تغییر ساختار بانک مرکزی در شرایط تحریم درست نیست

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در شرایطی که بانک مرکزی تحت تحریم است، نباید با طرح بانکداری اسلامی، ساختار آن را تغییر دهیم.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات طرح «بانکداری اسلامی»،گفت: این طرح نتیجه ادغام دو طرح مجلس و یک لایحه دولت است.

وی افزود: بنده منکر زحمات کسانی که در مجلس چندین ماه روی این طرح کار کردند، نیستم اما ما هنوز نسبت به این طرح قانع نشده‌ایم و از نمایندگان می‌خواهم که به آن رأی منفی دهند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در طرح بانکداری اسلامی، ساختار بانک مرکزی کلاً تغییر یافته است اما ما در شرایط بسیار سنگین تحریم قرار داریم و بانک مرکزی فشارهای زیادی را تحمل می‌کند که در این شرایط، وارد کردن یک شوک جدید در ساختار بانک مرکزی به صلاح کشور نیست.

همتی با اشاره به اینکه طرح بانکداری اسلامی مشتمل بر ۲۰۵ ماده است، اظهار داشت: این مواد همه جدید هستند و سؤال بنده آن است که مگر می‌شود یکباره این همه تغییر در سیستم بانکی کشور ایجاد کرد درحالی‌که دولتمردان و کارشناسان بانک مرکزی نسبت به این طرح قانع نشده‌اند.

وی بیان کرد: درخواست بنده آن است که طرح بانکداری اسلامی در مجلس تصویب نشود و اجازه دهید که دولت لایحه آن را به مجلس ارائه کند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: استقلال بانک مرکزی به این معنا نیست که بانک مرکزی با دولت همکاری نکند، بلکه به این معناست که بانک مرکزی بر اساس نظرات کارشناسی، تصمیمات را اتخاذ کند و اگر تصمیمات بانک مرکزی کارشناسانه نبود، در حال حاضر ثبات ارزی در کشور ایجاد نمی‌شد.

همتی تأکید کرد: با اصلاح و به هم ریختن ساختار بانک مرکزی، حداقل دو سال طول می‌کشد که بانک مرکزی به ثبات برسد درحالی‌که بانک مرکزی تحت تحریم‌های تروریستی آمریکا است و نباید ساختار آن را تغییر دهیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس