استفان میلر

۲۷ نماینده مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه طی نامه‌ای از رئیس جمهور این کشور خواستند تا فورا مشاور ارشد خود را که به نژادپرستی متهم شده، برکنار کند.

به گزارش مشرق، ۲۶ سناتور آمریکایی از جمله «کاملا هریس»، در نامه‌ای به کاخ سفید که روز دوشنبه ارسال شده از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواسته‌اند تا «استفان میلر» مشاور ارشد کاخ سفید را برکنار کند. میلر اخیرا به ارتباط با گروه‌های سفیدبرترپندار و حمایت از دیدگاه‌های نژادپرستانه متهم شده است.

در بخشی از این نامه که توسط پایگاه اینترنتی نشریه «هافینگتون پست» منتشر شده، آمده است: «ما (نامه) نوشتیم تا خواستار حذف فوری استفان میلر به عنوان مشاور شما شویم.»

در این نامه آمده است: «ایمیل‌های فاش شده نشان می‌دهد که چیزی که میلر را به پیش می‌برد امنیت ملی نیست بلکه برتری سفیدپوستان بوده،‌ چیزی که جایگاهی در کشور ما، دولت فدرال و به خصوص کاخ سفید ندارد.»

در نامه این ۲۷ دموکرات آمده است: «آقای میلر نه تنها مناسب پست مشاور ارشد نبوده، بلکه شایستگی فعالیت در هیچ پستی در کاخ سفید را ندارد.»

میلر از جمله تندروترین مقام‌های کاخ سفید در زمینه سیاست‌های ضدمهاجرتی به شمار می‌آید و گفته می‌شود ایده ایجاد اردوگاه‌های مرزی و بازداشت گسترده پناهجویان را هم او به ترامپ داده است. ایمیل‌هایی که اخیرا به رسانه‌ها درز پیدا کرده، نشان می‌دهد انگیزه وی از مقابله با پناهجویان، نه مسائل امنیت ملی، بلکه اعتقاد به برتری نژادی سفیدپوستان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس