مارک اسپر نمایه

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا اذعان کرده است که مسکو در زمینه توسعه فناوری سلاح‌های مافوق صوت، از واشنگتن پیشی گرفته است.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع آمریکا در گردهمایی دفاع ملی ریگان گفته است: ایالات متحده تلاش می کند در توسعه سلاح های مافوق صوت با روسیه رقابت کند و خود را به روسیه برساند.

بیشتر بخوانید:

ارتش روسیه موشک فراصوت «کینژال» را آزمایش کرد

اسپر گفته است: چند سال پیش در حالی که واقعا ما در زمینه این فناوری پیش افتاده بودیم، وقفه ای در پیشرفت چنین فناوری‌هایی حاصل شد اما اکنون قصد داریم رقابت کنیم. وزارت دفاع (آمریکا) هر قدر که در توان داشته باشد، در این زمینه سرمایه گذاری می کند تا در حوزه توسعه سلاحهای مافوق صوت پیشرفت کند.

پیش از آن، «دمیتری راگوزین» معاون امور دفاعی نخست وزیر روسیه از رقابت تنگاتنگ کشورش با آمریکا در زمینه فناوری های تولید سلاح های مافوق صوت سخن گفته بود.
اسپر در سخنرانی در مجمع دفاع ملی ریگان، گردهمایی سالانه مقامات دولتی، صنایع دفاعی و نظامی، اهداف و اولویت‌های استراتژیک پنتاگون را تشریح کرد و  چین و روسیه را قدرت‌های تجدیدنظرپذیر خواند.

روسیه به تازگی موشک مافوق صوت جدید خود را آزمایش کرد.

یک مقام صنایع دفاعی روسیه در گفت وگو با خبرگزاری دولتی تاس تایید کرد که موشک مافوق صوت کینژال اواسط ماه نوامبر گذشته در میدان نظامی پمبوی در شمال شرقی وارکوتیا در منطقه همجوار قطبی روسیه مورد آزمایش قرار گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس