کد خبر 1018745
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
واردات 22.1 میلیون تن کالا در سال جاری

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در مورد تراز تجاری کشور در ۸ ماه امسال، اظهار داشت: متاسفانه تحریم‌ها هوشمند شده است، با این وجود ۲۲.۱ میلیون تن واردات داشتیم که ۱۴.۶ میلیون تن ان کالای اساسی و ۹۰ درصد کالاهای واسطه‌ای است.

به گزارش مشرق، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، امروز در جمع اعضای اتاق بازرگانی تهران با اشاره به وضعیت تراز تجاری کشور در ۸ ماه امسال، اظهار داشت: به جای آن که تجارت هوشمند باشد، متاسفانه تحریم‌ها هوشمند شده و تروریسم اقتصادی علیه کشور فعال است، با این وجود در این مدت ۲۲.۱ میلیون تن واردات داشتیم که ۱۴.۶ میلیون تن ان کالای اساسی و ۹۰ درصد مابقی کالاهای واسطه‌ای است که برای تولید استفاده می‌شود یک و نیم درصد افزایش وزنی واردات داریم و ارزش کل واردات ۲۸.۳ میلیارد دلار بوده است.

بیشتر بخوانید

صادرات غیرنفتی به ۲۷ میلیارد دلار رسید

رئیس کل گمرک تاکید کرد: در بحث تعهدات ارزی فکر می‌کنیم تا پایان سال ۴۲ تا ۴۳ میلیارد دلار نیاز به واردات باشد، همچنین در بخش صادرات ۸۸ میلیون تومان صادرات وجود داشته که کالاهایی با ارزش افزوده پایین معدنی و پتروشیمی است، با این وجود چهار برابر وزنی واردات و صادرات وجود داشت و رشد ۱۶.۴ درصد مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات بین دستگاهی باید به بخش خصوصی دست مریزاد گفت: ارزش کل صادرات ۲۷ میلیارد دلار است که ۱.۳ میلیارد دلار از واردات کمتر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس