حسین مرعشی

سخنگوی حزب کارگزاران می‌گوید ما در حزب، مخالف گران‌کردن ناگهانی قیمت بنزین بودیم و این را از طریق جهانگیری منتقل کرده بودیم.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

حسین مرعشی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره بی‌تدبیری دولت گفت: دسترسی ما به آقای جهانگیری است، آقای رئیس‌جمهور که قدسی هستند و در دسترس نیستند ولی آقای جهانگیری در جلسات کارشناسی که برگزار می‌کردند و من را هم دعوت می‌کردند، در هر جلسه‌ای که بحث بنزین مطرح می‌شد من می‌گفتم که حتی با هدف تامین کسر بودجه هم مطلقا دست به بنزین نزنید، آنها یک حرف دیگری می‌زدند که آن هم در همین اعتراضات باطل شد و آن اینکه می‌گفتند ما می‌خواهیم به طبقات ضعیف جامعه که در اثر فشارهایی که از سال گذشته به آنها وارد شده است و درآمدهایشان با مخارجشان سازگار نیست یک یارانه بدهیم و این یارانه را می‌خواهیم از افزایش نرخ بنزین تامین کنیم یعنی از طبقات مرفه بگیریم و به طبقات ضعیف بدهیم؛ اتفاقا همه فشار این افزایش نرخ بنزین برای حاشیه شهرها بود یعنی دقیقا برعکس، معلوم شد که مصرف بنزین اگر در شمال شهر تهران برای دور دور است در شهریار و شهر قدس و... برای کاسبی است، اینها مسافرکش هستند و با این بنزین زندگی می‌کنند. این عدم شناخت از جامعه خیلی مسئله مهمی است.

بیشتر بخوانید:

سر روحانی داد نکشید آقای مرعشی!/ این تصمیمات بدون توجیه دولت کار کیست؟!

آقای مرعشی شما نبودید که گفتید روی اسب بازنده شرط‌بندی نمی‌کنیم؟!


ما گفته بودیم یک افزایش تدریجی داشته باشیم. برای قیمت ارز و قیمت حامل‌های انرژی هیچ راهی جز این نیست که در یک بازه زمانی طولانی تدریجا اصلاح شود. به همان اندازه‌ای هم که تورم ایجاد می‌شود به همان اندازه هم باید حقوق‌ها ترمیم شود و هیچ راهی جز این نداریم. وی اضافه کرد: بیش از ۹۵ درصد مردم در ماجرای بنزین از ما رنجیده‌اند، شما بروید و نظرسنجی کنید. یک مدیریتی که می‌خواهد بفهمد زیر پوست جامعه چه خبر است یک نظرسنجی می‌کند، من با قاطعیت می‌گویم که اگر نظرسنجی کنید ۹۵ درصد مردم از این کار رنجیده‌اند.


 مرعشی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، درباره تأکید رهبری به دبیر شورای عالی امنیت ملی برای در پیش گرفتن رأفت اسلامی نسبت به کسانی که مرتکب شرارت در ماجرای اخیر نشده‌اند، اظهار داشت: به‌تازگی مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه آقای علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن موافقت با مفاد آن، بر ضرورت رفتار همراه با رأفت اسلامی با معترضان آسیب‌دیده و بازداشت‌شدگان تاکید داشته‌اند. همان‌طور که حمایت ایشان در روز یکشنبه از تصمیم سران قوا، فصل‌الخطابی برای مدیریت ثبات و امنیت کشور شد، پاسخ شایسته و به موقع رهبری به گزارش آقای شمخانی هم فصل نوینی را در فضای سیاسی و اجتماعی ایران رقم زد و مجموعه اقداماتی که قرار است به دنبال فرمان رهبری انجام شود می‌تواند بخش مهمی از دردها و آلام حوادث ناگوار هفته‌های اخیر را جبران کند. من به عنوان سخنگوی کارگزاران و یک ایرانی از این اقدام سریع و به موقع مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم.


سخنگوی کارگزاران همچنین با اشاره به طرح انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخاب نامزدها از طریق نظرسنجی از میان اعضای احزاب اصلاح‌طلب گفت: این اصلا فرع است؛ طرح سرا و بقیه طرح‌ها مثل‌ گریه کردن سر قبری است که در آن جنازه‌ای وجود ندارد. همه اینها بر مبنای یک خوش‌بینی است که فردا شما ۲۰۰ نفر آدم تایید صلاحیت شده در تهران دارید و می‌خواهید از این ۲۰۰ تا به ۳۰ تا برسید، می‌گویم که در این قبر جنازه نیست. ما می‌توانیم بگوییم که نظر درستی نیست. برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کار خیلی خوب جواب می‌دهد، برای مجلس چون فرصت برای تایید صلاحیت نهایی و شروع تبلیغات ۴۸ ساعت بیشتر وقت نیست، در ۴۸ ساعت هم نمی‌شود چنین پروسه سنگینی را انجام داد به اضافه اینکه شما باید از قبل اوراقتان را آماده کنید و چاپ کنید؛ یعنی به لحاظ زمان‌بندی نمی‌رسیدیم که انجام دهیم؛ شاید هم اجرایش به انتخابات ریاست‌جمهوری برسد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس