کد خبر 1014559
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
بولیوی

وزیر خارجه دولت موقت بولیوی اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را که به مدت یک دهه قطع بود، احیا می‌کند.

به گزارش مشرق، دولت موقت بولیوی روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور بعد از یک دهه، روابط دیپلماتیک با رژیم صیهونیستی را از سر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

بولیوی بعد از ۱۱ سال سفیر خود را به آمریکا اعزام می‌کند

دولت موقت بولیوی و مخالفان به توافق رسیدند

به نوشته پایگاه «میلنیو»، «کارن لونگاریک» وزیر خارجه دولت موقت بولیوی به رسانه‌ها گفت: «ما روابط با اسرائیل را احیا می‌کنیم.»

وی به جزئیات دقیق یا زمان از سرگیری روابط دو طرف اشاره‌ای نکرده است. لونگاریک این اقدام را به نفع دو طرف خواند و گفت برقراری روابط دیپلماتیک، به جذب گردشگر هم کمک می‌کند.

«اوو مورالس» رئیس‌جمهور پیشین بولیوی که ماه گذشته تحت فشار نظامیان و با وجود پیروزی در انتخابات مجبور به استعفا شد، در سال ۲۰۰۹ میلادی در اعتراض به عملیات خونبار ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، روابط دیپلماتیک با تل‌آویو را قطع کرد.

وزیر خارجه دولت موقت بولیوی از آن تصمیم انتقاد کرده و گفته است: «این اقدام، ماهیتی سیاسی داشت و خسارات جانبی آن، از جمله آثار اقتصادی و تجاری آن، در نظر گرفته نشده بود.»

دولت موقت بولیوی به ریاست «جینین آنز» پیش از این هم در اقدام دیگری که با استقبال آمریکا روبرو شده بود، «خوان گوآیدو» رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور قانونی به رسمیت شناخته بود. دولت آنز روابط با آمریکا را هم بعد از یازده سال، احیا کرده است.

با وجود آنکه بسیاری از کشورها برکناری مورالس چپگرا را یک کودتا توصیف کرده‌اند، دولت آمریکا از تحولات در این کشور استقبال کرده و آن را «مبارزه برای دموکراسی» توصیف کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس