بحث مسائل مالی و طلب‌هایی است که مجموعه والیبال مدعی است اسپانسرها تا کنون پرداخت نکرده اند. از سوی دیگر اسپانسرها مدعی واریز پول به فدراسیون و شرکت های واسطه هستند و مشخص نیست سر پول‌های مردم و هواداران والیبال چه آمده است؟

بیشتر بخوانید:

داورزنی: مدرک تحصیلی‌ام مشکلی ندارد

در جریان مجمع عمومی سالیانه سال گذشته فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی (معاون وقت ورزش قهرمانی وزارت ورزش) صراحتا اعلام کرد که والیبال ایران از اسپانسرهای خود چیزی حدود ۱۱ میلیارد تومان طلب دارد که به دلیل سرپیچی اسپانسرها از قوانین، این مبلغ که از طریق تبلیغات تلویزیونی و محیطی به دست آمده، به حساب فدراسیون والیبال واریز نشده است.

معاون وقت وزارت ورزش در آن زمان در صحبت‌های خود اعلام کرده بود که فدراسیون والیبال سر گردنه نیست که اسپانسرها به این راحتی بدهی خود را که حق ورزشکاران و هواداران این رشته است بالا بکشند و مدیران و دستگاه نظارتی برای پرداخت شدن این بدهی به فدراسیون، باید ورود کنند. چرا که فدراسیون والیبال سال المپیک را پیش رو دارد و برای اعزام‌ها و برنامه‌های تدارکاتی خود به این بودجه که از طریق هواداران جمع آوری شده نیاز دارد.

با این وجود طی یک سال گذشته به واسطه اداره فدراسیون والیبال توسط سرپرست‌ها و تغییرات متعدد مدیریتی در  راس امور این رشته، متاسفانه رسیدگی‌ دقیقی به این مسئله انجام نشد تا همچنان شاهد پرداخت نشدن این درآمد به خزانه فدراسیون باشیم، هر چند که در این مدت اسپانسرها بارها مدعی شدند پول را به حساب فدراسیون واریز کرده‌اند و در نقطه مقابل هم فدراسیون والیبال این موضوع را تکذیب کرد تا به این ترتیب اطلاعات دقیقی در مورد این موضوع مهم به اهالی والیبال داده نشود.

داوری و جدیت برای وصول طلب والیبال

افشین داوری سرپرست وقت فدراسیون والیبال، در مصاحبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ با ایسنا، ضمن تائید طلب فدراسیون والیبال از همراه اول، اظهار کرد: "از روزی که در والیبال قبول مسئولیت کردم، با جدیت پیگیر وصول این طلب‌ها بوده‌ایم. متأسفانه با وجود تصریح در قرارداد رسمی فی ما بین، هر دو شرکت از پرداخت تمام طلب والیبال تا این لحظه خودداری کرده‌اند. در حالی که همچنان شرکت‌های زیر مجموعه همراه اول به کسب درآمد از سوی هواداران می‌پردازند، عملاً منافع والیبال به عنوان ذی نفع اصلی این جریان تأمین نشده است. من شخصاً به همراه دکتر داورزنی چندین جلسه را با طرف‌های درگیر برگزار کرده‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که دلیل همراه اول برای نپرداختن مطالبات والیبال چیست، اظهار کرد: به طور مشخص طبق قانون موظف به پرداخت طلب والیبال طبق قرارداد هستند، با آقای فرهنگ (مدیرعامل همراه اول) دیدار داشتیم و خواستار پیگیری این موضوع شده‌ایم. همچنین از آقای آذری جهرمی وزیر محترم ارتباطات نیز خواهشمندیم نسبت به تعیین تکلیف دو قرارداد فدراسیون با شرکت‌های زیر مجموعه همراه اول اقدامات لازم را انجام دهند. به هر حال در شروع فصل جدید لیگ ملت‌ها هستیم و باید نسبت به این موضوع چاره اندیشی کنیم."

مهرمنش: همراه اول تسویه کرده است

اما ابوذر مهرمنش مدیر کل خدمات ارزش افزوده همراه اول، چندب بعد در مصاحبه ۲۱ خرداد ماه خود با ایسنا، ضمن تاکید بر این‌که همراه اول تا پایان سال ۱۳۹۷ هر آنچه که بوده را با شرکت طرف قرارداد خودش تسویه کرده است، افزود: "تجمیع‌کننده در طول دوران قرارداد مبلغی بیش از ۳۶ میلیارد به اسپانسر فدراسیون والیبال واگذار کرده و مستندات آن موجود است، اما سرپرست فعلی فدراسیون والیبال اعلام کرده که ما تا الان ۱۴ و نیم میلیارد بیشتر دریافت نکردیم. به نظر می‌رسد بخش بیش‌تر این مبلغ، به جای این‌که سمت فدراسیون برود، سمت اسپانسر رفته و احتمالاً قرارداد آن طرف مسأله‌ای داشته است.

او همچنین خاطرنشان کرد: فدراسیون والیبال می‌گوید ۱۱ میلیارد از همراه اول طلب دارد، در صورتی که ما از نحوه محاسبه این مبلغ اطلاعی نداریم. عددهای ما مشخص و شفاف است. کل مبالغ از سمت همراه اول پرداخت شده و شرکت تجمیع‌کننده هم مستندات دارد که بیش از ۳۶ میلیارد به اسپانسر پرداخت کرده و نمی‌دانیم این ۱۱ میلیارد به چه شکل ایجاد شده است."

اکنون بعد از گذشت نزدیک به یک سال، محمدرضا داورزنی با استعفا از معاونت وزارت ورزش، بار دیگر سکان هدایت فدراسیون والیبال را به عنوان رئیس برعهده گرفت و در اولین صحبت‌های خود گفت: "فدراسیون والیبال را با خزانه‌ای پر و بدون نیاز به بودجه دولتی در اختیار دوستان قرار دادیم و متاسفانه اکنون فدراسیونی با خزانه خالی که نیازمند است را تحویل گرفته‌ام، باید سعی کنیم بار دیگر آرامش و شرایط مطلوب را به این رشته تزریق کنیم."

حال نزدیک به چهار هفته است که محمدرضا داورزنی هدایت فدراسیون والیبال را بر عهده گرفته و طبق گفته‌های او در زمان معاونتش، انتظار می‌رود که در شرایط سخت اقتصادی کشور و فدراسیون‌های ورزشی در این روزها،‌ او به عنوان نخستین فرد والیبال اقدامات جدی در راستای دریافت این بدهی‌ها انجام دهد که فعلا خبری از این اقدامات منتشر نشده است. قابل توجه است که این قرادادها در دوره گذشته ریاست او در فدراسیون بسته شده و داورزنی شخصا اطلاعات بسیار دقیق‌تری نسبت به سرپرست‌های یک سال گذشته والیبال از این قراردادها دارد که می‌تواند برای حل این مشکل کمک کننده باشد. 

اکنون این سوال مطرح می‌شود که آقای رئیس در این چهار هفته ریاست دوباره در والیبال، چه اقداماتی را برای دریافت این طلب‌ها انجام داده تا هواداران را دلخوش به بازگشت روزهای خوب والیبال کند؟

در این اوضاع نه چندان مناسب بحث اسپانسرینگ در والیبال، آیا فدراسیون اقدامات جدی انجام داده تا ۱۱ میلیارد پول هوادار که برای موفقیت ملی هزینه شده، به حساب فدراسیون والیبال بازگردد؟

چرا شفاف سازی در این‌باره صورت نمی‌گیرد. به هر حال پولی که همراه اول مدعی شده پرداخت کرده و در خزانه داری والیبال نیست، در این میان به حساب چه افرادی واریز شده و آیا می‌توان سکوت بسیاری را در این باره شائبه برانگیز دانست؟

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    0 0
    دیگه دنبالش نگردید خرج شد رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس