کد خبر 1015103
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

رفت و آمد بین شهرهای مختلف و سفر کردن به شهرهای دور، یکی از چالش‌های مسافرت است. سختی سفر با اتوبوس همیشه توی ذهنمان هست. حتی با وجود پیشرفته شدن اتوبوس‌ها، هنوز سختی‌های خودش را دارد. مشکل خوابیدن، غذا خوردن، استفاده از سرویس‌های بهداشتی و... در قطارها تا حد زیادی برطرف شده اند. اما هنوز در ذهن خیلی‌ها، گزینه اول برای یک سفر لوکس، هواپیما است. در حالی که ناوگان ریلی کشور، مدت‌هاست که تجهیز شده و قطارهای لوکس و حتی پنج ستاره، از جمله قطار پنج ستاره فدک، آماده پذیرایی از شما هستند. شاید به نظرتان بیاید که چنین قطاری، باید قیمت بالایی داشته باشد. اما قیمت قطارهای فدک با توجه به کیفیتی که دارند، مناسب و به صرفه است. می‌توانید یک سفر لوکس و عالی را با آنها داشته باشید، بهتر است هنگام خرید بلیط قطار، حواستان به این قطار متفاوت هم باشد. این قطارها زیر نظر شرکت ریل پردازان نوآفرین در حال فعالیت هستند. در این یادداشت، علاوه بر بررسی کیفیت، قیمت‌ بلیط قطار فدک را در مسیرهایی که حرکت دارد، بررسی می‌کنیم.

یک سفر پنج ستاره از روی زمین

با تجهیز ناوگان ریلی و ورود واگن‌های مختلف به این شبکه، سفر کردن با قطار دیگر مانند گذشته نیست. اگر صرفاً برای یک خواب راحت، دنبال بلیط قطار می‌گشتید، الان می‌توانید در کنار خواب راحت، یک سفر لوکس در حد هتل پنج ستاره را از روی زمین داشته باشید. قطارهای فدک با وجود مهمانداران خاص و آموزش دیده، آماده پذیرایی از شما در طول سفر است. از زمان ورود تا زمان خاتمه سفر، این مهمانداران جوابگوی نیازهای مختلف شما هستند. کوپه‌های چهار صندلی آن، به شما امکان آرامش بیشتری را می‌دهد. همچنین خلوت بودن سالن‌ها، سکوت و رفاه بیشتری را همراه دارد. بنابراین اگر به دنبال یک سفر راحت و مرفه هستید، این قطارها را فراموش نکنید.

قیمت قطارهای فدک در کلاس‌های متفاوت

هر مسیر دارای پنج کلاس متفاوت است. همه این کلاس‌های مسافرتی، در یک قطار جای گرفته اند. و خرید دو تا کلاس متفاوت، به معنی سوار شدن به دو قطار متفاوت نیست.

اولین کلاس، کلاس پنج ستاره فدک با عصرانه است که پایین ترین قیمت را در بین دیگر کلاس‌ها دارد. بعد از آن کلاس، پنج ستاره اکونومی فدک است. پنج ستاره بیزینس و پنج ستاره ویژه، دیگر کلاس‌های این قطار هستند. امکان خرید تور مشهد نیز با قطار فدک موجود است.

در این متن قیمت بلیط فدک در برخی از مقاصد را برای شما ذکر کرده‌ایم. این قیمت‌ها مربوط به تابستان 98 است.

مسیر اول: تهران به مشهد و برعکس

یکی از پرترددترین خطوط شبکه ریلی، مسیر تهران مشهد است. سفر زیارتی به مشهد با بلیط قطار، یکی از سنت‌های قدیمی در ایرانیان است. و عجیب نیست که این مسیر، همیشه پر از مسافر بوده است. تهرانی‌های زیادی هستند که هر ساله، قصد عزیمت به مشهد مقدس و زیارت بارگاه امام رضا (ع) را دارند.

با امکانات قطار، مسیر مشهد اصفهان را کوتاه کنید

قیمت قطارهای فدک در این مسیر، از 328 هزار تومان در روزهای عادی با کلاس پنج ستاره بیزینس فدک شروع می‌شود. پنج ستاره ویژه فدک نیز قیمت بالای 400 هزار تومان در روزهای عادی را دارد. امکان خرید تور مشهد با هتل‌های مختلف نیز در این مسیر وجود دارد که با توجه به کلاس بلیط قطارهای فدک، متغیر است. و از مبلغی نزدیک به 400 هزار تومان تومان برای هتل دانشور شروع می‌شود و تا هتل الماس با قیمت بالای 600 هزار تومان ادامه دارد.

مدت زمان سفر شما در این مسیر، 10ساعت و نیم است. که با توجه به دیگر قطارها، سریع تر و ایمن تر به نظر می‌رسد. 

مسیر مشهد به قم و برعکس

قطار مسیر مشهد به قم و برعکس میان این دو شهر زیارتی برای رفت و آمد زائران در نظر گرفته شده است. از آنجایی که بسیاری از این زائران سن و سالی دارند، ممکن است سختی‌های سفر آنها را آزار دهد. بنابراین قطار فدک این مسیر گزینه مناسبی برای رفاه بیشتر است.

این سفر حدود 13 ساعت طول می‌کشد. قیمت بلیط این قطارها در کلاس‌های مختلف، کمی با قیمت تهران به مشهد اختلاف دارد. پایین ترین قیمت در این مسیر، 400 هزار تومان است. امکان خرید بلیط قطارهای فدک به همراه تور، در مسیر مشهد به قم نیز وجود دارد. قیمت‌ها اختلاف چندانی با مسیر تهران به مشهد و برعکس ندارند.

مسیر زنجان به مشهد و برعکس

گذشتن از شهرهای مهمی مانند تهران، کرج، خرمدره، تاکستان، سمنان، شاهرود و نیشابور، مزیت قطار فدک در مسیر زنجان به مشهد و برعکس است. شاید به نظر برسد که فقط قرار است دو شهر زنجان و مشهد را به هم متصل کند، اما این قطار برای زائرینی که از غرب کشور می‌خواهند تردد کنند، مسیر مناسبی است. این سفر 16 ساعت به طول خواهد انجامید.

در تمام طول مسیر، ایستگاه‌هایی برای ورود و خروج مسافر در نظر گرفته شده اند. اما مسیر زنجان به مشهد، مسیر پرترددتری به حساب می‌آید. این قطارها در روزهای زوج از زنجان به مشهد و در روزهای فرد، از مشهد به زنجان مسافرگیری می‌کنند. قیمت قطارهای فدک در این مسیر، چیزی بین تهران به مشهد و تهران به قم است. 

مسیر تهران به اهواز و برعکس

طی مسیر طولانی تهران به اهواز در 15 ساعت با قطارهای فدک میسر شده است. این قطار روزهای شنبه از تهران به سمت اهواز و روزهای یکشنبه از اهواز به تهران، مسافرگیری می‌کند. قیمت این مسیر به دلیل کم تردد بودن، از حدود 255 هزار تومان آغاز می‌شود. این قیمت مربوط به کلاس پنج ستاره بیزینس فدک است.

اگر تصمیم گرفته‌اید سفر آینده‌تان را با قطار برنامه‌ریزی کنید، قطار فدک انتخاب بسیار خوبی است. رفاه و خدمات بالای این قطارها، خاطره‌ای شیرین از سفر را در ذهن شما و همسفران‌تان باقی می‌گذارد.

**این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس