کد خبر 1019663
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
برنامه ۲ ساله دولت برای اصلاح صنعت خودرو/ وزیر صنعت: قیمت تمام شده پراید ۳۶ میلیون تومان است

وزیر صمت گفت: قیمت خودرو از سوی خودروسازان به هیچ عنوان افزایش پیدا نکرده است ضمن اینکه خودروسازان نمی‌توانند نرخ خودرو را افزایش دهند زیرا مجوز این کار را ندارند.

به گزارش مشرق، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن تجارت، درباره قیمت خودروها گفت: قیمت خودرو از سوی خودروسازان افزایش پیدا نکرده است؛ افزایش قیمتی که در بازار شاهد هستیم منجر به التهاب شده است.

وزیر صمت افزود:  افزایش قیمت بنزین به صورت طبیعی بر همه چیز اثر گذاشته و نمی‌توان اثر آن را ندیده گرفت. ضمن اینکه افزایش نرخ خودرو در بازار آزاد هم مانند دیگر کالاها تحت تاثیر قرار گرفته‌ و به همین دلیل نرخ خودرو در بازار هم بر همین اساس افزایش یافته است. 

بیشتر بخوانید:

وزیر صمت: قیمت کالاها را به صورت لحظه‌ای کنترل می‌کنیم

رحمانی افزود: قیمت خودرو از سوی خودروسازان به هیچ عنوان افزایش پیدا نکرده است ضمن اینکه خودروسازان نمی‌توانند نرخ خودرو را افزایش دهند چرا که مجوز این کار را ندارند.

وی گفت:‌ نه خودروساز و نه هیچ کدام از شرکت‌های دولتی و شبه دولتی حداقل تا آخر سال حق افزایش نرخ را ندارند.

وزیر صمت اظهار داشت: افزایش نرخ خودرو به دلیل تلاطم‌های بازار است. ولی ما در حال پیگیری این موضوع هستیم. این در حالی است که ما شاهد قیمت سازی در فضای مجازی هم هستیم به طوری که یک فرد بدون داشتن خودرو، 5 هزار آگهی فروش را به صورت صوری منتشر کرده تا قیمت سازی کند. 

رحمانی افزود: تا شب عید چند ماه فرصت داریم. این در حالی است که دولت به صراحت اعلام کرده تا پایان سال هیچ کس حق افزایش قیمت را ندارد؛ البته رئیس‌جمهور در مصاحبه‌ها و اظهار نظرهای خود اعلام کرده است که هیچ کس حق افزایش نرخ را ندارند.

وزیر صمت گفت:‌ اگر هر شرکت دولتی و شبه دولتی تغییر قیمتی را در اجناس، کالاها و محصولاتش داشته باشد حتما تخلف کرده و با آن قاطعانه برخورد خواهیم کرد. 

وی تصریح کرد:‌ ما به شدت با افزایش قیمت‌ها برخورد خواهیم کرد ضمن اینکه در زمینه کم فروشی هم که ذاتا تخلف محسوب می‌شود هم وزارت صمت و هم سازمان تعزیرات حکومتی قاطعانه ورود کرده و با متخلفین برخورد خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مرصاد IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    6 0
    آقای وزیر ! نیاز نیست تو چیزی بگی ! اونا کارخودشونو که گرون کردنه ، خوب بلدن !!
    • کامران IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      0 0
      نه داداش.. خودرو سازها گرون نمیکنن. میدن به دلالهای اجاره ای شون .. اونها گرون میکنن. یه چیزی خودشون بر میدارن یه چیزی هم میدن به خودروسازها... مثلا همین هایما s7 قیمت 20 ماه پیشش حدود 85 میلیون تومن بود. الان شده 340 میلیون. حالا باور کردی خودروسازها گرون نمیکنن... وزیر هم که همیشه راست میگه... همه اش تقصیر این ملت بدبخته
  • رضا IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 0
    واقعا متاسفم چرا ملت طرکار میزارید آقای وزیر اگر واقعا حرف میزنی ایرانخودرو رو تعطیل کن ۲ ماه از دوره دوم روحانی تا کنون دارید سرو کله میزنید با ایرانخودرو شما هم سهم دارید لابد......
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 0
    به نظرتان بعد سال ۹۶ حداقل چند بار گرون کردن بله حداقل ۳ بار
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 0
    از کی تا حالا .... به حرفش تره خورد نمی کنند گران می کنند مثل اقلام دیگر بعد شما می ایند توجه هم می کنید که باید می شده است مثلا قبلا مجوز داشته اندو.....
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 1
    اگر وکیل الدوله ها در مجلس نبودن وزیر صنعت استیضاح میشد اصلاح طلبان نجومی برای رد گم کردن میخوان وزیر کشور و آموزش و پرورش را استیضاح کنن
  • IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    1 0
    سلام جناب وزیر وقتی ریشه و تنه و شاخه های درخت اقتصاد ما خراب هستند شما چطور دنبال درست کردن برگ ها هستید
  • ازگارد FR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 0
    آقای وزیر شما که سهله خیلی بزرگتر از شما مثل رئیس جمهور و مجلس و قوه قضاییه و ... هم نمیتونند به خودروساز بگن چی کارکنه و چی کار نکنه.دلت خوشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس