گزارش تسنیم از پشت پرده "بیانیه سیاه"/ چرا سلبریتی‌ها مانند آمریکا غیرقابل اعتمادند؟ سلبریتی نمایه

یک روزنامه حامی دولت، معافیت مالیاتی هنرمندان و سلبریتی‌های میلیاردر از مالیات را بی‌عدالتی خواند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به تصمیم اخیر دولت که از سوی نوبخت ابلاغ شد و شائبه سیاسی داشت، نوشت: بازیگران هم شهرت دارند، هم ثروت و هم در پاره‌ای موارد قدرت. قرار گرفتن این افراد در فهرست مشمولان معافیت‌های مالیاتی، ظلم بیشتر به کارمندان و اقشار متوسطی از قبیل کسبه جزء است که طبق قانون باید مالیات پرداخت کنند درحالی که اکثر بازیگران با استفاده از عنوان «هنرمند» از پرداخت مالیات درآمدهای کلان معافند!

بیشتر بخوانید:

فیلم/ حمایت تهیه کننده سینما از مالیات هنرمندان

سلبریتی‌ها در دنیا تا ۶۰ درصد درآمدشان را مالیات می‌دهند +جدول

سلبریتی‌های داخلی یاد بگیرند!

آشپزها را هم از مالیات معاف کنید

فیلم/ مالیات‌تان را بدهید، اصلا تلویزیون نیایید


اطلاعات موجود نشان می‌دهد اکثر بازیگران از قراردادهائی برای بازی در فیلم‌های سینمائی و مجموعه‌های تلویزیونی یا خانگی پول‌های کلانی دریافت می‌کنند. براساس همین اطلاعات، دستمزد این افراد از ۵۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان برای بازی در هر فیلم است. آنها در هرسال در چند فیلم بازی می‌کنند و بدین ترتیب، سالانه میلیاردها تومان درآمد دارند. هزینه‌های زیاد و ریخت‌وپاش‌های بی‌حساب و کتاب این افراد نیز نشان می‌دهد آنها دارای زندگی اشرافی هستند و سطح زندگی آنها با سطح زندگی عامه مردم بسیار متفاوت است. اطلاعات منتشره درباره یکی از بازیگران مشهور حکایت از ارسال ماهانه ۱۰ هزار دلار برای تحصیل فرزند خود در خارج از کشور دارد. اینکه چنین ثروتی چگونه به دست می‌آید و جامعه ما با چنین درآمدزائی‌های بی‌حساب و کتابی به کدام طرف در حرکت است، بحث دیگری است. آنچه اکنون موردنظر است اینست که چرا افرادی با چنین درآمدها و ثروت‌های کلانی باید از مالیات معاف باشند؟


با توجه به آنچه درباره درآمدهای کلان بازیگران می‌دانیم، عدالت اقتضا می‌کند آنها نیز مشمول پرداخت مالیات شوند.


دولتمردان به این واقعیت آشکار توجه کنند که معافیت مالیاتی بازیگران علی‌رغم درآمدهای کلانی که دارند از یک طرف و گرفتار شدن اقشار ضعیف جامعه در چنبره گرانی‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین از طرف دیگر و مشکلات معیشتی اصحاب رسانه که خادمان بی‌مزد و منت فرهنگ کشور هستند از ناحیه  سوم، ادعای عدالت‌خواهی مسئولین را زیر سؤال می‌برد. راه صحیح این است که از صاحبان درآمدهای کلان در هر صنفی که هستند به تناسب درآمدشان مالیات گرفته شود و فشار از گروه اقشار کم‌درآمد برداشته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    2 0
    روحانی و نوبخت عدالت را تعریف کردند معلم و کارمند هر ماه که ۳۰۰ دلار حقوق می گیره در سال ۹۹ باید در سال حداقل یک میلیون تومن مالیات بصورت نقد ماهیانه از فیش حقوقی بپردازد ولی سلبریتی های میلیاردی از مالیات معاف شدند .
  • علی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    3 0
    وقتی همه چیز سیاسی شد . اینطوری می شود . برای جمع آوری رای نا عدالتی و بی قانونی را رونق می دهند . این تصمیم بسیار غلطی می باشد . باید هر چه سریعتر لغو شود . بروند مطالعه کنند که در کشورهایی دیگر مثلا امریکا از هنر پیشه ها و یا هنرمندان چقدر مالیات می گیرند . لعنت بر بی عدالتی
  • مرصاد IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    1 0
    خیلی طبیعیست ! دولت اشرافی ؛ از اشرافیت حمایت می کند !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس