کد خبر 1014400
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
نجف/ عراق

وزارت خارجه عراق می‌گوید هدف از حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، آسیب رساندن به روابط دو کشور عراق و ایران بوده است.

به گزارش مشرق، در پی حمله گروهی آشوبگر به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، وزارت خارجه عراق هدف از این اقدام را آسیب وارد ساختن به روابط عراق و ایران توصیف کرد و از معترضین خواست مراقب کسانی باشند که می‌خواهند اعتراضات را بی‌اعتبار کنند.

وزارت امور خارجه عراق همچنین حمله به کنسولگری ایران در شهر مقدس نجف را قویا محکوم کرده است و آن را خلاف واقعیت اعتراضاتی خوانده که در برخی شهرهای عراق جریان دارد.

بیشتر بخوانید:

حمله اشرار نقاب‌دار به کنسولگری ایران در نجف/ ساختمان‌ کنسولگری در آتش سوخت/ پخش زنده آشوب نجف از شبکه العربیه سعودی +عکس و فیلم

این وزارتخانه همچنان بر حق مردم عراق برای انجام اعتراضات به‌عنوان حقی تضمین‌شده تاکید کرده است.

چهارشنبه شب، گروهی از مهاجمین نقابدار که به گفته منابع محلی از اهالی شهر نجف اشرف نبوده‌اند، با پخش مستقیم دوربین شبکه خبری العربیه سعودی به کنسولگری ایران در نجف یورش برده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند. العربیه در عراق ممنوع‌الفعالیت است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که در جریان این حمله 47 نیروی امنیتی عراقی مجروح شده‌اند. از میزان آسیب‌های وارد شده به ساختمان کنسولگری خبری رسمی در دست نیست اما بنابر گزارش‌های رسانه‌ای، هیات دیپلماتیک ایران پیش از حمله مهاجمین از محل خارج شده بودند.

بر اساس گزارش منابع محلی، متجاوزین به کنسولگری ایران در شهر نجف، نه از اهالی این شهر بلکه عموما گروهی نقابدار بوده‌اند که با برنامه‌ریزی برای این اقدام و آتش‌افروزی به نجف آمده بودند.

عراق از ابتدای ماه اکتبر گذشته شاهد برخی اعتراضات به فساد و ناکارآمدی بود که با دخالت برخی طرف‌های خارجی از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به صحنه آشوب و اغتشاش بدل شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    12 4
    حیف تو مسیر قرار دارین وگرنه ...
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    1 2
    همه ایرانی ها با هر عقیده ای، باید مخالفت خودشان را با وهابی های درنده اعلام کنند. و بر همین مبنا اتحاد خودشان را بیشتر کنند. مسئولین هم طوری تمشیت کنند که قدردان این مردم عزیز باشند.
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
      0 0
      وهابی کجا بود اسکل تو نجف
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
      2 0
      بهترین دلیل بر وجود وهابی ها در این اغتشاش، پخش مستقیم از شبکه سعودی یهودی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس