کد خبر 1019660
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
علی نژاد

مهدی علی‌نژاد پس از انتخابش به عنوان معاونت قهرمانی و توسعه وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به جانشین پروری که در فدراسیون ووشو انجام داده‌ایم نگران توقف رشد ووشو نیستم.

به گزارش مشرق، پس از اینکه محمدرضا داورزنی از سمت خود در معاونت قهرمانی و توسعه وزارت ورزش و جوانان استعفا کرد تا برای انتخابات فدراسیون والیبال آماده شود، صندلی معاونت خالی ماند. تقریباً یک ماه طول کشید تا وزیر ورزش و جوانان، جانشین داورزنی را انتخاب کند. البته با توجه به در پیش بودن المپیک توکیو انتظار می‌رفت سلطانی‌فر بلافاصله معاونت قهرمانی را انتخاب کند اما این روند طولانی شد و انتقادهای زیادی هم به عملکرد وزیر ورزش و جوانان وارد شد.

بیشتر بخوانید:

علی‌نژاد روی صندلی داغ و پرحاشیه

در زمان بلاتکلیفی صندلی معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گزینه‌های زیادی برای این پست معرفی شدند تا بالاخره قرعه به نام مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو افتاد و وزیر ورزش و جوانان علی‌نژاد را به‌عنوان معاونت قهرمانی و توسعه وزارت ورزش و جوانان انتخاب کرد.

علی‌نژاد سال‌هاست ریاست فدراسیون ووشو را برعهده دارد و با توجه به عملکرد خوب او در حوزه ریاست، هم‌اکنون ووشو ایران یکی از ابرقدرت‌های آسیا محسوب می‌شود و به دوران سیطره چینی‌ها پایان داده است. در حال حاضر ووشوکاران ایران در سطح آسیا و جهان شهره عام و خاص هستند و از این منظر می‌توان گفت انتخاب علی‌نژاد در معاونت قهرمانی و توسعه وزارت ورزش و جوانان انتخاب خوبی بوده و در سال منتهی به المپیک امور مربوط به المپیکی‌ها با حضور او به‌درستی پیگیری خواهد شد.

علی‌نژاد درباره حضور هم‌زمان خود در پست معاونت قهرمانی وزارت ورزش و فدراسیون ووشو گفت: حضور من در پست معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مشکلی برای فدراسیون ووشو به وجود نمی‌آورد چراکه با توجه به جانشین‌پروری که در طول ۱۳ سال حضورم در این فدراسیون انجام داده‌ام به‌راحتی می‌توانم این مسئولیت را بدون هیچ خللی به فرد دیگری واگذار کنم. خوشبختانه در فدراسیون ووشو نیروهای متخصص و کارآمد زیادی داریم و مشکلی بابت جانشین نداریم.

وی در مورد حضورش در پست معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: در حال حاضر من در فدراسیون ووشو به‌عنوان رئیس مشغول به کار هستم چراکه حکمم در معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان فعلاً سرپرستی است و به همین خاطر می‌توانم به هر دو امور رسیدگی کنم.

معاون قهرمانی و توسعه وزارت ورزش و جوانان در مورد برنامه‌های ارائه‌شده به وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: مهم‌ترین موضوع برای همه ما المپیک است و همه برنامه‌ها هم باید حول این موضوع بچرخند. هم‌اکنون هفت ماه دیگر تا المپیک زمان باقی‌مانده و باید بیشتر از گذشته فضای کشور را به سمت المپیک ببریم. با توجه به هماهنگی کمیته ملی المپیک با ستاد عالی بازی‌های المپیک برنامه‌ها به‌خوبی پیش می‌رود و ما هم تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم بهترین شرایط را در سال منتهی به المپیک فراهم کنیم.

علی‌نژاد ادامه داد: من هنوز برنامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان ندادم اما همانطور که گفتم مهم‌ترین برنامه‌ها در حال حاضر المپیک توکیو است و باید تمامی شرایط را برای قهرمانان و ورزشکاران تمامی رشته‌های مختلف فراهم کنیم تا کسانی که هنوز موفق به کسب سهمیه نشدند در این مدت باقی‌مانده سهمیه را کسب کنند. ورزشکارانی هم که موفق به کسب سهمیه شدند برنامه‌های آمادگی خود را برای میدان المپیک پیگیری کنند.

این روزها ورزش ایران بیشتر از همیشه به آرامش و ثبات نیاز دارد، المپیک توکیو مردادماه سال ۹۹ برگزار می‌شود و سال منتهی به المپیک برای تمامی ورزشکاران و متولیان ورزش سال حساسی است. بلاتکلیفی مهم‌ترین پست کلیدی وزارت ورزش و جوانان می‌توانست به پاشنه آشیل وزارت ورزش و جوانان تبدیل شود اما حالا با انتخاب خوب وزیر ورزش می‌توان امیدوار شد تا در سال منتهی به المپیک شرایط به‌خوبی پیش می‌رود.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس