کد خبر 1019092
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
شمخانی

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بیش از ۸۵ درصد از جانباختگان رخدادهای اخیر در شهرستان‌های تهران در هیچ‌یک از تجمع‌های اعتراضی حضور نداشته‌اند.

به گزارش مشرق، دریابان علی شمخانی صبح امروز با سفر به شهرستان‌های غرب استان تهران با خانواده جان باختگان حوداث آبان ماه سال جاری دیدار کرد.

دریابان شمخانی در این دیدارها که در جوی صمیمی انجام شد، ضمن دلجوئی از خانواده جان باختگان از عزم مسئولان نظام برای ترمیم سریع خسارت‌ها و کاهش آلام خانواده‌ی محترم شهدا و جان باختگان حوادث اخیر خبر داد و تاکید کرد: لازم است از همه ظرفیت‌های ملی برای تسریع در انجام این وظیفه ملی استفاده شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بیش از ۸۵ درصد از جانباختگان رخدادهای اخیر در شهرستان‌های تهران در هیچیک از تجمع‌های اعتراضی حضور نداشته اند و به صورت مشکوک با سلاح‌های سرد و گرم غیر سازمانی کشته شده‌اند لذا اجرای پروژه کشته سازی از سوی معاندین در این منطقه قطعی است.

شمخانی با بیان اینکه رسیدگی به این امور بر عهده کمیته‌های ویژه با مسئولیت استانداران گذاشته شده است، گفت: استانداران سراسر کشور با توجه به مطالبه جدی مقام معظم رهبری و تدابیر اعلام شده ایشان و همچنین اختیارات ویژه‌ای که از طرف رئیس جمهور محترم به آنها واگذار شده می‌بایست با اقدامات جهادی، ضمن رسیدگی سریع به وضعیت خانواده شهدا و جان باختگان، با برنامه‌ای دقیق و هماهنگ نسبت به جبران و ترمیم خسارت‌های وارد شده به مردم اقدام کنند.

روز سه شنبه رئیس جمهور در جلسه با استانداران سراسر کشور که وزیر کشور و معاونین این وزارتخانه نیز در آن حضور داشتند ضمن تشریح و تبیین وضعیت سیاسی، اقتصادی و مناسبات بین المللی در شرایط کنونی با اشاره به حوادث اخیر تاکید کرد که حتماً استانداران با سرکشی به خانواده‌ها و افراد آسیب‌دیده به کمک آنان شتافته و از خانواده‌های حادثه‌دیده دلجویی کرده و حداکثر کمک و همراهی را با آنان داشته باشند.


دستور روز گذشته رئیس جمهور پیرو تدابیر اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و تاکید رهبری بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت جانباختگان حوادث اخیر و دلجویی و رسیدگی به خانواده‌های آنان بر اساس اصل «رافت اسلامی» صادر شده است.

رخدادهای اعتراضی اخیر در کشور که با خسارت‌های مادی گسترده و جانباختن تاسف بار برخی از هموطنانمان همراه بود موجب شکل گیری «حزنی ملی» در کشور شد که باید برای ترمیم و کاهش آلام آن اقدامات عاجل و همه جانبه در دستور کار قرار بگیرد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مسئولیت بررسی وضعیت جانباختگان رخدادهای اخیر و رسیدگی به خانواده‌های آن‌ها و همچنین برآورد خسارت‌های وارد شده به اموال و اماکن خصوصی و جبران ضررهای وارد شده به اموال و دارایی‌های مردم بر عهده کمیته‌ای ویژه به ریاست استاندار و عضویت مسئولین عالی استان با اعطای کلیه اختیارات لازم، گذارده شده است.

پس از دستور روز گذشته رییس جمهور ، استانداران در برابر خواست و اراده قلبی مجموعه مسئولین عالی و آحاد مردم کشور برای گام برداشتن در مسیر بازسازی روحیه ملی، انسجام اجتماعی و مودت عمومی قرار گرفته اند که آزمونی ملی و اعتقادی خطیر و بسیار مهم است.

مجموعه قوا و دستگاه‌های کشور باید ضمن مطالبه مستمر از استانداران برای اجرای سریع و تاثیرگذار این ماموریت ملی، تمامی ظرفیت‌های خود را برای پشتیبانی موثر و همه جانبه از انان بسیج کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    خودتی شمخانی
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
      خودتی آلبانی !
    • محمد IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
      31 70
      شاید هم خودت باشی بی نام و نشان
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
      62 18
      اون بدبخت های آلبانی نشین که با زلزله ، تار و مار شدند شاید برادران عربستانی و اماراتی شان هستند.
  • حمیدرضا IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    56 14
    باسلام عرض ادب و احترام انشالله تکلیفت باید بزودی در کمیسیون امنیت ملی باید روشن بشه . التماس دعا *
  • ff IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    32 33
    38 در صد باقی مانده چی جناب آقای شمخوانی؟؟
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
      41 23
      15 درصد باقیمانده!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
      24 15
      100-85=15نه 38
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
      41 96
      همانها هم خیلی هایشان نیروهای امدادی و بسیج و پلیس بودند و مردم عادی که کشته شدند. اما مابقی آنها همان زامبی های قمه به دست و وحشت سازی بودند که می خواستند نظام را سرنگون کنند. اما لابد فقط با بزن و در رو! باید اقلا برای انقلاب کردن کشته بدهند.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
      1 1
      کسی که خربزه می خوره باید پای لرزش بشینه
  • احمد IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    46 29
    امورات ما دست کسانی است که حساب و کتاب بلد نیستند!!
  • بي نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    پس باد خورده بهشون كشته شدن؟؟؟
  • کوروش کبیر IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    47 53
    برخی به ناحق واتفاقی کشته شده اند برخی حقشون بود مثل کسیکه تفنگ میگیره روی مردم و پلیس
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    21 4
    از دی که گذشت از او دگر یاد نکن ...
  • ملا HK ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    8 19
    اگر مدیریت وجود داشت ،که متاسفانه نیست اگر بود به این روز نمی افتادیم . و مدیریت بود ، حداقل مثل فرانسه مدیریت می کردید . که منافقین و شاه پرستان نتوانند سو استفاده کنند ....
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
      23 19
      ممکن نیست. چون در فرانسه کانالهای تلگرامی و شبکه های ماهواره ای همه حامی دولت فرانسه هستند و هیچ کس هم به معترضان اسلحه نمی دهد.
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    29 13
    چیه؟؟؟ آبروتونو برد صداقت در بین مشرق نیوز وجود ندارد والسلام
    • حمید IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
      4 4
      خطاب به 17:45، جنابعالی اصلاً متن بالا را خوندی و نظر دادی؟!!! مشرق نیوز کشته شدن برخی افراد را انکار کرده بود که حالا ابروش بره دانشمند؟!!! اتفاقاً در صحبت های جناب شمخانی ، صحبت از قطعی بودن سناریوی کشته سازی از طرف معاندین است که مشرق نیوز بارها در موردش نوشته بود. در متن بالا از سلاح های سرد و گرم غیر سازمانی ( یعنی اغتشاشگران مسلح بودند) هم صحبت شده است که تایید مواضع مشرق نیوز است، البته وارونه نمایی ناشیانه امثال شما عجیب نیست، ولی لطفاً دیگران را مثل خودتان احمق تصور نکنید.
  • FR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    9 2
    بنظرم این ادعا هم از نظر امنیتی قابل پیگیری ست !
  • یگانه DE ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    14 1
    ای کاش اقای شمخانی به خانه من سرمیزد ببیند من یک جانباز ازاده ایثارگر درچه خرابه ای زندگی میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس