ترامپ و ماکرون

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با همتای فرانسوی‌اش، در واکنش به عدم موافقت پاریس با تحویل گرفتن اعضای خارجی داعش، به کنایه به او گفت واشنگتن حاضر است چند جنگجوی خوب داعش به فرانسه بدهد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این بارها کشورهای اروپایی را به دلیل عدم پذیرش اتباع داعشی خود مورد انتقاد قرار داده، روز سه‌شنبه به زبان طعنه و کنایه بار دیگر این مسئله را با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

اولین روز نشست ناتو در لندن؛ نمایشگاه اختلاف میان اعضای ائتلافِ در اغما

ترامپ که در حاشیه اجلاس سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لندن با ماکرون دیدار داشت، در حضور خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی در مورد توافق برای بازگرداندن اعضای اروپایی داعش، گفت: «در این مورد با رئیس‌جمهور [ماکرون] صحبت نکرده‌ام.»

او سپس رو به ماکرون کرد و گفت: «چند تا جنگجوی خوب داعشی می‌خواهید؟ می‌توانم آن‌ها را به شما بدهم. هرکدامشان را که بخواهید.»

ماکرون که ظاهرا از این رفتار ترامپ رنجیده شده، با چهره‌ای عبوس می‌گوید: «بیایید جدی باشیم.»

دانلود

مقام‌های آمریکایی می‌گویند صدها عضو خارجی گروه تروریستی داعش که در سوریه و عراق بازداشت شده‌اند، اکنون در انتظار بازگشت به کشورهایشان هستند، اما بسیاری از کشورهای اروپایی از پذیرش و محاکمه آن‌ها خودداری می‌کنند.

ترامپ پیش از این هشدار داده است که اگر اروپایی‌ها اتباع خود را تحویل نگیرند، آمریکا آن‌ها را رها می‌کند تا اگر خواستند به اروپا بروند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس