کد خبر 1014916
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
کالدرون

گابریل کالدرون طی هفته‌های گذشته تقریبا تمام اعتبار خود را نزد هواداران پرسپولیس از دست داده است و سرخ‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که با این مربی راهی که تیم‌شان طی می‌کند به ناکجاآباد است.

به گزارش مشرق، یکی از عمده دلایلی که کارشناسان عامل بد بازی کردن پرسپولیس می‌دانند نداشتن ترکیب ثابت، تغییرات بسیار زیاد در ترکیب تیم و استفاده از بازیکنان در پست غیرتخصصی است که البته کالدرون بدون توجه به این انتقادات باز هم در هر بازی به بهانه‌ای ترکیب تیمش را به‌خصوص در خط دفاعی دچار تغییر و تحول می‌کند. تصمیم گرفتیم تغییرات خط دفاعی پرسپولیس در 13 بازی لیگ و جام حذفی را تحت هدایت گابریل کالدرون بررسی کنیم که شاید بتواند جواب بسیاری از سوال‌های هواداران پرسپولیس باشد.

 

  استارت با خط دفاعی محبوب برانکو

شروع پرسپولیس برای هواداران بسیار شیرین بود. نه به خاطر برد یک بر صفر برابر پارس جم، بلکه هواداران با دیدن ترکیب تیم‌شان به‌خصوص در خط دفاعی امیدوار شدند که کالدرون هم قرار است دنباله‌‌رو راه برانکو باشد و در این صورت تیم می‌تواند نتایج گذشته را تکرار کند. در هفته اول کالدرون در خط دفاعش همان نفراتی را قرار داد که تیم دفاعی محبوب برانکو را تشکیل می‌دادند. شجاع خلیل‌زاده در کنار سیدجلال حسینی در قلب دفاع قرار گرفته بودند و در دفاع کناری هم محمد نادری و مهدی شیری حضور داشتند. این ترکیب دفاعی در بازی اول بسیار موفق عمل کرد و پرسپولیسی‌ها اولین کلین‌شیت خود را در لیگ به ثبت رساندند.با این نتیجه سرخ‌ها راهی تبریز شدند و محتمل بود که کالدرون دست به ترکیب تیمش به‌خصوص در فاز دفاعی نزند و اتفاقا همین‌طور هم شد و همین نفرات مقابل تراکتور به میدان رفتند و روی یک شوت سنگین از راه دور توسط حاج‌صفی دروازه خود را باز شده دیدند و بدون امتیاز به تهران برگشتند.

  وقتی کالدرون دنبال فرصت می‌گشت

بعد از باخت به تراکتور بازهم هیچ‌کس انتظارش را نداشت که کالدرون دست در ترکیب تیمش در خط دفاعی ببرد چراکه روی گل تراکتور هیچ‌مدافعی اشتباه خاصی نکرد و شوت از راه دور تماشایی حاج صفی جای هر عکس‌العملی را از مدافعان و حتی علیرضا بیرانوند گرفت. از این هم که بگذریم هیچ‌جای دنیا رسم بر این نیست که هر بازیکنی در هر بازی‌ای مرتکب اشتباهی شد در بازی بعد تیمش، به نیمکت تبعید شود، چراکه اشتباه هم جزئی از یک بازی فوتبال است و اگر همین اشتباهات نباشد اصلا گلی رد و بدل نخواهد شد. ولی نظر کالدرون با اکثر کارشناسان متفاوت بود و اصلا انگار او دنبال اولین اشتباه بود تا خط دفاعی برانکویی تیمش را خراب کند و کسی هم به او معترض نشود که چرا نفراتی را که در بازی‌های زیادی کنار هم بوده‌اند و شناخت خوبی از فوتبال یکدیگر دارند باید دچار تغییر کنی!او در دیدار برابر صنعت نفت دست به کاری زد که سگرمه‌های هواداران را حسابی در هم گره زد. کالدرون کسی را نیمکت‌نشین کرد که برای هواداران پرسپولیس تنها یک بازیکن نبود و آنها او را سوپرمن تیم‌شان می‌دانستند. با نشستن سیدجلال روی نیمکت تازه هواداران متوجه شدند که دوران برانکو در تیم‌شان تمام شده و احساس‌شان بر این بود که هرچه پروفسور رشته کرده بود کالدرون پنبه می‌کند. اما همه این اتفاقات پشت برد اقتصادی یک بر صفر پرسپولیس گم شد و هواداران در کانال‌های هواداری از اتحاد و انسجام حرف زدند و از یکدیگر خواستند که به این مربی اعتماد کنند و اجازه بدهند او تفکراتش را در تیم پیاده کند.پرسپولیس بازی بزرگ فصل را مقابل استقلال هم با ترکیب بازی صنعت به میدان رفت و شجاع خلیل‌زاده در کنار کنعانی‌زادگان در دفاع آخر قرار گرفت و شیری و انصاری در دفاع کناری حضور داشتند و اتفاقا آنها این بازی را هم یک بر صفر بردند تا دیگر کمتر کسی از تصمیم کالدرون برای نیمکت‌نشینی سید جلال ناراحت باشد و حافظه ضعیف سرخ‌ها خیلی زود سیدجلال را که روزی سوپرمن تیم‌شان می‌دانستند به دست فراموشی سپردند.

بیشتر بخوانید:

فرق بزرگ کالدرون با برانکو

  ماهینی 10 دقیقه‌ای نسخه پرسپولیس را پیچید!

بازی با سپاهان در هفته پنجم در شرایطی برگزار شد که سرخ‌ها اعتماد به‌نفس بالایی به دست آورده و در باد دربی قرار گرفته بودند. کالدرون با اینکه در ترکیب دفاعی دو بازی قبلش برنده شده بود در این بازی نعمتی را به دفاع راست برد و البته تا زمانی که این بازیکن در زمین حضور داشت پرسپولیس گلی دریافت نکرد، اما تغییر عجیب و غریب کالدرون آب سردی شد بر پیکر پرسپولیسی‌ها. او در دقیقه 79 حسین ماهینی را به زمین بازی فرستاد و از زمان حضور او در زمین پرسپولیس دو بار دروازه‌اش را باز شده دید تا خیلی‌ها به تصمیم کالدرون معترض باشند.

  بازهم رد پای ماهینی در باخت پرسپولیس

کالدرون در هفته ششم مقابل شهرخودرو باز هم تغییراتی در تیمش ایجاد کرد و این‌بار از کنعانی و انصاری در دفاع وسط استفاده کرد، نادری و نعمتی را هم در کنار اینها قرار داد که این ترکیب تا دقیقه 90 جواب داد و باز هم اصرار کالدرون به حضور ماهینی در زمین کار دست پرسپولیسی‌ها داد و آنها چند دقیقه بعد از ورود ماهینی در دقایق تلف‌شده دروازه خود را باز شده دیدند تا هواداران پرسپولیس حسابی از کوره در بروند.  کالدرون مقابل پیکان و شاهین با ترکیب کنعانی‌زادگان- انصاری در قلب خط دفاعی و نادری-شیری در دفاع کناری تیمش را به زمین فرستاد و دو برد خوب به دست آورد و تنها در بازی برابر پیکان یک بار دروازه‌اش را بازشده دید.

  ادامه تصمیمات عجیب از نوع کالدرونی!

سرمربی سرخ‌ها در بازی مقابل ماشین‌سازی دست به کار عجیبی زد و شجاع خلیل‌زاده را به دفاع راست برد تا همه کارشناسان را انگشت به دهان بگذارد. این بازی برای آنها نتیجه‌ای بالاتر از تساوی نداشت و سرخ‌ها موفق شدند در یک بازی دیگر یک کلین‌شیت دیگر به ثبت برسانند.فولاد و نفت مسجدسلیمان بازی‌های بعدی پرسپولیس در لیگ برتر بودند که این‌بار کالدرون سید جلال حسینی را در کنار کنعانی‌زادگان به میدان فرستاد، انصاری را به دفاع چپ برد و شیری باز هم به دفاع راست رفت و البته نادری این بار به‌عنوان وینگر چپ و بعضی اوقات راست! در زمین حاضر شد. این ترکیب هم یک برد و یک باخت برای پرسپولیسی‌ها همراه داشت تا کالدرون همچنان به دنبال خط دفاع مورد اعتمادش بگردد.

  بازگشت به دفاع برانکویی تغییر جدیدی در راه است؟!

کالدرون برابر صنعت نفت در جام حذفی هم خط دفاع تیمش را بدون تغییر نگذاشت و دوباره به همان زوج دفاع وسط برانکو رسید و سیدجلال را در کنار شجاع خلیل‌زاده قرار داد و انصاری و شیری را در دفاع کناری به کار گرفت که این ترکیب یک برد دیگر را برای سرخ‌ها به ارمغان آورد و یک کلین‌شیت دیگر در کارنامه سرخ‌ها درج شد.  تغییرات زیاد کالدرون یکی از عمده دلایل بد بازی کردن پرسپولیسی‌هاست و این موضوع حتی بازیکنان را هم دچار سردرگمی کرده و آنها این استرس را دارند که با کوچک‌ترین اشتباه بازی بعد نیمکت‌نشین باشند و به عبارتی اعتمادبه‌نفس خود را از دست داده‌اند.  تازه اینها فقط تغییرات پرسپولیس در خط دفاعی است و در روزهای آینده به خطوط دیگر این تیم نیز می‌پردازیم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    1 5
    ای کاش فدراسیون فوتبال کنعانی زادگان به پرسپولیس تحمیل نمی کرد
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    2 7
    این مردک دیوانه است ، اگر با با ارنج برانکو بازیکن بفرسته قطعا نتیجه میگره
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    3 0
    نمیدونم چرا پستای مشرق درباره پرسپولیس با رنگ دشمنیه مشرق جان دشمنی نکن با ارتش سرخ
  • زهرا IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    2 0
    همیشه عاشقتیم پرسپولیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس