کد خبر 1019069
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
شهید آیت الله دستغیب

صفحه تاریخ ایران و جهان در اینستاگرام به مناسبت سالروز شهادت آیت‌اللَّه سیدعبدالحسین دستغیب پستی را به اشتراک گذاشت.

به گزارش مشرق، آیت‌اللَّه سیدعبدالحسین دستغیب که به نام شهید دستغیب نیز شناخته می‌شود سومین شهید محراب است. از سمت‌های او در زمان حیاتش می‌توان به رئیس حوزه علمیه فارس، نماینده ولی فقیه در استان فارس، امام جمعه شیراز و نماینده استان فارس در مجلس خبرگان قانون اساسی اشاره کرد. آیت‌اللَّه سیدعبدالحسین دستغیب در تاریخ ۲۰ آذر ۶۰ به شهادت رسید.

به مناسبت فرارسیدن بیستم آذر، سالگرد شهادت آیت‌اللَّه سیدعبدالحسین دستغیب صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان (درس و عبرت؛ روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره وقایع تاریخی ایران و جهان) که یکی از صفحات منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی است پستی را در خصوص این بزرگوار به اشتراک گذاشت.
صفحه تاریخ ایران و جهان در اینستاگرام نوشت:

۲۰ آذر ۶۰: شهادت آیت‌اللَّه سیدعبدالحسین دستغیب

رهبر انقلاب:
آنان که از سوابق زندگانی این شهید بزرگوار آگاهند می‌دانند که او از نخستین کسانی بود که پرچم تبلیغ انقلاب اسلامی را در سخت‌ترین شرایط در استان فارس برافراشت و بر معابر و مجامع، نام امام امت را بر زبان جاری ساخت، با دستگاه ظلم و جور به مبارزه برخاست.

این چهره پارسا و پرهیزگار در بهترین بخش از عمر پربرکتش بی‌اعتنا به زخارف دنیوی همت و نیروی خود را در راه استقرار حاکمیت الله صرف کرد و به یاد خدا دلخوش بود که «الا بذکر الله تطمئن القلوب».

چهره معظّم و دوست داشتنی این مرد خدا محبوب‌ترین چهره در میان مردم فارس و مورد احترام عمیق مردم در سراسر ایران بود. روح بی‌کینه و صفای باطن و لحن روحانی او گرمی بخش دل مردم بود و مردمی که او را صمیمانه دوست داشتند به شخصیت والای این روحانی مبارز و متقی احترام می‌گذاشتند.

هفتاد سال زندگی همراه با طهارت و تقوا و سال‌ها صرف عمر در راه اسلام و انقلاب از این مرد بزرگوار چهره‌ای مورد علاقه و احترام مردم ساخته بود. چنین مردی از سلاله پاک پیامبر و از خدمتگزاران صادق و فداکار اسلام و از یاران باوفا و مهربان امام و امت امروز در شیراز همراه تنی چند از یاران و شاگردان خویش در راه اسلام و قرآن به شرف شهادت نائل آمد. ۱۳۶۰/۰۹/۲۰ »

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    41 15
    منافقین کور دل فکر کردند آیت الله دستغیب را شهید کردند بلکه به او خدمت کردند این مرد خدا با یک عمر طهارت و تقوا آخر امری شهادت می خواست که این اشقیاء نصیبش کردند خوشا به سعادت شهید دستغیب که جایزه اش را از خدا گرفت و از این دنیا با شهادت رفت باز خوشا به سعادتش
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    34 13
    واقعا چه گوهر هايي رفتنند و چه مفرغهايي ماندند و ادعاي گوهري دارند خدا خامنه اي عزيز را حفظ فرمايد
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    33 17
    خداوند ایشان را رحمت کند و سایه رهبر عزیزتر از جانمان را بر سرمان مستدام بدارد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس