کد خبر 1019175
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
اینترنت ایران

 پس از قطع دو هفته‌ای اینترنت و لمس ساز و کار فعالیت شبکه ملی اطلاعات از سوی کاربران این تصور به وجود آمد که قرار است با سرعت گرفتن توسعه شبکه ملی، اینترنت جهانی قطع شود.

به گزارش مشرق، پس از قطع دو هفته‌ای اینترنت و لمس ساز و کار فعالیت شبکه ملی اطلاعات از سوی کاربران این تصور به وجود آمد که قرار است با سرعت گرفتن توسعه شبکه ملی، اینترنت جهانی قطع شود اما معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی شورای ملی فضای مجازی گفت: هیچ رابطه‌ای بین شبکه ملی اطلاعات و محدودیت در اینترنت جهانی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

«نگرانی» دوباره دولت آمریکا درباره اینترنت ایران

امیر خوراکیان در ادامه اظهار داشت: مدتی قبل به دلیل شرایط خاص کشور، محدودیتی برای اینترنت به وجود آمد. متاسفانه‌ مسئله باعث شکل گرفتن این احساس شد که شبکه ملی اطلاعات به معنای ایجاد محدودیت در اینترنت جهانی است. من صریح و جدی می‌گویم که چنین برداشتی نه درست است و نه دقیق.

ببینید:

فیلم/ جهرمی: چیزی بنام اینترنت ملی معنا ندارد

وی افزود: هیچ‌ فرد یا مقامی در کشور دنبال محدودیت اینترنت نیست و هدف از توسعه شبکه ملی اطلاعات این است که خدمات داخلی در شرایطی امن، پایدار و دور از دسترس بیگانگان ارائه شود و تبادلات مالی و خدمات مختلف در زمینه‌های گوناگون که مورد نیاز عموم جامعه است در داخل کشور و در یک چرخه ارتباطی امن صورت بگیرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی شورای ملی فضای مجازی تاکید کرد: هیچ رابطه‌ای بین شبکه ملی اطلاعات و محدودیت در اینترنت جهانی وجود ندارد و هیچ کس دنبال محدودیت چنین فضایی نیست. مسئله مورد تاکید پایداری سرویس‌های داخلی، تکیه بر امکانات و زیرساخت داخلی و امن بودن خدماتی است که در این چرخه انجام می‌پذیرد.

او با تاکید بر این که با تعابیر نادرست نباید به مفهوم پیشرفته و ارزشمند شبکه ملی اطلاعات ظلم شود، گفت: یکی از مشکلاتی که کشور این روزها با آن درگیر شده مسئله فیشینگ ( Phishing به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و مانند آنها از طریق جعل یک وبگاه، آدرس ایمیل و مانند آنها گفته می‌شود) که هر روز اخبار آن را در رسانه‌ها می‌خوانیم. اگر مبادلات مالی از بسترهای داخلی انجام شود، چنین افرادی هیچ‌وقت نمی‌توانند دست به چنین اعمالی بزنند، چون به سرعت شناسایی می‌شوند.

خوراکیان با اشاره به این که تمام دستگاه‌ها به این که سرویس‌های بومی در کشور از پایداری و امنیت برخوردار باشد اهتمام دارند گفت: مشکلات این‌چنینی در بسترهایی صورت می‌گیرد که فرد در آن هویت درستی ندار و نا امنی‌ها از این مسیر جلو می‌رود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    8 1
    چی رو انکار می کنید؟! از روز اول این طرح جناب تقی پور در تمام مصاحبه ها هدف این شبکه را بیان کردند... این که یک شبکه ملی برای دسترسی به دولت الکترونیک و سایت های شاخص داخلی وجود داشته باشد بسیار خوب است، البته فقط در این حد و نه بیشتر مثل ایجاد دسترسی عده ای خاص به اینترنت در بستر شبکه ملی با vpn!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس