کد خبر 1013625
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
سکوت وزیر ورزش درباره تناقض‌های عجیب ماجرای داورزنی و والیبال+عکس

با توجه به اینکه از استعفای معاون وزیر ورزش 15 روز می‌گذرد، وزیر ورزش هنوز هیچ گزینه‌های برای معاونت قهرمانی ندارد و این بخش در تعلیق و بی‌سامانی است.

به گزارش مشرق، ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون والیبال شهریورماه ماه انجام و انتخابات این فدراسیون 29 آبان برگزار شد؛ انتخاباتی که پیش‌بینی رئیس آن اصلا سخت به نظر نمی‌رسید. البته،‌ نتایج انتخابات و رای اندکی داورزنی، همه را متعجب کرد.

محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بهمن‌ماه سال 95 بود که جایگزین نصرالله سجادی شد اما بعد از 3 سال غیبت در والیبال، بالاخره به این فدراسیون بازگشت؛ بازگشتی که انتقادات زیادی را به وزیر ورزش وارد کرد.

بیشتر بخوانید:

وزیر حکم داورزنی را زود امضا کرد

وی که در ابتدای ورودش به وزارت ورزش در مصاحبه‌های مختلف اعلام کرده بود به هیچ عنوان قصد بازگشت به والیبال را ندارد اما بعد از 3 سال بالاخره تاب دوری نیاورد و علاقمندی‌اش را برای کمک به این رشته اعلام کرد. از همان ابتدای علاقمندی داورزنی برای خدمت به این رشته توپی، کاملا مشخص بود که در صورت نامزدی حتما آراء لازم را برای ریاست دوباره کسب خواهد کرد اما نکته قابل توجه این است که مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با وجود اطلاع از این موضوع گزینه‌ای را برای معاونت حرفه‌ای و قهرمانی به عنوان کلیدی‌ترین معاونت وزارت ورزش در نظر نگرفته است. در روزهایی که داورزنی نامزد انتخابات والیبال بود، کسی به عنوان معاون وزیر انتخاب نشد که برخلاف سخنان سلطانی فر و یارانش بود.

* خالی ماندن 15 روزه مهمترین پست وزارت ورزش

در سالی که منتهی به المپیک توکیوست و فدراسیون‌های مختلف این روزها خود را برای کسب سهمیه المپیک 2020 آماده می‌کنند، جای خالی معاونت حرفه‌ای و قهرمانی کاملا مشهود است. با توجه به اینکه این معاونت نقش مستقیم را در ورزش حرفه‌ای ایفا می‌کند، اما این پست به مدت 15 روز است که خالی مانده و گزینه‌ای هم در نظر گرفته نشده است. 

محمدرضا داورزنی در تاریخ 20 آبان‌ماه استعفای خود را از معاونت حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش اعلام کرد. از آن زمان تاکنون صحبت‌های زیادی درباره جایگزینی وی در وزارت ورزش شنیده می‌شد، حتی برخی شایعات حکایت از عدم پذیرفته شدن استعفا توسط وزیر ورزش و بازگشت وی به این وزارتخانه داشت که 25 آبان وزارت ورزش در خبری اعلام کرد استعفای داورزنی پذیرفته شده تا شایعه بازگشت دوباره وی برای همیشه از بین برود.

* بی‌برنامگی وزارت ورزش در انتخاب معاون جدید

در این مدت در رسانه‌های مختلف نقل قول هایی درباره معاون جدید حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش مطرح و گزینه‌های مختلفی مطرح شدند اما وزارت ورزش و جوانان همه آنها را رد کرد. اما با گذشت چندین روز از استعفای داورزنی و با وجود مشخص بود جای خالی اش، وزیر ورزش و جوانان هنوز گزینه خود را برای معاونت قهرمانی رو نکرده است.

با توجه به این شرایط، آن هم زمانی که برنامه داورزنی و ریاستش برای فدراسیون والیبال از قبل مشخص بود، این سوال مطرح می‌شود که وزیر ورزش و جوانان چرا هیچ برنامه‌ای برای این تغییرات ندارد؟ این در حالیست که مسعود سلطانی‌فر به عنوان مقام عالی وزارت می‌توانست پیش‌بینی لازم و مذاکرات را انجام داده تا با استعفای داورزنی، معاون جدید انتخاب شود و کارها روی زمین نماند. چنین انفعال و ایجاد تعلیق برای نبض ورزش قهرمانی، ابهامی است که سلطانی فر با این تعلل، بر آن دامن زده و کار را رها شده نشان می دهد.

در حالی که این روزها کشورهای دنیا در تلاش برای موفقیت در المپیک توکیو برای به رخ کشیدن قدرت خود هستند، مهمترین بخش ورزش قهرمانی کشور در چنین فضای بغرنجی به سر می برد؛ البته وزیر ورزش نیز در انفعال و سکوت!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس