image-20191201023430-2.jpeg

اگر تصمیم گرفته‌اید که یک وب‌سایت را در دنیای اینترنت راه‌اندازی کنید ، حتماً با این سؤال مواجه هستید که "سرور مجازی بخرید یا سرویس اختصاصی؟"

اگر با کسی مشورت کنید احتمالاً یکی از این دو پاسخ را می‌شنوید که «هرچه پول بدهی آش می‌خوری» ،  یا درست سرمایه‌گذاری کنید که «قطره‌قطره جمع گردد وانگهی دریا شود

اول باید به‌درستی تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی را بدانیم. سپس وارد مرحله انتخاب و خرید هاست موردنیاز خود شویم. تا با مشکلی برنخوریم و انتخاب درستی کرده باشیم. اما پیش از خرید هاست نیاز به ثبت دامنه خوب نیز داریم.

دامنه خوب چه دامنه‌ای است؟

دامنه آدرس اینترنتی وب‌سایت شماست. پس مهم است که آدرس خوب و سرراستی را انتخاب کنید. همچنین هنگام ثبت دامنه دقت کنید که این آدرس نام سایت شما نیز خواهد بود. پس یک نام مرتبط به حوزه کاری خود انتخاب کنید. برای مثال اگر در حوزه فرش فعالیت می‌کنید، نام ایده پرداز مناسب سایت شما نیست. این نام برای یک استارتاپ نوپا در حوزه فناوری یا طراحی  مناسب است.

قبل از انتخاب نام و ثبت دامنه دقت کنید که نام کوتاه، جذاب و گویا برای سایت خود انتخاب کنید البته در نظر داشته باشید که این نام باید در دسترس باشد. یعنی پیش‌ از شما، کسی آن دامنه را ثبت نکرده باشد. در صورتی‌ که دامنه موردنظرتان آزاد باشد، می‌توانید برای ثبت دامنه اقدام کنید.

فرق سرور مجازی و سرور اختصاصی چیست؟

باید توجه داشته باشید که در سرور مجازی، به‌ روزرسانی نرم‌افزارهای سرور بر عهده شرکت میزبانی وب است، و اگر تخصص و یا مهارت کافی در این زمینه ندارید یا مشغله کاری بالایی دارید، و درعین‌حال یک سرور مجازی  پاسخ‌گوی نیاز وب‌سایت شما است، در انتخاب سرور مجازی شک نکنید.

البته در سرورهای اختصاصی  هم از پشتیبانی فنی میزبانی وب بهره خواهید برد، و شرکت‌های مثل آذر آنلاین در این زمینه کمک شایانی به شما خواهند کرد اما به دلیل اینکه دسترسی و مدیریت سرور در سرور مجازی، با شرکت میزبانی وب آذر آنلاین است، سطح پشتیبانی فنی در این نوع سرویس‌ها بالاتر است.

موضوع دیگری که وجود دارد تأمین امنیت‌ هاست یا سرور است. این مسئله از وظایف شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب است. اما نباید این موضوع را نادیده گرفت که در سرور مجازی، به دلیل میزبانی چند وب‌سایت بر روی یک سرور، و ارائه خدمات به‌صورت مشترک، ضریب امنیت نسبت به یک سرور اختصاصی ممکن است پایین‌تر باشد.

همچنین باید این موضوع را نیز گوشزد کنیم که اگر هکرها  به یکی از وب‌سایت‌های موجود در سرور مجازی حمله کنند، می‌توانند موجب اختلال در سرویس شما و ایجاد عدم امنیت برای وب‌سایت شما بشوند. شاید هرگز این اتفاق نیافتد اما دانستن این موضوع برای شما لازم است.

علاوه بر بحث امنیت، موارد دیگری در سرور مجازی وجود دارند که صحبت درباره آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است. یکی از مهم‌ترین این موارد، این نکته است که فعالیت وب‌سایت شما و سرعت سرور شما تحت تأثیر فعالیت سایر وب‌سایت‌هایی است که با شما به‌صورت مشترک روی یک سرور قرار دارند.

چرا که به خاطر استفاده از منابع مشترک در سرورهای مجازی و مصرف اضافه داده‌ها، بروز اختلال در سایر وب‌سایت‌های موجود بر روی سرور می‌تواند،  باعث کندی سرعت، بروز وقفه در فعالیت و اختلال در وب‌سایت شما نیز بشود!

اگر برای شما خیلی مهم است که  دسترسی مداوم و بدون قطعی داشته باشید، پیشنهاد می‌شود که سرویس‌های اختصاصی آذر آنلاین را سفارش دهید.

تمام نکاتی که در بالا قید شد یک‌طرف و بحث هزینه یک‌طرف دیگر ماجراست که می‌تواند نظر هرکسی را برای سفارش و خرید هاست تغییر دهد. هزینه ثبت و سفارش سرور مجازی و سرور اختصاصی بسیار متفاوت است. دسترسی‌های بیشتر و پرقدرت‌تری که سرور اختصاصی ارائه می‌کند و تمدید این سرویس هزینه‌های بیشتری در بردارد  و ممکن است با بودجه موردنظر بعضی شرکت‌ها هماهنگ نباشد. هرچند اختیارات بیشتری را به شما خواهد داد.

با مطرح کردن تمام این مطالب، اکنون شما می‌دانید که چه نوع سروری برای‌تان مناسب‌تر است و این هزینه برای شما صرفه اقتصادی و مالی دارد یا خیر.

**این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس