خطر چرخش ویروس آنفلوانزا در فصول سرد سال

یک متخصص بیماری های عفونی، گفت: احتمال خطر چرخش ویروس آنفلوانزا و ویروس های مشابه در پاییز و زمستان وجود دارد.

به گزارش مشرق، شیرین افهمی، افزود: آنفلوانزا یک عفونت معمولا تنفسی و ناشی از ویروس آنفاوانزاست که از سال ها قبل وجود داشته و بر اساس اپیدمیولوژی فصلی و شرایط بیماران با شدت متفاوت علائم خود را معمولا به صورت تنفسی نشان می دهد.

وی ادامه داد: چند نوع ویروس داریم که علائم تنفسی می دهند و آنفلوانزا یکی از آنها است که در فصول سرد سال با آن مواجه می شویم. بیماری که مبتلا به ویروس آنفلوانزاست دچار عفونت تنفس فوقانی و تب بسیار بالاست و با کوفتگی و درد شدید عضلات ساق پا و یا تمام بدن روبه روست. این علائم ممکن است در سایر ویروس ها هم مشاهده شود ولی در آنفلوانزا شدت آن بیشتر است. البته این علائم اختصاصی آنفلوانزا نیست ولی در فصول سرد سال یک احتمال جدی را به سمت آنفلوانزا می برد.

بیشتر بخوانید:

این متخصص بیماری های عفونی، افزود: نکته مهم بحث اپیدمیولوژی و خطر چرخش ویروس آنفلوانزا و ویروس های مشابه در پاییز و زمستان است. از این رو همه ساله از سوی وزارت بهداشت، با توجه به آخرین یافته های پزشکی جهان در این حوزه دستوالعمل هایی برای مهار این بیماری به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ و برای آموزش همگانی برای پیشگیری و شناسایی علائم این بیماری برنامه ریزی می شود.

وی گفت: قطعا پیشگیری همواره مقدم بر درمان است. رعایت اصول احتیاط استاندارد(بهداشت دست و آداب سرفه) و رعایت اصول احتیاط مبتی بر روش انتقال عفونت یا میکروب ها به روش رعایت احتیاط قطرات (بهداشت دست و رعایت فاصله یک متری از فرد مبتلا برای کارکنان بهداشتی و درمانی مرتبط با بیمار مبتلا به آنفلوانزا) وجود دارد. بنابراین برای اینکه در فصل های شایع دچار عفونت های تنفسی نشویم یا میزان انتقال بیماری را کم کنیم همه افراد جامعه چه در محیط های بهداشتی درمانی و چه در سایر مراکز جمعی (خانه، مهد کودک، مدارس، دانشگاه ها، ادارات و...)، مصرف مایعات فراوان (به شرط اینکه منعی نداشته باشد)، استراحت کافی، رعایت بهداشت دست و آداب سرفه، حفظ فاصله یک متری با افردی که علائم تنفسی بیماری آنفلوانزا یا ویروس های مشابه را دارد، جلوگیری از دست دادن و روبوسی از راه کارهای موثری است که باید به طور جدی مورد توجه همگان قرار گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    1 0
    فصول گرم تب کریمه ، فصول سرد آنفولانزا، کلا برای سرتاسر سال برنامه دارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس