کد خبر 1018972
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
ماجرای مسعود سلیمانی؛ از دستگیری تا روزهای سخت انتظار برای آزادی - کراپ‌شده

استاد برجسته ایرانی تازه آزاد شده از بند آمریکایی‌ها گفت: آن‌ها در شرایط سختی، بنده را با یک نفر دیگر در یک سلول نگه داشتند و می‌توان گفت عدالت امریکا هالیوودی و دروغ است.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، مسعود سلیمانی استاد و پژوهشگر ایرانی پس از حدود یک سال بازداشت غیرقانونی در آمریکا، آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد.

عباس رضایی، استاندار اصفهان امروز در دیدار این استاد برجسته و دانشمند توانمند اصفهانی، اقدامات ظالمانه آمریکا در خصوص استادان و جویندگان علم و دانش را محکوم کرد و از دکتر سلیمانی بابت شجاعت، ذکاوت و صبوری او در مدت بازداشت غیرقانونی در آمریکا دلجویی کرد.

بیشتر بخوانید:

روایتی بر پایان ۴۰۹ روز گروگانگیری دکتر سلیمانی

استاندار اصفهان اظهار داشت: دکتر سلیمانی از نزدیک اقدامات ظالمانه آمریکایی‌ها را درک کرده‌اند و می‌توانند چهره واقعی استکبار جهانی را برای جهانیان، تشریح کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا با بازداشت و زندانی کردن دانشمندان ایرانی، گوشه‌ای دیگر از جنایت‌های خود را نشان داد و دشمنی خصمانه خود را با ایرانیان بار دیگر ثابت کرد.

مسعود سلیمانی نیز در این دیدار اظهار داشت: آمریکایی‌ها به دلیل واهی دور زدن تحریم‌ها، بنده را ۱۴ ماه در زندان نگه داشتند و دولت امریکا اجازه تشکیل هیچ دادگاهی را نمی‌داد؛ خودشان هم می‌دانستند هیچ دلیلی ندارند.
این استاد برجسته ایرانی ادامه داد: هدف اصلی آمریکایی‌ها اذیت کردن ایرانیان است؛ آن‌ها در شرایط سختی، بنده را با یک نفر دیگر در یک سلول نگه داشتند و می‌توان گفت عدالت امریکا هالیوودی و دروغ است.

 با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه و همکاری نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرایند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس، دکتر مسعود سلیمانی استاد دانشگاه‌های ایران که به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بازداشت و بیش از یک سال در آمریکا زندانی بود آزاد شد و به مهین بازگشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس