در این مطلب نگاهی می اندازیم به تکنولوژی های جدید دوربین مداربسته و سیستم های نظارت تصویری دنیا و پرفروش ترین برندهای موجود در بازار ایران و جهان را معرفی می کنیم.

امروزه اهمیت بالابردن سطح امنیت و نظارت بر کسی پوشیده نیست و یکی از مهمترین ابزارهای نظارتی و امنیتی سیستم های دوربین مداربسته است. این سیستم ها توسط تولید کنندگان بزرگ جهان عرضه می شوند که رقابت بسیار زیادی در تولید و ارائه تکنولوژی های جدیدتر دارند. این شرکت های بزرگ مدام در حال تحقیق و توسعه برند خود و افزودن قابلیت های مورد نیاز برای مشتریانشان هستند.

از یک طرف توجه به مشتریان خانگی و پروژه های کوچک در اولویت است که می بایست برای آنها محصولات اقتصادی تولید کنند و از طرف دیگر نباید از پروژه های بزرگ و سیستم های تخصصی غافل شوند.

داهوا و هایک ویژن دو شرکت تولید کننده بزرگ دنیا هستند که تحولات چشمگیری در سیستم های نظارتی بوجود آورده اند.

 

معرفی برند داهوا

یکی از بزرگترین و پرفروش ترین برند های دوربین مداربسته دنیا داهوا (DAHUA) است. این شرکت چینی ظرف مدت کوتاهی توانست بازار سیستم های نظارتی دنیا را قبضه کند. به طوری که برندهای بزرگ اروپایی مثل سامسونگ تکوین ، بوش و اکسیس را کنار زد. از جمله رموز موفقیت داهوا ارائه محصولات متنوع با قیمت های بسیار مناسب است. تکنولوژی بینظیر HDCVI که منحصرا توسط داهوا تولید شده است راهکارهای ارزان قیمت با کیفیت بالا را ارائه داده است. همچنین داهوا توانسته در تولید دوربین های دارای میکروفون داخلی بسیار قوی عمل کند و از این بابت می توان گفت تاکنون هیچ برند دیگری نتوانسته با پای داهوا برسد. سری جدید دوربین های داهوا همگی دارای میکروفون داخلی هستند و همین امر توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است. از سوی دیگر می توان به تکنولوژی بینظیر POC داهوا که برق دوربین ها از طریق کابل کواکسیال (RG59) توسط دستگاه DVR/XVR تامین می شود اشاره کرد. این تکنولوژی سبب حذف آداپتور و بهینه سازی کابل و حذف سیم برق می شود. اینها همگی مربوط به سری جدید محصولات  HDاین شرکت هستند. پیشرفت های بسیاری نیز در سیستم های IP داهوا به وجود آمده است که از آن جمله می توان ارائه دوربین ها و دستگاه های AI و هوش مصنوعی و شهر هوشمند داهوا را نام برد که تحولی در عرصه سیستم های دوربین مدار بسته محسوب می شوند.

بر اساس گزارش IMS در سال 2015 ، شرکت هجیانگ داهوا تکنولوژی  Zhejiang Dahua Technology Co دومین تولید کننده بزرگ دوربین های مدار بسته در جهان می باشد. همچنین برند داهوا Dahua در سال 2016 از بین 50 برند برتر دوربین مدار بسته به عنوان چهارمین برند محبوب دنیا شناخته شد.  این شرکت هم اکنون بیش از 6 هزار نفر به عنوان مهندس و کارشناس R&D دارد که بر روی تکنولوژی های لنز ، سنسور ، کدینگ های ویدیویی ، انتقال تصویر ، پروسسورهای درونی و گرافیکی و همچنین آنالیز های ویدیویی و نرم افزارهای مرتبط با دوربین و شبکه کار می کنند.

دهوا هم اکنون در تمامی کشورهای دنیار نمایندگی دارد و در ایران نیز داهوا پارس عرضه کننده محصولات این برند می باشد.

معرفی برند هایک ویژن

هایک ویژن(Hikvision) نیز یکی از برند های پر فروش دوربین مداربسته دنیاست. این شرکت چینی در حال حاضر در صدر جدول رتبه بندی برندهای نظارت تصویری قرار گرفته است و رقابت بسیار نزدیکی با داهوا دارد. این دو قول بزرگ سیستم های مدار بسته دنیا همیشه در تولید تکنولوژی های منحصر به فرد رقابت می کنند. بسیاری بر این باورند که داهوا در سال آینده برای اولین بار هایک ویژن را از صدر جدول کنار خواهد زد و خود رتبه اول پر فروش ترین دوربین مدار بسته دنیا را از آن خود می کند.

تکنولوژی منحصر به فرد هایکویژن TURBOHD نام دارد که با تکنلوژی HDCVI داهوا رقابت می کند. کیفیت بالای محصولات دوربین مدار بسته هایک ویژن ، تولید محصولات متنوع اقتصادی و مدیریت خوب بازار از جمله رموز موفقیت هایک ویژن است.

اخیرا این شرکت  توانسته در تولید سیستم های تحت شبکه بسیار قوی ظاهر شود. از طرف دیگر با ارائه راهکارهای دیگر امنیتی از قبیل پارکینگ های هوشمند، سیستم های کنترل تردد هوشمند و ارائه سیستم های امنیتی یکپارچه هایک ویژن به یکی از محبوب ترین برند های امنیتی و نظارتی تبدیل شده است.

هایک ویژن نیز در اغلب کشورهای جهان دارای نمایندگی میباشد. در ایران هایک ویژن پارس نماینده فروش محصولات Hikvison است.

قابلیت های متداول هوشمند سیستم های مداربسته :

تشخیص چهره و تشخیص پلاک

محسابات تردد ورود و خروج

جستجوی چهره، پلاک، اشخاص با رنگ لباس خاص، کیف خاص،کلاه خاص و ...

آلارم تغییر مانند ، آلارم گم شدن قطعه، آلارم های حرکتی و ...

و بسیاری از قابلیت های هوشمند دیگر

منبع : nitaran.ir

** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس