نیل کیناک

یکی از اعضای ارشد حزب کارگر انگلیس تاکید کرد که در پی شکست سنگین این حزب در انتخابات سراسری اخیر، رهبر این حزب باید ظرف ۲ ماه از سمت خود کناره‌گیری کند.

به گزارش مشرق، در پی شکست سنگین حزب کارگر انگلیس در انتخابات سراسری اخیر این کشور، «نیل کیناک» از اعضای ارشد حزب کارگر گفت که «جرمی کوربین» رئیس حزب کارگر باید حداکثر تا دو ماه آینده از سمت خود کناره‌گیری کند و مسئولیت بدترین شکست حزب کارگر پس از جنگ جهانی دوم را بر عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید:

پیروزی بوریس جانسون مدیون آرای پیرمردها و پیرزن‌های انگلیسی +نمودار

کیناک از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۵ عضو پارلمان انگلیس بوده و از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۲ رهبر حزب کارگر بود.

کیناک که با ایندیپندنت مصاحبه می‌کرد گفت جانشین کوربین باید تجسم ارزش‌های میهنی بوده و اعتبار حزب کارگر را بازگرداند.

کوربین اعلام کرده است که قصد دارد تا بهار سال آینده از سمت خود کناره‌گیری کند.

وی امروز در یادداشتی در روزنامه «گاردین» و در توجیه شکست سنگین در انتخابات نوشت:‌ «ما در بحث‌ها برنده شدیم اما نتوانستیم آن را به [جلب] اکثریتی برای ایجاد تغییر مبدل کنیم». 

کوربین نوشت: «ما متحمل شکست سختی شدیم و من مسئولت خود را در قابل آن می‌پذیرم». با این حال تأکید کرد حزب کارگر برای بسیاری از مشکلات راه چاره‌ داشت و اگر برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) به بحث غالب انتخابات تبدیل نشده بود می‌توانست نخست‌وزیر شود.

حزب کارگر در انتخابات روز پنجشنبه سخت‌ترین شکست از سال ۱۹۳۵ را تجربه کرد و تنها ۲۰۳ کرسی از ۶۵۰ کرسی پارلمان را تصاحب کرد. کناره‌گیری کوربین از رهبری حزبش در آینده نزدیک در حالی اعلام می‌شود که جانشین احتمالی او «جان مک‌دانل» وزیر خزانه‌داری در سایه انگلیس در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» گفت به‌زودی از کابینه در سایه استعفا می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس