کد خبر 1016716
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۵
پزشک نمایه

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هر سال بیماری آنفلوانزا در آبان ماه شایع می‌شد، اما امسال از اوایل مهر شاهد شیوع آن در ایران و اغلب کشورهای دنیا بودیم.

به گزارش مشرق، جانبخش مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هر سال این بیماری در آبان ماه شایع می‌شد، اما امسال از اوایل مهر شاهد شیوع آن در ایران و اغلب کشورهای دنیا بودیم به طوری که اکنون در دوره اوج شیوع و همه‌گیری آن قرار داریم و حداقل تا ۲ هفته آینده همه گیری آن ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

شاه علامت آنفلوانزا را بشناسید

او گفت : پس از گذر از فاز اول این بیماری حدود دو ماه آینده وارد فاز دوم این بیماری خواهیم شد که باید تمام امکانات لازم در این خصوص فراهم شود.

جانبخش افزود : ویروس آنفلوانزا یک ویروس غیر قابل پیش بینی است و امسال شدت بیماری و طول دوره بیماری آن از سال‌های گذشته بیشتر است. به نظر می‌رسد این روزها ویروس بیماری آنفلوانزا به علت تغییرات ژنتیکی، مقداری قوی‌تر و تهاجمی‌تر شده است.

او افزود : مهمترین ویروسی که امسال عامل مرگ در کشور بوده ویروس H۱N۱ است که بیش از نیمی از موارد مرگ این بیماری به این ویروس مربوط است و ویروس آنفلوانزا H۳N۲ نیز با میزان کمتر دومین ویروس شایع در بین افراد مبتلا در کشور است.

جانبخش گفت : علایم این بیماری با سرماخوردگی شباهت‌های زیادی دارد و به طور دقیق نمی‌توان علایم مجزایی برای آنفلوانزا ذکر کرد، اما تب، درد عضلانی، اسکلتی و تهوع و استفراغ در بین افراد مشکوک به آنفلوانزا مشاهده شده است.

او افزود : بهترین روش پیشگیری از بروز آنفلوانزا توجه به تغذیه و استفاده ازلبنیات و سبزیجات در برنامه غذایی، رعایت اصول بهداشت فردی مانند شستن مداوم دست‌ها با صابون و آب گرم و استفاده از تهویه هوا در محیط‌های بسته، اجتناب از خودتجویزی و استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک و کورتن و تزریق واکسن در زمان مناسب است .

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    0 0
    اگر به مردم گفته بودید که انفلانزای خوکی است مردم در وقت مناسب واکسینه می کردند خودشون رو نه اینکه هی بگید H1N1. مردم چه می دونستند H1N1 همان انفلانزای خوکی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس