کد خبر 1018376
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
نباید پزشکان را از پرداخت مالیات مستثنی کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر الکترونیکی شدن گمرک و مالیات گفت: پیش‌بینی می‌شود گمرک تا هفته دولت سال 99 و مالیات تا پایان دولت دوازدهم الکترونیکی شود.

به گزارش مشرق، فرهاد دژپسند امروز در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: برای اینکه با فرار مالیاتی مقابله کنیم و جلوی فساد در سیستم مالیاتی را بگیریم، بهترین روش استفاده از فناوری‌های نوین است؛ بنابراین باید به سمت هوشمندسازی سیستم‌ها حرکت کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: این بدان معناست که گمرک، مالیات هوشمند شکل دهیم، زیرا در این صورت روابط رو در روی افراد به حداقل ممکن کاهش می‌یابد و فرایندها در محیط فناوری انجام می‌شود تا کارآیی بالا رود و بهترین نتایج را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

لابی ثروتمندان نمی‌گذارد دولت از خانه‌های خالی مالیات بگیرد

وی بیان داشت: امسال اظهارنامه‌های مالیاتی ما در محیط الکترونیکی صورت گرفته و حدس می‌زنم گمرک به صورت کامل تا هفته دولت سال 99 الکترونیکی شود و مالیات هم بر اساس برنامه‌های تدوین‌شده تا پایان دولت دوازدهم الکترونیکی می‌شود.

دژپسند افزود: در بحث مالیات یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها صندوق‌های مکانیزه است و تیم مستقلی برای پیگیری اجرایی کردن آن گذاشته‌ایم.

وزیر امور اقتصاد در مورد پرداخت بدهی دولت به بخش خصوصی اظهار داشت: این کار در حال انجام است و بدهی بخش خصوصی در حال تهاتر است و با طلبی که بخش خصوصی از ما دارد در مقابل اوراق تسویه، بدهی را تهاتر می‌کنیم.

وی همچنین در رابطه با مالیات موسسات و مدارس غیرانتفاعی گفت: ما درآمد و مصارف تمام بنگاه‌های شناسنامه‌دار را بررسی و مشمول وضع مالیات می‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 0
    برای ما به عنوان حقوق بگیر سالهاست الکترونیکی از حقوقمان قبل از واریز ، برداشت میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس