فوتبال

در شبی که تکلیف ۶ تیم از ۸ تیم حاضر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شده، اتلتیکومادرید کار نه‌چندان سختی برای به دست آوردن یکی از ۲ سهمیه باقی مانده دارد.

به گزارش مشرق، مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در حالی امشب (چهارشنبه) به پایان می‌رسد که در گروه‌های اول تا چهارم، صعود ۶ تیم پاری‌سن‌ژرمن، رئال مادرید، بایرن‌مونیخ، تاتنهام، منچسترسیتی و یوونتوس قطعی شده و اتلتیکومادرید، بایرلورکوزن، دیناموزاگرب، آتالانتا و شاختار برای به دست آوردن ۲ سهمیه دیگر صعود می‌جنگند.

 کار نه‌چندان دشوار اتلتیکو برای صعود

وقتی قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد، همه صعود آسانی را برای یوونتوس و اتلتیکومادرید در گروه چهارم متصور بودند اما پس از صعود آسان یووه، اتلتیکو در دام بایرلورکوزن ماند و حالا در بازی خانگی آخر، تیم مادریدی که با ۷ امتیاز در رده دوم است باید حتما زسکا مسکوی از پیش حذف شده را ببرد. در این صورت، صعود تیم سیمئونه قطعی می‌شود اما با تساوی یا باخت تیم مادریدی، لورکوزن ۶ امتیازی با بردن  یوونتوس از پیش صعود کرده به دور بعد می‌رسد. به این ترتیب، اتلتیکو برای اولین در دوران معاصر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حذف می‌شود، البته نایب قهرمان ۳ دوره لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های اروپا باوجود نتایج ضعیف اخیر در لالیگا در اروپا هوشیار است و تنها به برتری فکر می‌کند.

خیال راحت بزرگان گروه اول

 در گروه اول هیچ هیجانی وجود ندارد. پاری‌سن‌ژرمن با تبدیل شکست به تساوی ۲-۲ در بازی دور قبل در زمین رئال مادرید، اول شدنش در گروه را تثبیت و چند ساعت قبل از شروع این بازی، بروژ با تساوی در زمین گالاتاسرای، صعود رئال مادرید را قطعی کرد. تنها نکته مبهم، تیم سوم گروه است. بروژ با ۳ و گالاتاسرای با ۲ امتیاز، امیدواند رقیب مستقیم‌شان را شکست دهند و بازی همزمان هم با عدم برتری رقیب جدولی تمام شود تا به لیگ اروپا راه یابند.

نبرد تشریفاتی مورینیو با بایرن

شاید اگر مورینیو زودتر به تاتنهام می‌آمد یا تیم لندنی دیرتر صعودش را قطعی می‌کرد، اکنون نبرد بایرن فلیک با تاتنهامِ مورینیو بیش از اینها مورد توجه قرار می‌گرفت. کواچ در یکی از معدود روزهای خوبش روی نیمکت بایرن برتری ۲-۷ تیمش در بازی رفت در زمین حریف را رقم زد و تحسین‌های بسیاری را برانگیخت. حالا هر چند اول و دوم شدن بایرن و تاتنهام قطعی شده اما مورینیو این بازی را جدی می‌گیرد چون اولین جدال اروپایی مهم و دومین بازی بزرگ این فصلش را تجربه می‌کند و اصلا دوست ندارد مانند نبرد با منچستریونایتد شکست بخورد تا مبادا در همین ابتدا پایش را متزلزل و در حال سقوط ببیند.

جنگ در گروه سیتی از پیش صعود کرده

 در گروه سوم، منچسترسیتی با کمی دردسر به مرحله حذفی راه یافت. حالا رقابت شدید بین شاختار ۶، دیناموزاگرب ۵ و آتالانتای ۴ امتیازی است. اگر منچسترسیتی بازی در زمین دیناموزاگرب را جدی نگیرد و ببازد، میزبان ۸ امتیازی می‌شود و عدم برتری شاختار مقابل آتالانتا، صعود دینامو را رقم می‌زند. در صورت تساوی دینامو، شاختار به خاطر برتری در بازی رودررو صعود می‌کند و نیازی به دانستن نتیجه بازی ندارد. آتالانتا هم در صورت برتری مقابل شاختار و شکست نخوردن منچسترسیتی مقابل دیناموزاگرب در اولین فصل حضورش در لیگ قهرمانان اروپا، درست مانند لسترسیتی به مرحله حذفی راه می‌یابد.

 برنامه بازی‌های شب پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

چهارشنبه ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر)

پاری‌سن‌ژرمن - گالاتاسرای (۲۳:۳۰)
بروژ - رئال مادرید (۲۳:۳۰)
بایرن مونیخ - تاتنهام (۲۳:۳۰)
المپیاکوس - ستاره سرخ (۲۳:۳۰)
شاختار دونتسک - آتالانتا (۲۱:۲۵)
دینامو - منچسترسیتی (۲۱:۲۵)
اتلتیکومادرید - لوکوموتیو مسکو (۲۳:۳۰)
بایرلورکوزن - یوونتوس (۲۳:۳۰)

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس