کد خبر 1020001
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
ماهواره

رئیس سازمان فضایی ایران از پیگیری جدی ۴ پروژه مهم ملی در حوزه فضا خبر داد و گفت: فرآیند پیشرفت پروژه ماهواره سنجش از دور « پارس ۱ » رضایت‌بخش است.

به گزارش مشرق به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران با حضور در پژوهشگاه فضایی ایران در جریان آخرین وضعیت پروژه ماهواره سنجشی «پارس۱ » قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

ایران به توانمندی تولید دوربین تصویربرداری ماهواره‌ای دست یافت

در این بازدید، رئیس سازمان فضایی ایران با حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران به گفتگو در خصوص چگونگی پیشبرد طرح‌های مشترک و پروژه‌های فضایی پرداخت و در ادامه نیز در بازدید و گفتگو با پژوهشگران و مهندسان پژوهشگاه فضایی ایران، گفت: حضور در کنار پژوهشگران جوان با انگیزه پژوهشگاه در نخستین روز هفته کاری، بسیار انرژی‌بخش است.

معاون وزیر ارتباطات با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی متخصصان حوزه فضایی برای اتمام و تحویل پروژه «پارس۱»، گفت: قطعا در این روزهایی که پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران سخت در تلاش شبانه‌روزی برای انجام پروژه ملی «پارس۱» هستند، حمایت و بودن در کنار این عزیزان برای ما مهم است و در تلاشیم تا با مشارکت و همراهی جدی، حاصل تلاش خالصانه این متخصصان را به عرصه ظهور رسانده و برای عملیاتی شدن این پروژه‌ها، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و این موضوع در دستور کار است.

براری گفت: خدا را شاکریم که ۳ پروژه ماهواره‌ای مهم و اصلی کشور ناهید۱، ناهید۲ و پارس ۱ و نیز بلوک انتقال مداری به دست توانای پژوهشگران ارزشمند پژوهشگاه فضایی ایران به خوبی در دست انجام است.

رئیس سازمان فضایی ایران، فرآیند پیشرفت پروژه ماهواره «پارس ۱ » را رضایت‌بخش خواند و گفت: خوشبختانه، در خصوص زمان‌بندی عملیاتی شدن پروژه نیز امروز با همکاران پژوهشگاه به نتیجه رسیدیم.

معاون وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد که با همکاری و هم‌افزایی جدی سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران، در آینده نزدیک بتوانیم ماهواره‌های کشور را در مدار عملیاتی قرار داده و در ارائه خدمات پایدار به جامعه و ملت ایران موفق و سربلند باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    4 2
    اگر دکتر احمدی نژاد روی کار بود این 6 سال باور کنید فضانورد و ماهواره های بزرگ فرستاده بودیم به فضا
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    4 1
    تاچندیکه همفکران انخ ماهو درایران حاکمه .ازنظر ماهواره وفرستادنش بفضا درحد یه عجوزه ایم.مگه اینکه ملت بفهمو شعور سیاسی یرسن به امید انروز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس