کد خبر 1019602
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
علی نژاد

سپردن صندلی‌های مدیریت به نسل جوان و تازه نفس که پیش‌تر در فدراسیون‌های ورزشی و پس از ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها یکی پس از دیگری رخ داد.

به گزارش مشرق، همواره یکی از انتقادها به وزارت ورزش و جوانان در استفاده از مدیران جوان در پست‌های معاونت بوده است که «مسعود سلطانی فر» در دوران مدیریتی خود هرچند در ۳۱ استان از مدیران کل جوان زیر ۴۰ سال استفاده کرده، اما با انتخاب مدیر جوان در یکی از معاونت‌های حساس این وزارتخانه روند جوان‌گرایی را توسعه داد و این انتقاد وارد را با این انتخاب پاسخ مثبت داد.

بیشتر بخوانید:

تمجید افشارزاده از انتخاب علی‌نژاد در وزارت ورزش

هرچند پست‌های مدیریتی که سال‌ها بازنشسته‌ها حضور داشتند، بازنشسته‌هایی که اگر چه هر کدام می‌توانند گنجینه‌ای از تجربیات گرانبها باشند، اما حضور مستمرشان فرصت را برای نسل‌های تازه نفس در مدیریت کُند کرده بود. 

اما یکی از زمینه‌های فرصت‌ساز برای استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی، تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی به عنوان یکی از مصوبات کلیدی و مهم برای سپردن صندلی‌های مدیریت به نسل جوانان و مدیران تازه نفس در کشور بود.

اتفاقی که به چابک‌سازی در بدنه دستگاه‌های اجرایی کشور کمک کرد. بنابراین همین حضور چند نیروی جوان در راس برخی فدراسیون‌ها به ویژه المپیکی بی‌شک امید به جوان‌گرایی را در ورزش ایران افزایش می‌دهد. با توجه به این‌که پیوند ورزش با رقابت‌های جهانی و آگاهی از علم روز موجب شده تا نیاز به تفکر جوان در این بخش بیش از گذشته احساس شود. اما لازمه تداوم این تفکر به‌کارگیری تخصص و شایسته‌سالاری است و مهم‌تر اگر مدیران در سطح بین‌المللی و داخلی با دانش روز دنیا هماهنگ نباشند بدون شک اتفاقاتی رخ خواهد داد که ورزش کشور را در تمام زمینه‌ها مشکل‌ساز خواهد کرد.

در این میان انتخاب «مهدی علی نژاد» در پست سرپرستی معاونت توسعه ورزش قهرمانی که بیشتر به عنوان یک مدیر جوان در فدراسیون ووشو عملکرد موفقی را تا به امروز داشته است، می‌توان از جوان‌گرایی وی به عنوان مهم‌ترین خصصیه یاد کرد.

انتخاب علی نژاد ۴٢ ساله زمانی که سکان فدراسیون ووشو را در سال ۸۶ و در سن ۳۰ سالگی به دست گرفت و در سال های اخیر یکی از اعضای تاثیرگذار فدراسیون جهانی ووشو هم به شمار می‌رود، گواه آن خواهد بود که می‌توان به این مدیر جوان ورزشی در پست معاونت اعتماد کرد. زیرا جوان‌گرایی و شایسته‌سالاری را به عنوان مهم‌ترین ویژگی مدیریتی در اختیار دارد.

مدیر جوانی که خود در فدراسیون به جوانان فرصت داد تا با تلاش و انگیزه بالا، ووشوی ایران را از تیمی معمولی به قهرمان جهان تبدیل کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 0
    اقا جان ساده نباشید صالحی امیری پیچیده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس