راهکار ترامپ برای حل بحران کم آبی:کمتر سیفون بکشید!

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس سالانه شورای اسرائیلی-آمریکایی برای چندمین بار با حمایت از ناآرامی‌های اخیر در ایران، مدعی شد که در ایران هزاران و هزاران نفر از معترضان را کشته‌اند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) در کنفرانس سالانه شورای «اسرائیلی-آمریکایی» بار دیگر اتهام‌زنی به ایران را تکرار کرد و تهران را به تأمین بودجه «خشونت، هرج و مرج و ضرب و شتم» متهم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان آغاز به کار، سیاست فشار حداکثری علیه مردم ایران را در پیش گرفته،  با ژستی انساندوستانه گفت که «بزرگترین قربانیان» سیاست‌های ایران، «خود مردم این کشور» هستند.

ترامپ در ادامه سخنان خود برای چندمین بار از ناآرامی‌های اخیر ایران حمایت کرد و گفت: «در هفته‌های اخیر، ما شاهد برخاستن مردم ایران برای به دست گرفتن سرنوشت کشورشان بودیم».

بیشتر بخوانید:

جلسه ویژه دموکرات ها برای تنظیم متن استیضاح ترامپ

فیلم/ واکنش کمدین آمریکایی به تمسخر ترامپ در لندن

وی مقامات ایران را به کشتار معترضان متهم کرد و گفت: «دیکتاتوری رژیم (ایران) در پاسخ، صدها و صدها و شاید هزاران نفر از آن مردم را کشت. هزاران نفر را بازداشت کرد و رژیم ایران، اینترنت را قطع کرد».

ترامپ در حالی به ایران اتهام کشتار هزاران نفر را می‌زند که هیچ آمار رسمی از تلفات آشوب‌های اخیر تاکنون اعلام نشده و آمارهای غیرموثقی که رسانه‌ها و نهادهای غربی مورد ادعا قرار می‌دهند نیز صدها نفر از عدد هزار کمتر است.

طبق این گزارش، وی بار دیگر با اعلام این اطلاعات غلط گفت: «من معتقدم که هزاران و هزاران نفر کشته شده‌اند».

علیرغم آنکه فشار تحریم‌های آمریکا، موجب افزایش فشار اقتصادی به مردم ایران شده، ترامپ تأکید کرد: «آمریکا همیشه در کنار مردم ایران برای مبارزه عادلانه و به حق آنها برای آزادی خواهد بود».

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ضمن تأکید بر تعهد خود در قبال رژیم صهیونیستی گفت: «ما هرگز به رژیمی که شعار مرگ بر آمریکا یا مرگ بر اسرائیل می‌دهد، اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای نمی‌دهیم».

علیرغم آنکه گزارش‌های پی در پی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر پایبندی تهران به تعهدات هسته‌ای‌اش تأکید داشت، ترامپ بیش از یکسال پیش از برجام خارج شد و روز گذشته در سخنرانی خود در توجیه این اقدام خود گفت: «من از توافق با ایران خارج شدم تا مانع دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای شوم».

پایگاه خبری «صدای آمریکا» نیز با انتشار بخشی از سخنان ترامپ درباره ایران نوشت که رئیس‌جمهور آمریکا به آزادی «ژیو وانگ» تبعه آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران بازداشت بود، نیز گفت: «ما برای آزادی آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران تلاش می‌کنیم. ما امروز (دیروز شنبه) شاهد آزادی ژیو وانگ دانشجوی پرینستون بودیم که در دوره اوباما بی‌گناه در ایران بازداشت شد و درحالیکه جاسوس نبود، سه سال زندانی بود».

روز شنبه جمهوری اسلامی ایران «ژیو وانگ» تبعه آمریکا را که به جرم جاسوسی و همکاری با آژانس اطلاعاتی آمریکا (سیا) در زندان به سر می‌برد، به ازای آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» پژوهشگر برجسته ایرانی، آزاد کرد. آمریکا دکتر سلیمانی را به دلیل انتقال داروهای لازم برای درمان بیماران سرطانی، به نقض تحریم‌های ایران متهم کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    73 9
    من از آمریکا اصلا خوشم نمیاد
  • احمد RO ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    22 6
    خودشون میدونن مزخرف دارن میگن
  • عباس IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    17 9
    سلام من هم از کشته شدگان اغتشاشات اخیر هستم خخخخخخخ.....
  • سید IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    16 6
    عنقریبی است که از ناکامی هایش در قبال ایران دق مرگ شود!!!
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    17 4
    کاش تو میمردی
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    13 5
    مردم ایران هم فکر میکنند ترامپ مرده.!!!
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    10 5
    بدبخت کلا توتوهم.دچار مرگ مغزی شده.!!!
  • تراب IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    14 3
    سلام، هزاران نفر مردن بر اثر تحریم های دارویی توی ...
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    3 5
    کله پوک ماخودمون آمار نداریم اون وقت تو ...
  • نادر IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    4 6
    الحق که فرزند خلف شیطانی مسدر ترامپ
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    1 1
    گناهش گردن تو که فقط داری مردم فقیر ایرانا له میکنی و قتل عام میکنی
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 1
    احمق اینجا مهد شیران است ایران است .کی میخوای بفهمی؟
  • LB ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 1
    ولی ما مطمئنیم آمریکا در دنیا میلونها نفر را مستقیما و صدها میلیون را غیر مستقیم کشته
  • ناشناس IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 0
    امریکا (ترامپ)خود بزرگترین تروریسم جهان است از اوایل انقلاب امریکادستش از استین منافقین وسلطنت طلبها در امد وهزاران نفر از مردم ایران را به شهادت رساند در شرایط کنونی هم با تحریم های پی درپی مردم ایران را تحت فشار قرار داده وانوقت ادعای طرفداری ازایرانیان میکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس