پراگ

در دور تازه اعتراض‌ها علیه فساد مالی نخست وزیر جمهوری چک، اهالی پایتخت این کشور با حضور در خیابان‌ها خواستار کناره‌گیری «آندره بابیش» شدند.

به گزارش مشرق، ده‌ها هزار نفر از اهالی جمهوری چک روز سه شنبه با حضور در خیابان‌های «پراگ» پایتخت این کشور استعفای نخست وزیر جمهوری چک را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» دور مجدد اعتراض‌ها علیه «آندره بابیش» نخست وزیر جمهوری چک در میدان مرکزی «ونزلاس» و راهپیمایی در سطح شهر برگزار شد. اوایل سال جاری میلادی نیز دو تظاهرات علیه بابیش برگزار شد و چهار میلیون نفر کناره‌گیری نخست وزیر جمهوری چک را خواستار شدند.

بابیش، دومین فرد ثروتمند در جمهوری چک است. وی متهم است که در سال ۲۰۰۷ از مبالغ اتحادیه اروپا برای ساختن اقامتگاهی در کشورش استفاده کرد.

به گزارش این منبع خبری، علت شکل‌گیری آخرین دور از اعتراض‌ها در جمهوری چک علیه نخست وزیر این کشور اقدام اخیر دادستان کل بود که اتهامات وارده بر بابیش را رد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، جمعیت حاضر در تظاهرات امروز در پراگ شعارهای «استعفا، استعفا» سر دادند.

بابیش با رد اتهام‌ها بارها گفته که قصد ندارد از مقام خود کناره‌گیری کند. نخست‌وزیر جمهوری چک مدعی است که اتهام‌ها علیه او دسیسه سیاسی جناح‌های رقیب است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    0 0
    دها هزار اغتشاشگر ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس