محمدرضا تابش

نایب‌رئیس فراکسیون امید پس از مدت‌ها سکوت طولانی‌مدت درباره سوءمدیریت‌های اقتصادی دولت گفت: گویا دولت تخصص و حوصله نظارت را ندارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

در حالی که محمد خاتمی ماه‌هاست در قبال سوءمدیریت دولت ساکت است، محمدرضا تابش خواهرزاده وی در مورد تاثیرات افزایش قیمت بنزین بر قیمت سایر کالاها گفت: دولت باید در ایفای وظایف و مسئولیت‌هایش قاطعانه، شفاف و منطبق بر ضوابط علمی و استانداردهای فنی عمل کند یعنی درصد تاثیرپذیری قیمت کالاهای مختلف از افزایش قیمت بنزین را احصاء، اعلام و بر اجرای آن نظارت هم داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

توضیحات وزیر کشور درباره سهمیه‌بندی بنزین

تا چه زمانی حق افزایش قیمت وجود ندارد؟


وی در گفت‌وگو با عصر ایران با بیان اینکه اراده دولت برای احصاء قیمت‌ها و نظارت بر آنها ضعیف است، اظهار داشت: این ضعف دولت ناشی از نداشتن توان تخصصی لازم است البته این کار فنی و بسیار تخصصی و وقت‌گیر است و شاید حوصله دولت در این زمینه کم است.


نماینده اردکان افزود: اگر دولت بخواهد در این زمینه اقدام کند شاید موضوعات و مسائل تقابلی نیز پیش بیاید و همه شانه از زیر بار این مسئولیت خالی می‌کنند. ممکن است جلساتی در این زمینه در دولت تشکیل شود ولی اگر این جلسات منطبق بر ضوابط علمی فنی و روح اجتماعی نباشد خیلی نتیجه‌بخش نیست.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده فشار مضاعف اقتصادی را بر مردم شاهد خواهیم بود گفت: با توضیحاتی که وزرای دولت در جلسه علنی مجلس که در رابطه با بررسی افزایش قیمت بنزین بر سایر کالاها دادند و انفعالی که شاید ناخواسته دولت در این موضوع نشان می‌دهد می‌توان پیش‌بینی کرد که در ماه‌های آینده شاهد افزایش قیمت کالا به‌صورتی که مردم در مسائل معیشتی‌شان دچار مشکلاتی شوند خواهیم بود.


این نماینده مجلس تصریح کرد: شاید آقایان در دولت منطبق بر ضوابط و بخشنامه‌ها کارهایی را انجام می‌دهند ولی این ولوله، جوش و خروشی که در جامعه است و تاثیراتی که افزایش قیمت بنزین به روی لایه‌های مختلف اجتماعی گذاشته است را می‌توان با همان شور و انگیزه مهار کرد که ما این شور و انگیزه را در دولت نمی‌بینیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس