سنگ‌اندازی عجیب شهرداری تهران برای ساخت مجدد "پلاسکو"/ پای پول در میان است!

مسئول شورای کسبه پلاسکو گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۵، شهرداری تهران حق دریافت ریالی بابت عوارض ساختمان پلاسکو ندارد و این ساختمان باید به صورت رایگان ساخته شود اما شهرداری تهران در پی دریافت "پول زور" برای ساخت دوباره پلاسکو است.

به گزارش مشرق، علیرضا تهرانی با اشاره به اقدام عجولانه و بی‌منطق شهرداری منطقه 12 درخصوص ساخت ساختمان پلاسکو اظهار کرد: متاسفانه صبح امروز شاهد بودیم که ماموران شهرداری منطقه 12 با قرار دادن نیوجرسی در مقابل درب ورودی کارگاه پلاسکو، از فعالیت کارگران جلوگیری کردند که با گذشت دقایقی و اعتراض کسبه و با ورود پلیس فعالیت در کارگاه آغاز شد.

وی تصریح کرد:  شهرداری منطقه 12 در حالی از فرآیند ساخت بنای جدید پلاسکو ممانعت می‌کند که براساس کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران موظف است در فرآیند احداث پلاسکو با بنیاد مستضعفان همکاری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

مسئول شورای کسبه پلاسکو در پاسخ به این پرسش که دلیل ممانعت شهرداری منطقه 12 از ساخت بنای جدید پلاسکو چیست، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه  در کمیسیون ماده 5 تاکید شده که "ساخت پلاسکو باید رایگان باشد و شهرداری ریالی را بابت عوارش دریافت نکند" اما آنها در تلاش هستند از راه‌های دیگر، این پول را از بنیاد بگیرند که قطعاً غیرقانونی است و شهرداری نمی‌تواند ریالی را بابت عوارض دریافت کند.

تهرانی با اشاره به تلاش بنیاد مستضعفان برای احداث بنای جدید پلاسکو خاطرنشان کرد: در  بازدید اخیر  آقای فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان که آبان ماه انجام شد، وی اعلام کرد که در نیمه دوم سال آینده پلاسکو به بهره‌برداری خواهد رسید که در این زمینه شاهد سنگ‌اندازی‌های شهرداری منطقه 12 هستیم.

وی ادامه داد: همچنین در بازدیدی که آبان ماه انجام شد، قرار بر این شد که نقشه‌های پلاسکو  به‌صورت تدریجی در اختیار شهرداری قرار گیرد و در واقع ایراد فعلی شهرداری به نقشه‌ها نیست بلکه بنا دارد پول زوری را از بنیاد مستضعفان اخذ کند.

مسئول شورای کسبه پلاسکو  خاطرنشان کرد: در حال حاضر، مصوبه کمیسیون ماده 5 مبنی بر عدم پرداخت عوارض از سوی بنیاد برای ساخت پلاسکو وجود دارد و مسئولان شهری موظف به اجرای آن هستند.

تهرانی در پاسخ به پرسش که چرا شهرداری تهران به مصوبه کمیسیون ماده 5 تمکین نمی‌کند، گفت: آنها اعلام می‌کنند که باید نهاد دیگری از جمله شورای شهر تهران، رایگان بودن ساخت پلاسکو را  به آنها اعلام کنند و انتظار ما این است که اینگونه موارد در بین دو دستگاه حل و فصل شود و مشکلی برای کسبه پلاسکو پیش نیاید.

بنابر برخی اخبار، شهرداری تهران مبلغی حدود 40 میلیارد تومان به عنوان عوارض ساخت پلاسکو طلب کرده است!

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    12 0
    اگه قالیباف بود و این پول رو میخواست این روزنامه های زنجیره ای چه تیترهایی میزدند ....
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    2 0
    پول زور وده!!!! چه خیال کرده بیدی،اینجاشهرداربرره ای بیده!!!
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 0
    با اینکه ارادت به آقای فتاح دارم ولی از وقتی گفت علیرغم اینکه از لحاظ حقوقی موظف به ساخت یکجانبه این ساختمان نیستیم ولی ما آن را میسازیم بسیار متاسف شدم که ایشان اموال بنیاد که یک نهاد عمومی است اینطور بذل و بخشش میکند یعنی هیچ کس حتی دولت مجلس شهرداری و حتی مقصرین کسبه مسئولیتی نداشتند و حالا هم چوب این ندانم کاری را میخورد و دیگران طلبکار هم شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس