اخبار ویژه روزنامه ها

قاضی مسعودی‌مقام دستور ممنوع‌الخروجی یاسین رامین را که در دادگاه بدوی جمعا به ۱۷ سال حبس و رد مال محکوم شده‌، تمدید کرده است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

آزاد ارمکی: اصولگرایان پیروز می‌شوند و اصلاح‌طلبان بازی را به هم می‌زنند

یک جامعه‌شناس اصلاح‌طلب تصریح کرد براساس قرائن موجود، اصولگرایان پیروز انتخابات مجلس هستند و اصلاح‌طلبان هم ‌چون اخلاق شکست ندارند، زیر میز بازی می‌زنند و رفتار رادیکال پیشه می‌کنند!

تقی آزاد ارمکی در گفت‌وگو با خبر آنلاین تصریح کرد: کسانی که اصلاح‌طلبی را روایت می‌کنند، همچنان روایت کلاسیک از اصلاح‌طلبی دارند، یعنی روایت ۲۰ سال قبل از آن دارند و از ۲۰ سال پیش اصلاح‌طلبی روایت می‌کنند و حرف می‌زنند که کانون آن تقابل با اصولگرایی و تنش‌زدایی با جامعه جهانی است.

وی افزود: اصلاح‌طلبان امروز، اینها را به رسمیت نمی‌شناسند و از یک اصولگرایی جدید حرف می‌زنند، این اصولگرایی جای اصلاح‌طلبی دیروز نشسته است. الان منازعه اصلی طبقه پایین و متوسط نیست که اصلاح‌طلبان از طبقه متوسط حرف بزنند و اصولگرایان از طبقه پایین؛ صورت‌بندی دیگری از طبقه اجتماعی در ایران شکل گرفته است. با این توضیح مختصری که من برای شما عرض کردم، اگر ما اصلاح‌طلبی را به معنای کلاسیک و رسمی آن بگیریم، قطعا با بحران و عدم ناکارآمدی رو به رو است.


وی در پاسخ این سؤال که «چه برآوردی از وضعیت اصولگرایان دارید؟» گفت: من فکر می‌کنم اصولگرایان صورت‌بندی جدیدی را از خودشان سامان می‌دهند. مشخصا با آمدن آقای رئیسی و تصوری که جامعه فردا از طریق کُنش او دارد دنبال می‌شود، دارند به یک صورت‌بندی جدیدی در اصولگرایی شکل می‌دهند.

چرا می‌گویم رئیسی؟ آدم‌هایی که قبل از رئیسی نمادهای اصولگرایی دینی و فرهنگی بودند، آدم‌هایی بودند که از گفتمان کلاسیک بهره می‌بردند، همه فضاها و ادعاهایشان شبیه به هم است، همه به دنبال این بودند که یقه هاشمی یا خاتمی را بگیرند و بحث فقر و غنا را مطرح بکنند. الان آدم دیگری آمده است و دارد چیز دیگری را نمایندگی می‌کند.

یکی‌اش بحث ستمی است که بر جامعه وارد شده است، دوم فقری که فراگیر شده است، سوم فساد، چهارم تنش بین اصولگرایی کلاسیک و اصلاح‌طلبی کلاسیک را دامن نمی‌زند و دارد از آن تنش و چالش عبور می‌کند. به نیروهایی که اتکا کرده هم جالب است، درست است که با فرماندهان سپاه نشسته است، اما شما کم می‌بینید که با رجُل اصولگرا بنشیند، اما اصلاح‌طلبان باز هم دارند همان کار را می‌کنند و همان‌ها دور هم جمع می‌شوند و قصه می‌گویند. جمعیت دیگری دارد از بین اصولگرایان ظهور می‌کند، اگر اصولگرایی آن مسیر را پیش ببرد با دامنه چتری به نام آقای رئیسی به نظر من برنده بازی انتخابات اصولگرایی است.

این بخش از اظهارات ارمکی در حالی است که آقای رئیسی هرگز خود را در میان دوگانه اصولگرا- اصلاح‌طلب تعریف نکرده و خود را انقلابی می‌داند.

این جامعه‌شناس اصلاح‌طلب در ادامه گفت: اصولگرایان از کسانی عبور کردند اما اینجا ما از هیچ‌کس حق عبور نداریم، از عارف، خاتمی و... نباید عبور کنیم، گزاره‌های اصلاح‌طلبی همین است و کوتاه نمی‌آییم، هرکس نمی‌خواهد وارد بازی نشود، پس جمعیت کمی می‌آید؛ مثل تیم فوتبال ایران که می‌خواهند خوب بازی کنند اما نمی‌توانند، جلوی دروازه توپ بهشان می‌رسد اما نمی‌توانند گُل بزنند و شما مجبوری تا آخر در تیم نگهش داری، بازی را هم به همین دلیل می‌بازی، چون در همه بازی‌ها همین یک نفر را گذاشته‌ای و می‌گویی غیر از این هم وجود ندارد.

این قدرت در اصلاح‌طلبی وجود ندارد که از خودش عبور کند و تمام آدم‌هایش ۲۰، ۳۰ سال است که مانده‌اند.

آزاد ارمکی همچنین در پاسخ این پرسش که آیا ممکن است با شکست در انتخابات مجلس، اصلاح‌طلبان به خودشان بیایند؟، تصریح کرد: نه نمی‌شود؛ شکست آنها را رادیکال می‌کند و آنها را از اصلاح‌طلبی خارج می‌کند. مثل وقتی که تیم دارد می‌بازد، بازیکنان شروع به لگدزدن می‌کنند و آخرش فول می‌کنند و اخراج می‌شوند و بازی ناتمام اعلام می‌شود.

مثل همین ماجرای اصلاح‌طلبی در ایران است. ما دیدیم که در بازی‌های سیاسی قدیم، بازی را ناتمام اعلام می‌کنند و از بازی خارج می‌شوند. اصلاح‌طلبی قدرت ماندن در بازی و پذیرش شکست را ندارد. اگر پذیرفتی که شکست خوردی و بازی را بهم نزدی، می‌توانی از خودت عبور کنی و پوست بیندازی. به نظر من اصلاح‌طلبی هنوز چنین قدرتی را ندارد.

بعد از هر حادثه‌ای عده‌ای به زندان می‌روند، زندان ماجرای بازی سیاسی در ایران نیست. عده‌ای نباید بازی کنند و یا به زندان بروند. باید این را کاملا بپذیرید و نیروهایتان را بازسازی کنید، یعنی تویی که باختی باید کنار بروی.

او با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نگذاشتند عارف بالا بیاید و او را «هو» و حذف کردند، درباره اصلاح‌طلب بودن مسجدجامعی و محسن هاشمی گفت: شورای شهر که تعطیل است. به‌خاطر اینکه آدم درجه یک در شورای شهر نیست.

مسجدجامعی یک آدم تعطیل است، کجایش اصلاح‌طلب است؟ دلش خوش است، دو وزارت پشتش است و از وزارت خسته شده است و تهرانگردی را شروع کرده است. شما بگو یک مفهومی در باب اصلاح‌طلبی را داده باشد، نداده است. تهرانگردی می‌کند و دارد برای خودش دوره بازنشستگی را در شورای شهر طی می‌کند. شما یک تحلیلی از مسجدجامعی در بیست سال پیش تا الان به من بده. تعطیل است.

وقتی ژاپن برای میزبانی روحانی از آمریکا اجازه می‌گیرد!

اعلام خبر سفر رئیس‌جمهور به توکیو در تاریخ 28 آذر، با توجه به سوابق و لواحق آن، ابهامات و سؤالات جدی را موجب شده است.

اخیرا عراقچی معاون وزیر خارجه سفری به توکیو داشت و پس از آن، خبرگزاری ژاپنی کیودو نوشت «عراقچی به عنوان نماینده ویژه روحانی به ژاپن سفر کرده تا موافقت او برای سفر به این کشور را به اطلاع نخست‌وزیر ژاپن برساند». این سفر می‌توانست گامی برای گسترش روابط دوجانبه باشد. اما «آبه شینزو» گفت: ژاپن به دنبال میانجی‌گری بین ایران و آمریکا برای کاهش تنش‌ها و دستیابی به ثبات در منطقه است.

در این میان برخی گزارش‌های رسانه‌های ژاپنی درباره مقدمات این سفر، قابل تامل بود خبرگزاری «کیودو» نوشت آمریکا با پیشنهاد ژاپن برای میزبانی روحانی و مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران موافق کرده است.

طبق این گزارش «منبع دیپلماتیک به خبرگزاری کیودو گفتند در صورت سفر روحانی به ژاپن، آبه از وی خواهد خواست به تعهدات خود در توافق برجام عمل کند(!) واشنگتن از توکیو خواسته، ایالات‌ متحده را در جریان نتایج سفر قرار دهد».

همچنین روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی که مورد استقبال روزنامه «ایران» قرار گرفت، مدعی شد «آمریکا با سفر حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران، به ژاپن موافقت کرده است»! اینکه ژاپن از آمریکا برای دعوت روحانی اجازه گرفته و طبیعتا هم بازگوکننده دیکته آمریکاست، چه میانجی‌گری بی‌طرفانه‌ای می‌تواند باشد؟

اما فراتر از حواشی، مسئله مهم این است که چه چیزی در معادله بدعهدی و فشار آمریکا علیه ایران فرق کرده است. چرا نخست‌وزیر ژاپن به جای طلبکاری از آمریکا، وعده می‌دهد که اجرای کامل برجام را از روحانی بخواهد؟ در 19 ماه گذشته، ایران برجام را اجرا نمی‌کند یا آمریکا؟!

اخیر رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت«به مدت یک سال و نیم فشار سختی به ایران وارد آوردیم تا وارد مذاکرات کنسولی برای آزادی گروگان‌های آمریکایی در ایران شوند»!

او در پاسخ به این پرسش که آیا آزادی گروگان‌ها پیش‌شرطی برای شروع گفت‌وگو بوده است،‌ افزود: «نه. کارزار فشار حداکثری ما بر ایران ادامه داشته و تا حدی در آزادی آقای وانگ، موثر بوده است. پرزیدنت ترامپ پیشنهاد داده که با ایران در مورد موضوعات مختلف گفت‌وگو کند. ولی تا وقتی که ایران، برنامه هسته‌ای و رفتارهای بدخواهانه‌اش در منطقه را کنار نگذارد، تحریم‌ها و فشار حداکثری ادامه خواهد یافت.»

این اظهارات صریح، پیشاپیش از پایداری بن‌بست موجود خبر می‌دهد؛ آمریکا بنا ندارد به حداقل تعهدات برجامی‌اش بازگردد و حال آنکه برجام، سند ضمیمه قطعنامه 2231 شورای امنیت است.

دقیقا به همین علت هم بود که آقای روحانی چهارشنبه گذشته در اعترافی تلخ و بی‌سابقه گفت «آمریکایی‌ها (در سفر مهر ماه به نیویورک) گفتند اول ملاقات کنیم، بعد راجع به تحریم بحث کنیم؛ می‌خواستند نسبت به هوش ایرانی تردید کنند! ما دیگر حاضر نیستیم کلاه سرمان برود».

آمریکایی‌ها 19 ماه است که تعهد قبلی خود را زیر پا گذاشته‌اند و در عین حال دعوت به مذاکره می‌کنند. اما برای چه؟ به تعبیر خود آقای روحانی، کشورها مگر دیوانه شده‌اند که با چنان دولتی مذاکره کنند.

یادآور می‌شود نخست‌وزیر ژاپن 23 خرداد امسال به تهران آمد. رهبر انقلاب در این دیدار، با اشاره به سخنان آقای آبه شینزو مبنی بر اینکه آمریکا آماده مذاکرات صادقانه با ایران است، گفتند: ما این حرف را اصلاً باور نمی‌کنیم زیرا مذاکرات صادقانه از جانب شخصی همچون ترامپ، صادر نمی‌شود. جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد، زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: ما در حسن‌نیت و جدی ‌بودن شما تردیدی نداریم اما درخصوص آنچه از رئیس‌جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به صحبت‌های نخست‌وزیر ژاپن مبنی بر درخواست آمریکا برای مذاکره درباره موضوع هسته‌ای، گفتند: جمهوری اسلامی ایران به مدت پنج، شش سال در موضوع هسته‌ای با آمریکا و اروپایی‌ها در قالب ۱+۵ مذاکره کرد و به یک نتیجه هم رسید، اما آمریکا زیر این توافق و قرارداد قطعی زد، بنابراین کدام فرد عاقلی است که دوباره با کشوری که زیر تمام توافق‌ها زده، مذاکره کند؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش با جنابعالی دیدار و گفت‌وگو و درباره ایران هم صحبت کرد، اما بعد از بازگشت از ژاپن، بلافاصله تحریم صنایع پتروشیمی ایران را اعلام کرد، آیا این پیام صداقت است؟ آیا این نشان می‌دهد که او قصد مذاکره صادقانه دارد؟

رهبر انقلاب گفتند: بعد از توافق هسته‌ای، اولین کسی که برجام را بلافاصله نقض کرد، شخص اوباما بود، همان کسی که درخواست مذاکره با ایران کرده و واسطه هم فرستاده بود. این تجربه ما است و جناب آقای آبه بدانید که ما این تجربه را تکرار نمی‌کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به بخشی از سخنان نخست‌وزیر ژاپن مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها همواره می‌خواهند طرز فکر و عقاید خود را به دیگر کشورها تحمیل کنند، گفتند: اینکه شما این واقعیت را تصدیق می‌کنید، خوب است و این را هم بدانید که آمریکایی‌ها در تحمیل دیدگاه‌های خود به هیچ حدی قانع نیستند.

با عنایت به واقعیت خیانت و عهدشکنی دولت آمریکا به ویژه در 19 ماه اخیر، سؤال مهم این است که چرا آقای روحانی با وجود همه اعترافات تلخ خود درباره کلاه بزرگ آمریکایی‌ها در مذاکرات برجام و اصرار ترامپ بر توهین و عهدشکنی، پالس مذاکره مجدد به دلالی ژاپن را می‌فرستد؟ آیا این کار، کفه طرف ایرانی را سنگین می‌کند یا موجب سوءتفاهم طرف آمریکایی برای ادامه و تشدید فشارها می‌شود؟

وقتی طرف آمریکایی روی عهدشکنی خود اصرار دارد، اصلا میانجی‌گری چه مفهومی جز مطالبه عقب‌نشینی و امتیازدهی آقای روحانی دارد؟ و اگر روحانی نمی‌تواند امتیاز جدیدی بدهد- چون مذاکره جدید را دیوانگی می‌داند و می‌گوید که دیگر نمی‌پذیریم کلاه سرمان برود- چرا مجال امیدآفرینی کاذب توسط رسانه‌های زرد و سپس ناامیدی مجدد در قبال این سراب را فراهم می‌کند؟! آیا این پوست خربزه جدیدی است که زیر پای وزارت خارجه و دولت گذاشته شده است؟ آنها که بهتر از هر کس می‌دانند آمریکا به تعهد خود بر نمی‌گردد و هیچ عهد دیگری را هم محترم نمی‌شمارد.

آفتاب یزد: مشکل  اصلاح‌طلبان از کارگزاران است نه عارف

یک روزنامه اصلاح‌طلب در پاسخ سردبیر ارگان حزب کارگزاران که عمده فشلی‌های جبهه اصلاح‌طلبان را گردن محمدرضا عارف انداخته بود، تصریح کرد که کارگزاران، خود عامل حذف و انزوای عارف است.

آفتاب یزد می‌نویسد: محمد قوچانی نوشته است: «امشب برای نخستین بار عاجز شدم از تیتر زدن برای خبر کسالت‌باری که ناگزیر بودم بر صفحه یک «سازندگی» بنشانم: نه اینکه به رسم این روزگار از انتخابات عبور کرده باشم بلکه بدان سبب که بی‌کفایتی شورای عالی اصلاح‌طلبان در راهبری انتخاباتی آنان را باید روایت می‌کردم.

آقای عارف فکر کردند چون خودشان نامزد نمی‌شوند نیاز نیست در مقام رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان از دیگران دعوت کنند و دیگر بزرگان... این روزها از سر بی‌خیالی و بی‌برنامه‌گی و به نظرم بریدگی ما را مقابل اصولگرایان جوان رها کردند. نمی‌توان هم اپوزیسیون بود و هم چشمی به حاکمیت داشت. این آغاز یک پایان است.

آغاز پایان اصلاح‌طلبانِ خسته و نااستواری که فقط در زمین هموار می‌توانند سیاست‌ورزی کنند. ما به یک شکست نیاز داریم تا به خود آییم و اصلاح‌طلبی را اصلاح کنیم.

سردبیر ارگان حزب کارگزاران همانگونه که پیداست انتقادات تند و تیزی حواله عارف و شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کرده است. نقد فعلی، به‌شدت تند و تیز و بی‌سابقه است که نشانگر عصبانیت نویسنده است.

به رئیس فراکسیون امید مجلس همانند دیگران نقد وارد است که می‌توان در مورد آن یک به یک تحلیل نوشت و نظر صاحب‌نظران را خواست لیکن یک نکته را محمد قوچانی و سایر همفکران وی نباید از ذهن دور بسازند: چه فرد و افرادی و یا چه جریان‌هایی طی سال‌های اخیر به دنبال تضعیف عارف بودند و هستند.

به نظر می‌رسد سردبیر سازندگی و دوستان‌شان در حال برداشت محصولی هستند که خودشان بذر آن را کاشته‌اند. درماندگی فعلی، بخش اعظم‌اش به خودزنی‌هایی برمی‌گردد که کارگزارانی‌ها در آن پیش‌قدم بودند.

شاید بد نباشد کمی به عقب برگردیم؛ آنجایی که آقای کرباسچی و دوستانشان به جای حمایت از عارف در ماجرای ریاست مجلس از لاریجانی حمایت کردند و تصور می‌نمودند لاریجانی‌ها تا ابد قرار است در سپهر سیاسی کشور یکه‌تازی کنند و منفعت ببرند. آنان اکنون که متوجه شدند دوران لاریجانی‌ها بسر آمده مستاصل شده‌اند و مثل قماربازی که نافرم باخته مدام در حال بد و بیراه گفتن به عارف و پریدن از دیوار کوتاه وی هستند.

وقتی بخشی از اصلاح‌طلبان به سرکردگی کارگزاران به‌صورت سریالی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و رئیس آن را تخریب می‌کنند قرار است این شورا در برهه فعلی چگونه از اصلاح‌طلبان مطرح دعوت کند که به میدان بیایند؟

سوگمندانه باید گفت قوچانی و دوستانشان امروز به جای فرار رو به جلو در مورد ماجرای عارف اولاً باید اتاق فکر اعتدالی‌ها به ریاست واعظی را مورد مواخذه قرار دهند که چرا چنین نقشه راهی را مشخص کردند و ثانیا به افکار عمومی توضیح دهند دقیقاً تخریب‌های مستمر عارف چه دستاوردی برای جریان اصلاح‌طلب داشته است؟

یادآور می‌شود قوچانی در دفتر رئیس‌جمهور با واعظی کار می‌کند.

ایران

نقد فرمانده سابق سپاه به شورای نگهبان

  خبر اول اینکه، سرلشکر محمدعلی جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی- اجتماعی بقیه‎الله دوشنبه شب در برنامه جهان آرا شبکه افق  تنها راه خروج کشور از بن‌بست را تغییر رویکرد مردم در انتخاب‎ها دانست.

به گزارش فارس، فرمانده سابق سپاه افزود: مدیریت کشور باید با همان نگاه رهبری که نگاه اسلام ناب است، هماهنگ شود. اگر کسی در این مبانی اشکال داشته باشد، سنجش آن، وظیفه سنگین شورای نگهبان است که فکر نمی‎کنم شورای نگهبان با این دقت نگاه کنند و روی مبانی فکری افراد برای تأیید صلاحیت تمرکز کنند.

الان درهمین کشورهایی که مهد دموکراسی هم هستند باید نگاه فرد با نگاه حکومت بخواند. اما آقایانی که اینجا روی کار می‌آیند ابایی ندارند که بگویند دیدگاه ما با رهبری اختلاف دارد. خب اگر دیدگاهت اختلاف دارد برای چی آمدی؟

نگرانی از مذاکره دوباره با سران جهان

  خبر دیگر اینکه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  در نشست «خرمشهرها در عرصه فرهنگ؛ نقش حوزه و روحانیون»، در جمع طلاب حوزه علمیه معصومیه قم به اتفاقات و اغتشاشات گذشته در برخی نقاط کشور پرداخت و گفت: در صورتی که جوانان مؤمن و انقلابی وارد عرصه نشوند، کسانی که خود مسبب این وقایع بودند اعتراضات را تبدیل به بهانه‌ای برای مذاکره مجدد با سران استکباری می‌کنند.

به گزارش رجانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی ادامه داد: مردم باید در مقابل ظلم عالم‌گیر ایستادگی کنند و جلوی ظلم گسترده و فراگیر بایستند. دشمن تصمیم گرفته شما نباشید و حاکمیتی بر مدار اسلام ناب نباشد و شما اراده کردید که ظلم عالم‌گیر را بشکنید.

بقایی در بیمارستان بستری است

  دست آخر اینکه، مهران عبدالله‌پور، وکیل حمید بقایی معاون اجرایی رئیس دولت دهم درباره اخبار منتشر شده مبنی بر بستری شدن مجدد موکل خود در یکی از بیمارستان‌های تهران گفت: ایشان هم‌اکنون در بیمارستان هست. به گزارش ایلنا، وی گفت: بقایی مرخصی است و زندان نیست. با مرخصی استعلاجی بیرون آمده بود و همچنان در مرخصی استعلاجی است.

عبدالله‌پور در پاسخ به این سؤال که هم‌اکنون در چه بیمارستانی بستری هست، گفت: یکی از بیمارستان‌های تهران. وی در واکنش به اینکه اخبار منتشر شده از بستری بودن بقایی در بیمارستان اعصاب و روان حکایت دارد، گفت: ایشان به هرحال زمانی آنجا بوده‌ است. موضوع عجیب و غریبی نیست. بیمارستان‌های مختلف بوده‌اند.

خراسان

نتایج جالب نظرسنجی دولت از رفتار کارمندان با مردم

گزارشی که یک نهاد مسئول درخصوص نحوه رفتار مدیران و کارمندان دستگاه های دولتی با مردم مراجعه کننده به آن ادارات طی سال گذشته تهیه و برای اعضای کابینه ارسال کرده نشان می دهد در حالی که استان های محرومی چون ایلام و خراسان جنوبی دارای بالاترین امتیاز در این بخش هستند، در مقابل استان هایی چون تهران، مازندران و هرمزگان جزو پایین ترین رتبه و امتیاز هستند. در عین حال، در برخی استان های کم برخوردار مانند خراسان شمالی نیز سطح اعتماد به مدیران و کارگزاران ارائه خدمات بالاست که نکته قابل توجهی محسوب می شود.

دل وزارت ارتباطات با شرکت مخابرات صاف نشد

در حالی که طبق ماده ۸ آیین نامه اجرایی مصوب سال ۱۳۶۱ دولت وقت، یک کمیسیون فنی مرکب از نمایندگان شرکت مخابرات ایران برای بررسی امور مربوط به برخی انواع بیسیم ها فعالیت می کنند، گزارش واصله از سوی یک مقام مسئول دولتی به مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری نشان می دهد وزارت ارتباطات در تدارک گرفتن این کمیسیون از شرکت مخابرات بوده و می خواهد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را جایگزین آن کند.

آرمان

بازداشت یک عضو شورا و شهردار باوی

فرماندار شهرستان باوی گفت: یک عضو شورای شهر و یکی از شهرداران در این شهرستان بازداشت شده‌اند. منوچهر ورناصری اظهار داشت: این افراد روز دوشنبه دستگیر شده‌اند، اما هنوز اطلاعی از دلیل بازداشت این افراد ندارم. شهرستان باوی با مرکزیت شهر ملاثانی در شمال اهواز قرار دارد که در سال ۱۳۸۹ از شهرستان اهواز تفکیک شده است. شیبان، ملاثانی و ویس شهرهای این شهرستان به شمار می‌روند.

محکومیت مدیر آب منطقه‌ای به ۲۰ سال حبس

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از محکومیت مدیر آب منطقه‌ای این استان به ۲۰ سال حبس خبر داد. ناصر عتباتی از صدور حکم قطعی پرونده تخلفات در آب منطقه‌ای شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: مطابق با رای قطعی دادگاه تجدیدنظر، سلامت عزیزی، مدیر آب منطقه‌ای شهرستان اردبیل از بابت مشارکت در اختلاس به هفت سال حبس، یک میلیارد ریال جزای نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است. وی افزود: همچنین از بابت ارتشاء به هفت سال حبس، یک میلیارد ریال جزای نقدی، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال دائم محکوم شده است.

توصیه لیدر ‌اصلاحات به زنان اصلاح‌طلب

فاطمه راکعی در پاسخ به اینکه حضورش در انتخابات به دعوت رئیس دولت اصلاحات بوده‌است یا خیر، توضیح داد: «ما به‌عنوان اعضای کمیسیون زنان بنیاد باران با رئیس دولت اصلاحات چند ماه پیش جلسه داشتیم و ایشان بسیار بر حضور پررنگ زنان در انتخابات مجلس تاکید کردند. وقتی مساله ۳۰درصد هم مطرح شد، گفتند چرا؟ تمام زنانی که سال‌ها تلاش کردند و دارای تخصص هستند بیایند تا کشور از ظرفیت‌شان بهره ببرد و معتقد بودند کف خواسته ما ۳۰ درصد باشد نه سقف آن.»

آرزوی داور عصر جدید در شب تولدش

سیدبشیر حسینی، داور برنامه عصر جدید به مناسبت روز تولدش عکسی زیرخاکی از دوران جوانی خود در اینستاگرام منتشر کرده و نوشته است: «لطفا یه دور آیات تولد حضرت مسیح (ع) رو بخونیم: و آن نوزاد در گهواره گفت: همانا من بنده خدایم که مرا کتاب آسمانی و شرف نبوت عطا فرمود؛ و مرا هر کجا که باشم مبارک و سودمند گردانید و تا زنده‌ام به عبادت و زکات سفارش کرد؛ و مرا عاشق مادرم کرد و ستمکار و تیره‌بخت نگردانید؛ و سلام حق بر من است روزی که متولد شدم و روزی که بمیرم و روزی که باز زنده برانگیخته شوم. سوره مریم آیات ۳۰ تا ۳۳‌. ای‌ کاش حیات و وفات همه ما همیشه مبارک باشه. آیا در همه زندگی دنبال چنین مبارکی‌هایی بودن، جذاب و هیجان‌انگیز نیست؟

حکم نجفی در مرحله انشاء

وکیل محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه دادگاه در حال انشای حکم صادره برای موکلش است، گفت: هنوز حکم، صادر و ابلاغ نشده است. فارس نوشت؛ حمیدرضا گودرزی اظهار کرد: دادگاه در حال حاضر مشغول انشای حکم موکلم است ولی هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.

وی افزود: دادگاه در حال صدور رای است تا وضعیت موکلم از نظر جنبه عمومی قتل میترا استاد، روشن شود. طبق نظر رئیس دادگاه، ادعای کمانه زدن گلوله منتفی شده و به گفته نماینده دادستانی، اشد مجازات درخواست شده است. پس از ختم دور دوم دادرسی، قاضی کشکولی اعلام کرده است ظرف یک هفته، رای نهایی صادر و اعلام خواهد شد و حالا پس از گذشت این مدت، رای در مرحله انشاء قرار دارد.

بستری شدن مجری تلویزیون در بخش‌ ویژه

محمد دلاوری، مجری تلویزیون که از ابتدای هفته در بیمارستان بستری شده است اکنون از وضعیت عمومی خوبی برخوردار است. مریم‌مدنی، همسر وی درباره وضعیت عمومی این مجری تلویزیون گفت: محمد دلاوری از روز شنبه با علائم تب مواجه شده است که او را به مرکز درمانی سازمان صداوسیما رساندیم.

تقریبا مشکل خاصی نبوده ولی با این حال باز هم گفتند او را به بیمارستان منتقل کنیم. وی افزود: زمانی که او را به بیمارستان رساندیم حالش کمی بدتر شد. در بیمارستان آزمایش‌های تکمیلی از وی گرفته شد و خدا را شکر مشکل خاصی در آزمایش‌ها مشاهده نشده است.

همسر دلاوری اظهار کرد: در حال حاضر پزشکان از حال عمومی دلاوری راضی هستند چون وضعیت وی از لحاظ جسمانی بهبود بیشتری پیدا کرده است. اما با این حال گفته‌اند بهتر است در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شود.

توئیتر بشار اسد مسدود شد

ریاست‌جمهوری سوریه از مسدود شدن صفحه خود در توئیتر هنگام پخش مصاحبه بشار اسد با یک شبکه ایتالیایی خبر داد. ریاست‌جمهور سوریه اعلام کرده که شبکه توئیتر حساب کاربری آن را هنگام پخش مصاحبه بشار اسد با یک شبکه ایتالیایی که این شبکه از پخش آن امتناع کرده بود، مسدود کرده است.

ریاست‌جمهوری سوریه افزود که این اقدام توئیتر بدون هیچ‌توجیه و اطلاع قبلی صورت گرفته است. مصاحبه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه با شبکه تلویزیونی RaiNews ایتالیا که این شبکه از پخش آن سر باز زده بود دوشنبه شب توسط صفحه توئیتر ریاست‌جمهوری سوریه و برخی رسانه‌ها از جمله شبکه خبری المیادین پخش شده است.

دستگیری ۸ نفر از عوامل اصلی اغتشاشات مریوان

فرمانده انتظامی استان کردستان، از شناسایی و دستگیری ۸ نفر از سرشاخه‌های اصلی اغتشاشات مریوان خبر داد. علی آزادی اظهار داشت: تعدادی از مخلان نظم و امنیت عمومی که اقدام به آتش زدن اموال و اماکن عمومی و دولتی در شهر مریوان کرده بودند، شناسایی و دستگیری شده‌اند.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس ۸ تن از سرشاخه‌های اصلی اغتشاشات اخیر در شهرستان مریوان با هماهنگی قضائی شناسایی و دستگیر شدند. فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه دستگیرشدگان تحویل مراجع قضائی شده‌اند، تصریح کرد: عوامل اصلی مرتبط با اغتشاشات اخیر در استان و مزدوران ضدانقلاب خارج‌نشین زیر ذره‌بین و چتر اطلاعاتی پلیس کردستان قرار دارند.

دستگیری کارشناس رسمی دادگستری

رئیس کل دادگستری گلستان از دستگیری یکی از کارشناسان رسمی دادگستری خبر داد. هادی هاشمیان اظهار کرد: این کارشناس در ازای صدور نظر کارشناسی غیرواقع در یک پرونده زیست‌محیطی که مدت‌ها درباره آن جنجال وجود داشته است، از یکی از طرفین پرونده رشوه گرفته که دستگیر شده است.

وی افزود: این کارشناس رسمی که قرار بوده در پرونده با موضوع انتقال آب از جنگل‌های علی‌آباد کتول به شاهرود نظر کارشناسی اعلام کند، به یکی از طرفین پرونده گفته بود حاضر است در ازای دریافت ۳ سکه تمام بهار آزادی، نظر کارشناسی محیط‌زیستی به نفع او صادر کند که با تلاش کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان این کارشناس هنگام دریافت رشوه دستگیر شده است.

سرنوشت پرونده پسر آخوندی چه شد

سوم آذر ماه بود که رسانه‌ها از بازداشت محمدمهدی آخوندی، فرزند عباس آخوندی خبر دادند؛ خبری که 9 روز بعد غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه آن را تایید و علت این بازداشت را مسائل و موضوعات مالی اعلام کرد. وی تصریح کرد: این فرد تنها نیست و چهار نفر دیگر مرتبط با این پرونده در بازداشت هستند و کار رسیدگی به این پرونده در دادسرا در حال انجام است.

بر اساس این اعلام، مهدی آخوندی با صدور قرار بازداشت موقت از سوی شعبه بازپرسی به قرار صادره اعتراض کرده و پرونده وی به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک برای تصمیم‌گیری درخصوص اعتراض متهم به قرار بازداشت، ارسال شده است. بر اساس آنچه تاکنون در تحقیقات مشخص شده، فرزند آخوندی در یک فقره فقط از محل واگذاری پروژه پردیسان قم، 500 میلیارد تومان منتفع شده است.

ممنوع‌الخروجی رامین برای بار پنجم

قاضی مسعودی‌مقام دستور ممنوع‌الخروجی یاسین رامین را که در دادگاه بدوی جمعا به ۱۷ سال حبس و رد مال محکوم شده‌، تمدید کرده است. در پرونده شرکت رشد وابسته به جمعیت هلال احمر که یاسین رامین متهم آن است، شعبه ۱۰۵۸ مجتمع قضائی ویژه کارکنان دولت، در سه فقره اتهامی، رامین را جمعا به ۱۷ سال حبس و رد مال محکوم کرده است.

رامین در این پرونده بابت خیانت در امانت به سه سال حبس و بابت دو فقره اتهام انتقال مال‌غیر، هر کدام به ۷ سال حبس محکوم شده است که طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در صورت قطعیت یافتن محکومیت صادره، مجازات‌اشد یعنی هفت سال اجرا می‌شود. پس از صدور این حکم، رامین به آن اعتراض کرد که برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظرخواهی، به شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان به ریاست قاضی اسدا... مسعودی‌مقام ارسال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس