کد خبر 1020255
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
هومن افاضلی

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: برانکو ایوانکوویچ اخیرا ملاقاتی با سفیر ایران در کرواسی داشته و این بحث مطرح شده است که آیا برانکو علاقه‌ای به حضور در تیم ملی دارد یا خیر.

به گزارش مشرق،‌ هومن افاضلی با اشاره به شرایط فعلی تیم ملی فوتبال ایران، به ملاقات برانکو ایوانکوویچ با سفیر ایران در کرواسی در ارتباط با تیم ملی خبر داد. وی با بیان اینکه برانکو بهترین گزینه خارجی برای هدایت تیم ملی است، به پیشنهاد مرتضی محصص برای انتخاب «گاس هیدینک» و «لوچسکیو» واکنش نشان داد و گفت در این برهه انتخاب این مربیان کمکی به تیم ملی نمی کند. این کارشناس فوتبال ایران همچنین درباره اتفاقات رخ داده در باشگاه استقلال گفت که اگر به جای وزیر ورزش بود تمام اعضای هیات مدیره این باشگاه را عوض می کرد.

مشروح گفتگوی افاضلی را در ادامه می آید:

* فکر می کنید طولانی شدن پروسه فسخ قرارداد مارک ویلموتس با تیم ملی ایران می تواند چه پیامدهایی داشته باشد؟

- به هر حال هنگام فسخ قرارداد وسواس وجود دارد که این وضعیت به خاطر شرایط ارزی طبیعی است. به همین خاطر نمی توان گفت که فسخ قرارداد دیر شده است. با این تاخیر، تنها مربی خارجی که می تواند به تیم ملی کمک کند، برانکو ایوانکوویچ است. هر مربی خارجی دیگری بیاید باید زمان داشته باشد تا نسبت به فوتبال ایران شناخت پیدا کند. اگر هم مشکل مالیات برانکو، دریافت پولش از پرسپولیس و قرارداد جدید با تیم ملی حل نشود، باید سراغ گزینه ایرانی رفت.

* شما یکی از دوستان نزدیک به برانکو هستید. آیا مذاکره ای با وی برای حضور در تیم ملی صورت گرفته است؟

- من هفته گذشته با برانکو گفتگو کردم. برانکو اخیرا ملاقاتی با سفیر داشته و در این جلسه این سئوال مطرح شده که آیا -به حضور در تیم ملی- علاقه مند هستید یا خیر. بیش از این چیزی نمی دانم.

بیشتر بخوانید:

فدراسیون در ۲ راهی؛ مربی خوب خارجی یا ایرانی؟

* مرتضی محصص رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در مصاحبه ای اعلام کرده گاس هیدینک و لوچسکیو می توانند به تیم ملی ایران کمک کنند. آیا با نظر وی موافق هستید؟

- هیدینک و لوچسکیو مربیان بزرگی هستند ولی با نظر آقای محصص موافق نیستم. این مربیان در حال حاضر شناختی از فوتبال ایران و بازیکنان تیم ملی ندارند و با این زمان کم نمی توانند خودشان را با فوتبالمان هماهنگ کنند. شاید آنها بتوانند بعد از بازی های این مرحله تیم ملی و بعد از خرداد به تیم ملی کمک کنند.

* نظرتان درباره انتخابی مربی ایرانی چیست؟

- دو، سه مربی ایرانی هستند که شرایط سرمربیگری در تیم ملی را دارند. آنها اگر برای سرمربیگری در تیم ملی تجهیز شوند می توانند از عهده این کار بر بیایند.

* در باشگاه استقلال هم اتفاقاتی افتاده و بلاتکلیفی سرمربی این تیم یک هفته طول کشیده است. آیا موافق این بسیج همگانی برای بازگرداندن آندره استراماچونی باتوجه به تاثیر زیادی که در فوتبال ایران داشته، هستید؟

- ابتدا باید بگویم اگر جای وزیر ورزش بودم تمام اعضای هیات مدیره استقلال را عوض می کردم چون نتوانستند کارشان را به خوبی انجام بدهند. در مرحله دوم دیگر استراماچونی را بر نمی گرداندم. استراماچونی اگر بازگردد دیگر قابل اداره نیست و از کارلوس کی روش هم بدتر می شود. این مربی از روز اول دنبال این بود که از ایران برود و گزارش هایی هم که رسانه های ایتالیایی منتشر می کردند، موید این موضوع بود. به هر حال این نشان می دهد باشگاه استقلال نتوانسته وظایفش را نسبت به اداره سرمربی خود به خوبی انجام بدهد. آوردن یک مربی بین المللی نیاز به اداره دارد. باشگاه باید امکانات را در اختیار مربی بگذارد و از سوی دیگر اگر اتفاقی رخ داد مربی را صدا کرد و گفت که ورود به فلان مطلب به شما ارتباطی ندارد.

* استراماچونی در مصاحبه هایش تاکید کرده که مشکلش دریافت دیرهنگام مطالباتش نیست بلکه نحوه دریافت آن است و اگر در استقلال می ماند، فیفا صلاحیتش برای مربیگری را تایید نمی کرد.

- تا جایی که می دانم قطع همکاری استراماچونی به خاطر مسائل مالی بوده و فکر نمی کنم لزوما ارتباطی به فیفا داشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    3 1
    یعنی حد سفیر و وزیر مختر ایران در خارج در حد یک مربی فوتبال است/
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    1 2
    شما دلالی و معلومه که با نظرات مرتضی محصص موافق نیستی می خواهی نفر خودت رو جا بندازی و نفوذ خودت رو داشته باشی. مربیان بزرگی مثل هیدینگ و لوچسکیو برای حرفهای شما تره هم خرد نمی کنند. بنابراین مربیان دسته دومی نیاز هست که طبق نظر شما بازیکن دعوت کنند و با شما هم سفره شوند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس