کد خبر 1019085
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
هند کی روش استنلی

یک کارشناس داوری فوتبال معتقد است که برخی از تیم‌ها اعتراض به داور را به بازیکنان خود می‌آموزند.

به گزارش مشرق، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، اکثر هفته‌ها شامل اشتباهات تاثیرگذار داوری است و این مساله به حدی رسیده‌ که سرمربی‌ تیم‌ها بارها در نشست‌های خبری و حتی کنار زمین و هنگام بازی به تصمیم‌های اشتباه واکنش شدید نشان داده‌اند.

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری فوتبال گفت: اصلی‌ترین اشتباهاتی که در این فصل، داوران ملی یا بین‌المللی فوتبال ما مرتکب آن شده‌اند، مربوط به قوانینی است که فیفا آنها را به تازگی تغییر داده‌ است، مخصوصا خطای هند در محوطه جریمه. فیفا درباره این خطا ذکر کرده که اگر مهاجم در محوطه جریمه توپ به دستش اصابت کند، خطاست و این امری بدیهی است اما در ارتباط با اصابت توپ به دست مدافع در محوطه جریمه قانونی وجود ندارد و فیفا اعلام کرده تشخیص خطا بودن یا نبودن آن بر عهده داور است. ۷۰ درصد اشتباهات داوری ما مربوط به برخورد توپ به دست مدافع است که در بازی‌های اخیر مانند دیدار استقلال و سپاهان یا سپاهان و شهر خودرو نیز شاهد آن بودیم.

بیشتر بخوانید:

مظفری: اشتباه‌ داوران از حد گذشته است

او در ادامه گفت: برای حل این مشکل دو راه وجود دارد. یک اینکه کمیته داوران پس از پایان نیم‌فصل اول کلاس‌های تئوری و عملی برای آموزش داوران در همین موضوع برگزار کند. کشورهای خارجی مانند ژاپن داورهای سرشناس بین‌المللی را برای آموزش داورهای ‌خود دعوت می‌کند. همچنین بسیاری از کشورها اردوهای خارجی برای داورهای خود برگزار می‌کنند. ما هم برای موفقیت فوتبال کشورمان ‌نیاز به این کلاس‌ها داریم. دوم اینکه تنبیه و تشویق را به تمام داوران باید تعمیم داد. برخی از داورها با یک اشتباه در یک بازی مهم، چندین هفته محروم از قضاوت شده‌اند. آن داوری که چند هفته از قضاوت دور باشد بدون شک دچار مشکل خواهد شد. به جای این کار، باید به این داورها چند هفته قضاوت در لیگ‌های پایین‌تر را بدهند. محرومیت راه حل نیست.

سلیمانی درباره چیدمان داورها نیز گفت: باید چینش داورهای به مساوات انجام شود. در صورتی که تصور می‌شود تمام دیدارهای حساس را باید به داورهای بین‌المللی بدهند اما در برخی از بازی‌ها بهتر است از داورهای ملی با تجربه هم استفاده شود چون داورهای بین‌المللی از عهده برخی بازی‌ها برنمی‌آیند.

او در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان ما همیشه و در هر صحنه‌ای به داور معترض هستند گفت: فرهنگ اعتراض در فوتبال ما آسیب‌های زیادی وارد کرده است. در این موضوع هم داورها مقصر هستند و هم بازیکنان. داورها در برخی از صحنه‌ها باید جدیت بیشتری از خود نشان دهند تا بازیکن جرأت هر اعتراضی را به خودش ندهد. از سوی دیگر فرهنگ اعتراض در فوتبال ما تا حدی نهادینه شده است که حتی برخی تیم‌ها اعتراض به داور را به بازیکنان خود می‌آموزند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    2 1
    با حذف اصفهانی ها از راس امور فوتبال همه ناداوری ها حذف می شود خود به خود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس