کد خبر 1013679
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
فرزان عاشورزاده

دارنده مدال طلای تکواندو در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: در مسابقات گرندپری ژاپن به دلیل کم کردن وزن، نه گوشم صدای کادر فنی را می‌شنوید و نه عضله‌های پایم یاری می‌کرد.

به گزارش مشرق، فرزان عاشورزاده در پاسخ به این سؤال که سرانجام امسال برای حضور در مسابقات لیگ برتر با تیم کن به توافق رسیدید، شرایط شما در حال حاضر چطور است، گفت: با توجه به شرایطی که امسال داشتم، مجدداً قراردادم را با این تیم تمدید کردم. اولین روزی است که وزن‌کشی می‌کنم و قرار است از این به بعد در وزن منهای 68 کیلوگرم در لیگ برتر مبارزه کنم، تصمیم گرفته‌ام که امسال در این وزن مبارزاتم را انجام دهم. 

بیشتر بخوانید:

تعداد سهمیه‌های تکواندوی ایران برای المپیک

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی در پاسخ به این سؤال که آیا برای حضور در مسابقات برون مرزی در ترکیب تیم ملی نیز تغییر وزن خواهید داد، عنوان کرد: بله، با صحبت‌هایی که با کادرفنی و عوامل دیگر داشتیم، تصمیم نهایی بر این شد که در مسابقات برن‌مرزی، آسیایی و جهانی در وزن منهای 63 کیلوگرم مبارزه کنم. البته در لیگ برتر در وزن منهای 68 کیلوگرم بازی می‌کنم. صددرصد این تصمیم را گرفتم و فکر می‌کنم این تصمیم درستی باشد. واقعاً به صلاحم نبود که در وزن قبلی فعالیت کنم. من سلامتی‌ام را در این مدت کف دستم گرفتم و با کم کردن وزن واقعاً سلامتی‌ام به خطر افتاد. این کم کردن های وزن روی عملکرد من تأثیر منفی گذاشت. بالاخره این تصمیم را گرفته‌ام و خدا هم در این راه سخت کمکم خواهد کرد. 

دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی اینچئون، خاطرنشان کرد: شرایط خوبی از لحاظ وزنی دارم. برای رسیدن به وزن 68 کیلوگرم در لیگ برتر قطعاً وزن کم نمی‌کنم، اما برای رسیدن به وزن 63 کیلوگرم با یک رژیم دو تا سه روزه می‌توانم به وزن دلخواهم برسم. با خیال راحت و انگیزه بالا تمرین می‌کنم. واقعاً یکی از سخت‌ترین کارها کم کردن وزن است.

عاشورزاده در پاسخ به این سؤال که پس اعتقاد دارید که وزن کم کردن در این طی این مدت روی عملکرد شما تأثیر گذاشته، گفت: صددرصد همینطور است، من ورزشکاری نبودم که بخواهم در زمین بازی کم بگذارم. در مسابقات گرندپری ژاپن آخرین سری بود که من در وزن 58 کیلوگرم وزن کم کردم، متأسفانه این اتفاق برای من خیلی سخت بود. در طول مبارزه به هیچ عنوان نه گوشم صدای کادر فنی را می‌شنید و نه عضلات پایم یاری می‌کرد. خیلی اذیت شدم، واقعاً سخت بود.

وی افزود: از سال 2013 تا 2019 در وزن منهای 58 کیلوگرم بودم، اما وقتی دیدم در توانایی فنی و بحث فنی به مشکل خوردم، با صحبت‌هایی که با کادرفنی داشتم تصمیم بر این شد که در مسابقات بین‌المللی در وزن 63 کیلوگرم مبارزه کنم. حضور در المپیک 2020 توکیو برای من به پایان رسید اما این پایان کار نیست، من تمام تلاشم را میکنم تا در المپیک 2024 حضور داشته باشم.

دارنده نشان برنز بازی‌های آسیایی اندونزی در ادامه صحبت‌های خود، اظهار داشت: المپیک 2016 ریو و المپیک 2020 توکیو را از دست دادم، اما از این به بعد نگاهم به آینده است و تلاش می کنم تا المپیک بعد با حضور در مسابقات قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا و تورنمنت های بین المللی فرزان همیشگی باشم. المپیک 2024 یک مدال به فرزان عاشورزاده بدهکار است و بدون شک از امروز به خوش رنگ ترین مدال المپیک فکر می‌کنم و قطعا در آینده به این هدف بزرگ خواهم رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس